  • 1. Data: 2016-10-22 15:10:16
    Temat: Tłuczeń na drogę.
    Od: ernst <e...@o...eu>

    Mam około 25 metrów drogi gruntowej, szerokości około 2m prowadzącej
    lekko pod górkę. Była wysypana otoczakiem ale ten kamień sam w sobie
    jest śliski pod kołami. Gdy popada, to jest problem z podjazdem przez
    większe samochody typu dostawczaki do 3,5T.
    Chyba najlepiej jakbym wysypał ją tłuczniem. Podpowie mi ktoś ile ton i
    jakiego rodzaju ma być tłuczeń (rozmiar) ? Nie chodzi mi o
    profesjonalnie wykonaną drogę z ilomaś tam warstwami itp.

  • 2. Data: 2016-10-22 15:56:51
    Temat: Re: Tłuczeń na drogę.
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-22 o 15:10, ernst pisze:
> [...]
    > jakiego rodzaju ma być tłuczeń (rozmiar) ? Nie chodzi mi o
    > profesjonalnie wykonaną drogę z ilomaś tam warstwami itp.

    Mieszanka 0-31,5. Waga ok. 1,7 Mg na m3.

    Przy warstwie ok. 15 cm będziesz potrzebował 7,5 kubika, czyli jakieś 13
    ton.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2016-10-22 16:08:33
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2016-10-22 o 15:56, wolim pisze:

    > Mieszanka 0-31,5. Waga ok. 1,7 Mg na m3.
    >
    > Przy warstwie ok. 15 cm będziesz potrzebował 7,5 kubika, czyli jakieś 13
> [...]

    Ślicznie dziękuję !

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-10-23 04:39:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.10.2016 o 16:08, ernst pisze:
    > Ślicznie dziękuję !
    >
    > Pozdrawiam

    Dodam od siebie, że jeżeli jako tłuczeń wybierzesz dolomit (ten żółty),
    to nadaje się on tylko do minimalnego ruchu. Jeżeli tych aut przejeżdża
    więcej, to go szybko pokruszą/zetrą. Będzie się to wtedy strasznie
    kurzyć w lecie, jak jest sucho, a jak popada, to spod tłucznia popłynie
    żółta rzeczka.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-10-23 11:24:37
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2016-10-23 o 04:39, Jacek pisze:

> [...]
    > więcej, to go szybko pokruszą/zetrą. Będzie się to wtedy strasznie
    > kurzyć w lecie, jak jest sucho, a jak popada, to spod tłucznia popłynie

    Dziękuję za podpowiedź.
    Tam poruszają się tylko dwa samochody, motocykl i mały traktorek. Ruch
    niewielki.
    Jednak w najbliższym "okresie budowlanym", gdzieś od marca do września
    ta niewielka dróżka ma przeżyć przejazd kilku cięższych samochodów z
    materiałami budowlanymi. No i pewno w tym okresie ruch się zwiększy. Tak
    w ilości samochodów, jak i ich tonażu. Liczę się więc z jej znacznym
    uszkodzeniem. Po tym okresie dopiero chciałbym w nią na poważnie
    zainwestować.