  • 1. Data: 2017-09-23 18:09:15
    Temat: Trawnik - czarne plamy
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Witam,

    Ginie mi trawnik a pożerają go tajemnicze czarne plamy. Dodam że miejsca te
    zaczynają być dosyć rozlegle i w większości pozostają w miejscach
    zacienionych w bezpośrednim sąsiedztwie iglaków. Trawa też jest
    poprzerastana mchem..
    Do tej pory jedyną informacje jaką udało mi się znaleźć to że to mogą być
    algi jednak bez sposobu walki z nimi.
    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=17&t=469
    67
    W zeszłym roku jesienią intensywnie potraktowałem te miejsca wapnem
    ogrodowym i czarne plamy na wiosnę zanikły ale chyba mchu przybyło. Teraz po
    deszczach trawnik wygląda jakby został posypany torfem. To coś jest zwarte,
    dosyć ciężko jest to rozerwać i raczej śliskie.
    Zastanawiam się czy mogą to być te algi czy to raczej obumarły mech? I jak
    to skutecznie potraktować?

    Będę wdzięczny za wasze sugestie i doświadczenia.

    Zdjęcia
    http://ifotos.pl/z/qrhrrxw
    http://ifotos.pl/z/qrhrrnp

    Pozdr
    Nacocito

  • 2. Data: 2017-10-18 09:41:34
    Temat: Re: Trawnik - czarne plamy
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Ginie mi trawnik

    Hejka. Spróbuj zastosować Florowit Anty Mech interwencyjny nawóz, który
    zawiera żelazo (Fe) i rewelacyjnie zwalcza mech w trawniku. Poleciłem
    sąsiadowi i mech w jego trawniku szlag trafił.
    Pozdrawiam skutecznie Ja...cki