  • 1. Data: 2023-03-28 10:10:25
    Temat: Temat pustostanów wiecznie żywy, prawie jak Lenin.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W którą stronę pójdzie polskie ustawodawstwo? Czy tak jak w zacytowanym tekście czy
    może jakieś autorskie rozwiązania będzie jak polski rząd?
    "Pustostany są niekorzystne dla państwa
    W Polsce posiadanie na własność lokalu, który można uznać za pustostan, łączy się
    jedynie z zapłatą należnego niewielkiego podatku od nieruchomości. Właściciel takiej
    nieruchomości w żaden sposób nie jest mobilizowany, by zasiedlić lokal. Za granicą
    jest inaczej.
    Jak podaje serwis propertynews.pl kwestia pustostanów jest uregulowana np. w Austrii.
    W wybranych landach (Salsburg i Styria) lokalni urzędnicy mają prawo nałożenia
    specjalnej daniny na właścicieli pustostanów. Podobnie jest w Kanadzie, tam dosłownie
    wprowadzono podatek od pustostanów (z ang. Underused Housing Tax). Wynosi on 1 proc.
    wartości nieruchomości i dotyczy głównie osób niebędącymi rezydentami Kanady.
    Bardziej kontrowersyjne przepisy są np. w Danii. Tam właściciel nieruchomości, która
    stoi pusta, musi ją wynająć. Na szczęście wystarczy się zgłosić do władz miejskich,
    by ci znaleźli najemców. Właściciel nie musi tego pilnować. Temu prawu z
    zainteresowaniem przyglądają się władze Irlandii. Z kolei w Portugalii rząd stara się
    przeforsować program "Mais Habitaçao", czyli "Więcej Mieszkań". Według założeń
    właściciel pustostanu nadającego się do zasiedlenia będzie miał 100 dni na
    znalezienie sposobu użytkowania czy wynajęcie."
    Każdy z tych sposobów ma wspólna cechę. Jest niezwykle korzystny dla najemcow. W
    Polsce jest dużo pustostanów i będzie ich przybywało. Ciekawe czy dojdzie do sytuacji
    że w przypadku wynajęcia najemca będzie uczestniczył w kosztach wynajmującego. Tzn
    czy będzie mieszkał za cena niższa od kosztów ponoszonych przez właściciela. Takie
    rozwiązanie kładło by na łeb możliwość zarobienia na najmie w nowych mieszkaniach. Ze
    względów oczywistych taki system długo by sie nie utrzymał i właściciele masowo by
    się zrzekali nieruchomości na skarb państwa żeby nie ponosic kosztów albo jakiejś
    karnej opłaty i opłat związanych z posiadaniem albo z dopłacanie najemcy. Dla państwa
    typowe kukułcze jajo. Wiele lat trwało żeby państwo i samorządy pozbyli się mieszkań
    i domów. Sprzedawali je mieszkańcom za ułamek wartości. I teraz znowu dostaną i staną
    się właścicielami nieruchomości. Na początku będą się starali pozbyć dając coraz
    atrakcyjniejsze ceny żeby w końcu dojść do symbolicznej złotówki. Nie ma się dopuścić
    że Nast to nie dotyczy bo za trzysta lat będzie. To już się dzieje.

  • 2. Data: 2023-03-28 19:18:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 28 March 2023 at 10:10:27 UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    że Nast to nie dotyczy bo za trzysta lat będzie. To już się dzieje.

    kolejne wieści dziwnej treści
    W Europie dom, mieszkanie wymaga ogrzewania przez 6 miesięcy.
    Dach kamienicy wymaga naprawy, rynny wymiany, gdy ciekną.
    O to są duże koszty, bo kamienice stare, większośc przedwojennych, czyli ich wiek
    zbliża się do 100 lat.

    W Mimcach jest Berlinie centralna agencja sprzedająca pustostany, kamienice do
    remontu
    o były setki, tysiące kamienic w b. NRD do sprzedaży, za 5-10.000 euro,
    czyli tanio, ale do remontu.

    Gdy dziurawy dach, zalane stropy, to jedyne rozwiązanie to wyburzenie, bo koszt
    remontu to miliony
    i nie ma kto i kim remontować, bo emigrantów coraz mniej.

    Kamienica zamieszkana nie podlega rujnowaniu, bo jest ogrzewana, okna pozamykane,
    rynny całe.
    Ale zamieszkaną trudno sprzedać, bo jest zamieszkana.

    Pusta kamienica się rujnuje sama z siebie, bo nie jest ogrzewana, dozorowana,
    ale czeka na kupca.

    Ale po covidzie z Europy ubyło 50 milionów mieszkancow
    i tych zrujnowanych kamienic nikt nie wyremontuje, bo się już nie opłaca, a do
    zamieszkania się nie nadają, bo nie mają ogrzewania, nowych instalacji elektrycznych,
    wodnych, gazowych,

    czyli same się wyburzą, o ile do Europy nie przybędzie 100 mln. emigrantów z Azji,
    Afryki.

    A po co mają przybywać, gdy Europa zrujnowana gospodarczo, przemysłowo, źle
    zarządzana,
    nie oferuje żadnych perspektyw w porównaniu z Azją, Afryką (bo tam ciepło).

    Zatem Zenek, nie czekaj,
    kupuj 100 kamienic, najlepiej zabytkowych do remontu.

  • 3. Data: 2023-03-31 18:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

    > A po co mają przybywać, gdy Europa zrujnowana gospodarczo,
    > przemysłowo, źle zarządzana, nie oferuje żadnych perspektyw w
    > porównaniu z Azją, Afryką (bo tam ciepło).

    Podobno afryka juz sie szykuje na fale emigracji z europy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 4. Data: 2023-03-31 20:44:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 31 March 2023 at 18:59:51 UTC+2, Budzik wrote:
    > Użytkownik a a m...@g...com ...
    > Podobno afryka juz sie szykuje na fale emigracji z europy...

    Połowa Europy by wyjecchała do ciepłych krajów, gdyby icch sytuacja polityczna i
    gospodarcza była stabilna na dziesiątki lat, była dobra praca, wysokie zarobki,
    bo dzisiaj opłaty za mieszkanie, ogrzewanie rosną co roku o 100%

    a ciepło jest jedynie na południu i tam domu ogrzew
    wac nie trza, a solary na dachu dają prąd za darmo
    i mozna elektryka ladować za frico.

    No i tam ludzie zdrowi, nie chorują, nie przeziebiają się , nie ma grypy, kataru,
    reumatyzmu, bo słonce szystko nagrzewa i dezynfekuje.

  • 5. Data: 2023-04-03 07:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik a a m...@g...com ...

> [...]
    >
    > No i tam ludzie zdrowi, nie chorują, nie przeziebiają się , nie ma
    > grypy, kataru, reumatyzmu, bo słonce szystko nagrzewa i

    Tak to tylko zostawie zeby było sie z czego posmiac.
    Najlepszy komentarz: gdyby babcia miała wąsy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac