  • 1. Data: 2014-10-18 19:48:17
    Temat: Telefon VOIP. Jaki operator?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Może temat nie jest bezpośrednio budowlany, ale zapytam Was:
    jakiego operatora telefonii VOIP radzicie wybrać?
    Chcę pożegnać pomarańczowego orangutana, ale chcę zachować numer i mieć
    możliwość podłączenia klasycznego faksu (takiego antyka na papier
    termiczny). Nie potrzebuję wiele, tylko rozmowy krajowe i na komórki, no
    i ten faks. Nie musi być darmowy, byle był niezawodny i zapewniał
    przyzwoitą jakość transmisji. Komputera w miejscu, gdzie chcę podłączyć
    nie będzie, ale będzie końcówka kabla z internetem. Ma ktoś sprawdzonego
    dostawcę?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-10-18 20:06:07
    Temat: Re: Telefon VOIP. Jaki operator?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-18 o 19:48, Jacek pisze:
> [...]
    > przyzwoitą jakość transmisji. Komputera w miejscu, gdzie chcę podłączyć
    > nie będzie, ale będzie końcówka kabla z internetem. Ma ktoś sprawdzonego

    Ja mam
    www.freeconet.pl/pl/
    oraz
    www.happycall.pl/

    Telefony chodzą i tu i tu bez zarzutu.
    FAXY na VoIP to proszenie się o kłopoty :(

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-10-18 20:28:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-18 o 20:06, Baczek pisze:
    > FAXY na VoIP to proszenie się o kłopoty :(
    hmmm, a w jakim sensie?
    Jak kupię bramkę i podłączę do niej stary fax to coś będzie działać nie tak?
    Jacek

  • 4. Data: 2014-10-18 20:43:39
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 20:28:38 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > hmmm, a w jakim sensie?
    >
    > Jak kupię bramkę i podłączę do niej stary fax to coś będzie działać nie tak?
    >
    > Jacek

    Teoretycznie wszystko jest super, praktycznie różnie to jest i to na zasadach
    losowych. Czasem działa bez jednej złej kropki, a czasem nawet połączenia nie da się
    zestawić. Co jest czynnikiem decydującym nie mam pojęcia, kiedyś miałem wrażenie, że
    pogoda, ale ta teoria też padła.
    Fax to był patent na przesyłanie cyfrowe po łączy analogowym, VoIP to działanie
    odwrotne tj. łącze analogowe symulowane na łączu cyfrowym. Fax na VoIP to symulacja
    łącza cyfrowego na symulowanym łączu analogowym.

    --
    ZZ@private

  • 5. Data: 2014-10-18 21:08:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 19:48:17 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Komputera w miejscu, gdzie chcę podłączyć
    > nie będzie, ale będzie końcówka kabla z internetem. Ma ktoś sprawdzonego
    > dostawcę?
    Freeconeec ale to uzywam tylko jak jestem za granica.
    Czy jest sens wogóle bawić się w w voipa do komórek i staconarnych skoro za 20 zł/mc
    masz nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci komórkowych a za 9zł więcej chyba do
    komórkowych i stacjonarnych- njumobile np.

  • 6. Data: 2014-10-18 21:11:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Dzięki za rady. W sumie, to bez faksu można żyć. Przyzwyczaiłem się, że
    jest i nawet raz w tygodniu ktoś coś przyśle, ale jak mają być problemy
    to go wstawię do szafy, niech czeka aż nabierze wartości muzealnej.
    A jaką bramkę byście doradzili?
    Jacek

  • 7. Data: 2014-10-18 21:25:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-18 o 21:08, Kris pisze:
    > Czy jest sens wogóle bawić się w w voipa do komórek i staconarnych skoro za 20
    zł/mc masz nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci
    Jest sens. Telefon ma być dla babci w wieku 90 lat, która nie ogarnia
    komórki, a jakiś kontakt ze światem mieć musi. Właśnie podłączają nam
    szybki internet, więc jest okazja wypowiedzieć umowę orangutanowi i
    zmienić na coś tańszego.
    Jacek

  • 8. Data: 2014-10-18 21:43:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 21:25:01 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > Jest sens. Telefon ma by� dla babci w wieku 90 lat, kt�ra nie ogarnia
    > kom�rki, a jamki� kontakt ze �wiatem mie� musi.
    Kwestia aparatu.
    Moją 83 letnią babcię tez nauczylismy obsługiwac komórkę. Jakis duży prosty
    dedykowany dla starszych osób aparat. I radzi sobie. Gorzej byłoze znalezieniem
    prostego pilota do obsługi TV. Poradziłem sobie że "zdezaaktywowałem" w firmowym
    pilocie wszystkie zbyteczne babci przyciski. Pozostawiłem aktywny tylko włąćz/wyłąćz,
    zmiane kanałów i głośności chyba. Deaktywacja polegała na rozebraniu pilota i
    podklejenia taśmą izolacyjna "zbytecznych" babci przycisków.

  • 9. Data: 2014-10-18 21:51:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-18 o 21:43, Kris pisze:
    > Kwestia aparatu.
    > Moją 83 letnią babcię tez nauczylismy obsługiwac komórkę.
    Poradziłem sobie że "zdezaaktywowałem" w firmowym pilocie wszystkie
    zbyteczne babci przyciski... podklejenia taśmą izolacyjna "zbytecznych"
    babci przycisków.
    U mojej babci w pilocie zrobiłem identycznie :-) ale z komórką jest
    jeszcze ten kłopot, że te osoby, z którymi rozmawia też są u orangutana
    i przestaną dzwonić, jak zmieni się numer.
    W VOIP stary numer pozostanie.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-10-18 22:00:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 października 2014 21:51:13 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:

    > U mojej babci w pilocie zrobiłem identycznie :-) ale z komórką jest
    > jeszcze ten kłopot, że te osoby, z którymi rozmawia też są u orangutana
    > i przestaną dzwonić, jak zmieni się numer.
    > W VOIP stary numer pozostanie.
    Nie drążyłem tematu ale skoro jest tak jak iszesz i jest możliwość przeniesienie
    numeru z orange do voip to faktycznie w tym przypadku pasuje voip. Więc freconet czy
    którys z jego klonów.
    Te osoby które dzwonią na orangiutana do babci to pewnie jej rówwiesniczki i po
    pierwszej fakturze tez przestana dzwonić jak się okaze ze to nie darmowe minuty(chyba
    coś takiego jeszcze w starych pakietach jest) w sieci orange a normalne taryfowanie.
    Zwroc uwage tez na ten szczegóło.