  • 1. Data: 2015-01-20 09:09:29
    Temat: Tłumienie sygnału TV w ścianie domu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Rozważam zamontowanie anteny TV (zwykłej napowietrznej) na ścianie domu.
    Do nadajnika mam w linii prostej około 15 km.

    Jakie tłumienie wprowadziłaby ściana domu, gdybym antenę umieścił nie na
    zewnątrz elewacji ale wewnątrz - na strychu? Ściana to cienki tynk na
    styropianie i konstrukcja szkieletu drewnianego, czyli głównie wełna
    skalna oraz około 2.5 cm płyty wiórowej i płyta k-g.

    Czy mała antena pasywna typu "drabinka" dałaby radę?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-01-20 09:37:35
    Temat: Re: Tłumienie sygnału TV w ścianie domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > styropianie i konstrukcja szkieletu drewnianego, czyli głównie wełna
    > skalna oraz około 2.5 cm płyty wiórowej i płyta k-g.

    Jak nie dałeś za dużo gwoździ to nie będzie żadnego tłumienia :-)

    A na poważnie tyle co nic. Styropian ani wełna w ogóle nie tłumią, a drewno
    minimalnie.

    > Czy mała antena pasywna typu "drabinka" dałaby radę?

    A to już musisz dobrać eksperymentalnie. Są miejsca gdzie lepiej sprawdzają
    się anteny "dedykowane" do cyfry, a są takie gdzie wszystko działa idealnie
    na siatkowych. Wiele osób w sieci poleca anteny w kształcie małej ramki
    (rombu) wygiętej z drutu.

    Przy 15km do nadajnika to powinno odbierać na byle czym podpiętym do gniazda
    anteny nawet aluminiowym widelcu. Ale z drugiej strony jeśli między tobą a
    nadajnikiem jest wielka stacja trafo, dach wysokiego kościoła obity
    miedzianą blachą, albo jakieś wzgórze to odbiór może być kiepski i to
    niezależnie do wybranej anteny oraz jej lokalizacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-01-20 09:40:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

> [...]
    > styropianie i konstrukcja szkieletu drewnianego, czyli głównie wełna
    > skalna oraz około 2.5 cm płyty wiórowej i płyta k-g.

    bez problemu mam na poddaszu szkieletowca zwykłą pokojową aktywną

    > Czy mała antena pasywna typu "drabinka" dałaby radę?

    sprawdź czy w ogóle da radę. Ja mam w Warszawie kilka km do nadajnika na
    Pałacu i na pasywnej nie chce dobrze chodzić niezależnie gdzie jest.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-01-20 09:47:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-01-20 o 09:09, Marcin N pisze:
> [...]
    > styropianie i konstrukcja szkieletu drewnianego, czyli głównie wełna
    > skalna oraz około 2.5 cm płyty wiórowej i płyta k-g.
    Ja ma tak zrobione, ale mam antenę aktywną logarytmiczną.
    Daje radę.
    Różnica w cenie między pasywną a aktywną jest niewielka, a komplikacji w
    instalacji też nie ma, bo (chyba wszystkie) tunery mają możliwość
    zasilania anteny bez żadnych dodatkowych "czarów".
    Jacek

  • 5. Data: 2015-01-20 10:01:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Czy mała antena pasywna typu "drabinka" dałaby radę?

    DVB-t? JA mam do nadajnika 25km, 1 pietro, blok, 3 ściany z cegieł,
    sygnał do nadajnika po "skosie"
    Silniejsze muxy odbieram na kawałku drutu. ten najsłabszy wymaga biegana
    po pokoju z drutem.
    Na Twoim miejscu kupiłbym największą pasywną antene jaka jest w lokalnym
    sklepie, z możliwością zwrotu jak nie będzie działać.

    ToMasz

  • 6. Data: 2015-01-20 10:11:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 20 stycznia 2015 09:09:28 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Czy mała antena pasywna typu "drabinka" dałaby radę?

    ja bym na poczatek sam zrobil np. biquada i potestowal, czy dziala, gdzie najlepszy
    sygnal itp, moze wystarczy...

    http://majsterkowo.pl/prosta-antena-do-obioru-dvb-t/

    WS

  • 7. Data: 2015-01-20 11:19:36
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Dzięki za stronę.Wprawdzie u mnie antena się nie przyda(mam kablówkę)
    ale co innego i owszem.I sporo wiadomości.
    Zajrzalem na stronę z kalkulatorem -statystyka ciekawa:)
    Pozdro dolniak

  • 8. Data: 2015-01-20 13:43:56
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 20.01.2015 o 09:37, Ergie pisze:
> [...]
    > działa idealnie na siatkowych. Wiele osób w sieci poleca anteny w
    > kształcie małej ramki (rombu) wygiętej z drutu.

    W rzeczy samej, zrobiłem taką w pół godziny:
    http://majsterkowo.pl/prosta-antena-do-obioru-dvb-t/

    Pociągnąłem kabel (~10m) piętro wyżej, na strych, tam położyłem ją byle
    jak, odbiera wszystko.

    Obok stoi antena teścia - dokładnie taka
    http://www.anprel.sklep.pl/galerie/a/antena-tv-kpl-3
    dx-blaszk_153.jpg -
    z jakimiś wzmacniaczami itd, nie działa nawet w połowie tak dobrze jak moja.

  • 9. Data: 2015-01-20 19:09:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krzychu wrote:

> [...]
    dx-blaszk_153.jpg -
    > z jakimiś wzmacniaczami itd, nie działa nawet w połowie tak dobrze jak

    W tej odległości mogło przesterować wzmacniacz. :-)

    Pozdrawiam, Piotr