  • 11. Data: 2019-10-10 09:13:33
    Temat: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-10 o 08:43, Kris pisze:
    > Zasobnik mam 150 litrów,

    Jak dużą ma wężownicę? Jak jest moc wymiany ciepła: wężownica -> ciepła
    woda użytkowa?

    > To raczej nie grozi
    > Aktualnie dom +cwu ogrzewa kocioł śmieciuch 17kw
    > Nigdy nie było sytuacji żeby nie dał rade nagrzać zasobnika itp
    > dom mam wysokoakumulacyjny wiec nawet jakby kocioł gazowy grzał tylko CWU przez 2
    godziny to spadku temperatury w domu nie odczuje praktycznie wcale

    Do śmieciucha można podłączyć każdy zasobnik, nawet taki z podkową i
    każdy z nich ten kocioł nagrzeje, bo kocioł grzeje równolegle CWU i CO.
    Nawet jak kocioł grzeje tylko i wyłącznie zasobnik (lato) to w kotle
    jest spora ilość wody, która buforuje ciepło.

    W przypadku kotła gazowego, kiedy zaczyna on ładować zasobnik CWU to
    wyłącza on CO. W kotle masz raptem 1-2 litry wody. Wbudowana w zasobnik
    wężownica musi mieć odpowiednio dużą moc, aby kocioł mógł pracować
    non-stop bez wyłączania palnika. W przeciwnym razie kocioł będzie się
    załączał na kilka sekund i wyłączał na kilkadziesiąt czy kilkaset sekund
    pozostając cały czas w trybie ładowania zasobnika CWU. W takim trybie
    będzie ten kocioł ładował zasobnik przez kilka-kilkanaście godzin, a w
    domu cały czas będzie zimno.

    > Ok dzięki, taki wiec pewnie kupie
    > Ten z tworzywa jest ok czy stalowy lepszy?

    Stalowy lepszy, pod warunkiem, że dobrej firmy. Są firmy, które tak
    spawają, że kominy po 3-4 latach są już dziurawe z powodu korozji.

    Z tworzywa nieco tańsze, ale także nie korodują.

  • 12. Data: 2019-10-10 09:24:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A możesz rozwinąć?

    Pozwalają obrócić wodą w wymienniku wewnętrznym, kiedy nie będzie
    przepływu wody przez grzejniki np. z powodu zamknięcia się zaworów
    termostatycznych przy grzejnikach, odcięcia instalacji CO przy pomocy
    zaworów lub też w przypadku zapchania się filtra na powrocie przed
    kotłem (bo użytkownikowi się nie chciało wyczyścić lub skąpi na
    serwisie). Jeżeli woda napotyka na opór ze strony instalacji CO i nie
    może popłynąć do tej instalacji, wtedy woda krąży poprzez ten zawór od
    zasilania do powrotu kotła i wtedy działają wszystkie czujniki i
    zabezpieczenia.

    To obrócenie wodą jest bardzo ważne, gdyż wszelkie zabezpieczenia kotła
    przed jego przegrzaniem (czujnik temperatury czy też termik) są
    zamontowane na rurkach. Jak nie będzie przepływu tej wody to wymiennik
    ulegnie przegrzaniu, a czujniki nie zareagują lub zareagują zbyt późno,
    dopiero wtedy, kiedy już coś ulegnie uszkodzeniu.

  • 13. Data: 2019-10-10 09:57:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 09:24:45 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Pozwalają obrócić wodą w wymienniku wewnętrznym, kiedy nie będzie

    Czy taki zawór brać pierwszy lepszy który na półce lezy czy sa jakies lepsze/gorsze?

    Pierwszy z brzegu 150zł
    https://allegro.pl/listing?string=zaw%C3%B3r%20nadmi
    arowo-upustowy&bmatch=baseline-cl-dict42-uni-1-2-100
    2&order=p
    ale w necie widzę i takie za 600zł

  • 14. Data: 2019-10-10 10:09:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Oct 2019 21:43:29 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Wystarczy tylko dołożyć do takiego kotła zasobnik warstwowy z
    > nierdzewki
    > oraz pompę ładującą ten zasobnik. Zasobnik nie musi być duży. Może
    > mieć
    > raptem 80-100 litrów, a będzie miał wydajność jak duży zasobnik
    > 500-600
    > litrów.

    W sensie bufora? Nie będzie szybko stygła? W jakim cyklu ma się
    odbywać ładowanie by nie kolidowało z poborem?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2019-10-10 10:17:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 10:09:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > W sensie bufora? Nie będzie szybko stygła? W jakim cyklu ma się
    > odbywać ładowanie by nie kolidowało z poborem?
    Wpisz w google "zasobnik warstwowy"
    Ja wpisałem i ładnie to tam jest rozrysowane i mnie przekonało.

  • 16. Data: 2019-10-10 10:41:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Oct 2019 01:17:36 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Wpisz w google "zasobnik warstwowy"
    > Ja wpisałem i ładnie to tam jest rozrysowane i mnie przekona?
    > ?o.

    Jak to działa to wiem, tylko mi chodzi o to, że na czas ładowania
    wyłączony jest obieg co. Stąd pytanie jaki algorytm ładowania jest na
    najbardziej ekonomiczny. Zawsze do pełna (uzyskamie zadanej temp. w
    całym zbiorniku) czy częściowo do pełna?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2019-10-10 10:58:18
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > ulegnie przegrzaniu, a czujniki nie zareagują lub zareagują zbyt późno,
    > dopiero wtedy, kiedy już coś ulegnie uszkodzeniu.

    Czemu więc producenci nie montują takich zaworów seryjnie?
    W ecocondens gold jednofuncyjnym jest fabrycznie zamontowany zawór trójdrożny.
    Czy nie spełnia on tej samej funkcji co zawór nadmiarowo upustowy?

  • 18. Data: 2019-10-10 11:30:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 10:58:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czemu więc producenci nie montują takich zaworów seryjnie?
    > W ecocondens gold jednofuncyjnym jest fabrycznie zamontowany zawór trójdrożny.
    > Czy nie spełnia on tej samej funkcji co zawór nadmiarowo upustowy?

    trójdrożny to co innego, przełącza miedzy co a cwu
    natomiast w ecocondensie mam wbudowany również nadmiarowy (który własnie chyba sie
    psuje bo czasem przepuszcza bez sensu i woda mi zlata do 0,6atm)

    b.

  • 19. Data: 2019-10-10 11:38:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 11:30:07 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > trójdrożny to co innego, przełącza miedzy co a cwu
    > natomiast w ecocondensie mam wbudowany również nadmiarowy (który własnie >chyba sie
    psuje bo czasem przepuszcza bez sensu i woda mi zlata do 0,6atm)

    http://serwis.termet.com.pl/vfiles/sd/IIO-663-2016-P
    L.pdf
    Powyżej link do ecocondensa. Sa tam rysunki ale nic takiego jak "nadmiarowy" nie
    znalazłem.
    Piszą coś tylko o "zabezpieczenia przed nadmiernym dogrzaniem wody"

  • 20. Data: 2019-10-10 11:51:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2019 11:38:35 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    znalazłem.
    > Piszą coś tylko o "zabezpieczenia przed nadmiernym dogrzaniem wody"

    bo sie nazywaz zawór bezpieczenstwa, poz 25 na str 3

    b.