  • 1. Data: 2019-05-11 12:12:17
    Temat: Trzy lata w Pellecie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jak by ktoś był zainteresowany. Zmieniłem ślimak w podajnku 3 lata temu
    i od tej pory przepaliłem jakieś nascie ton pelletu. Był też węgiel, ale
    może kilkaset kg max.

    Efekt:

    https://drive.google.com/open?id=1reHPjRmCrgqrwV1h0X
    0-2SsKVlr6kJa8

    Na zdjęciu stary i identyczny (ta sama firma) nowy.

    Pellet jest jak widać mocno ścierający stal.

    Na koniec przy takim zuzyciu pellet mieli się na pył i zbija w jednolitą
    masę jeśli żar zejdzie w retorcie do ślimaka. Na koniec efekt jest taki
    że zrywa zawleczkę i popołudnie z głowy aby wyjąć ślimak ...

    Wcześniejszy ślimak wytrzymał coś koło 4 lat na węglu. Ale to chyba jest
    tak że węgiel jest bardziej śliskiz powodu grafitu.

    PS. Kosz po 7 latach jest dziurawy w setce miejsc. Pellet nie pomagał,
    wyjadło go tak czy inaczej.

  • 2. Data: 2019-05-11 12:28:35
    Temat: Re: Trzy lata w Pellecie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 12:12:17 +0200, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > że zrywa zawleczkę i popołudnie z głowy aby wyjąć ślimak ...
    >
    > Kosz po 7 latach jest dziurawy w setce miejsc.

    Ja palę drewnem. Problemów brak, jeno w plecach strzyka kiedy człowiek
    rano wstaje - ale to być może wcale nie od drewna, a od lat które już nie
    wrócą.

    Mateusz

  • 3. Data: 2019-05-11 13:27:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ja palę drewnem. Problemów brak, jeno w plecach strzyka kiedy człowiek
    > rano wstaje - ale to być może wcale nie od drewna, a od lat które już
    > nie wrócą.

    Racja, twardym trza być, nie mientkim. Jakieś ślimaki -- to może dobre
    dla mięczaków.

    Jarek

    --
    Zmienię ci obudowę
    I włożę części nowe i

  • 4. Data: 2019-05-11 17:34:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeci albo czwarty sezon grzalem pelletem. Po tym czasie na zmijce nie starly sie
    kolorowe tlenki jakie powstaly przy obrobce cieplnej. Podajnik dedykowany do wegla
    niespecjalnie nadaje sie do pelletu. Pewno nie uwierzysz ale moj podajnik napedza
    silnik pradu stalego, od wycieraczek samochodowych. Pobiera od 3W do 5W. Podawanie
    pelletu poziomo slimakiem to nieporozumienie. Wszystkie fabryczne podajniki do
    pelletu wspolpracujace z palnikami do pelletu pracuja pod katem 45-60° i maja zmijke
    a nie slimaka.

  • 5. Data: 2019-05-11 21:13:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/05/2019 17:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > Podajnik dedykowany do wegla niespecjalnie nadaje sie do pelletu.

    Doskonale to rozumiem. W tym roku prawdopodobnie zmieniam piec na
    dedykowany do pelletu bo stary powoli okazuje znamiona korozji od środka.

    Pellet w piecu na wegiel to tylko chwilowe rozwiązanie które od 3 lat
    działa z pewnymi problemami ale da sie żyć.

  • 6. Data: 2019-05-11 22:32:26
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    "bo stary powoli okazuje znamiona korozji od środka. "

    Powinieneś zostać "poetom"

  • 7. Data: 2019-05-12 13:23:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/05/2019 22:32, Hans Kloss wrote:
    > "bo stary powoli okazuje znamiona korozji od środka."
    > Powinieneś zostać "poetom"

    Ty zaś "cytaczem".

  • 8. Data: 2019-05-12 20:43:24
    Od: adam <a...@a...pl>

    > PS. Kosz po 7 latach jest dziurawy w setce miejsc. Pellet nie pomagał,
    > wyjadło go tak czy inaczej.

    Co masz na myśli pisząc kosz? Czy zasobnik?
    I co go zjadło? Węgiel?

    Ja pięć sezonów paliłem owsem, tej zimy trochę owsa, reszta węgiel.
    Ślimak jak nowy, zasobnik też.
    Przy owsie powstaje duży nagar w gardzieli palnika, na końcu ślimaka, co
    rok trzeba rozbierać i skuć.

  • 9. Data: 2019-05-12 20:54:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/05/2019 20:43, adam wrote:
    > Co masz na myśli pisząc kosz? Czy zasobnik?

    Zasobnik albo kosz. Obie nazwy w powszechnym użyciu.

    > I co go zjadło? Węgiel?

    Woda. W węglu jest jej bardzo dużo bo na niej najłatwiej oszukiwać w
    detalu, ostatnio nawet zauważyłem że rośnie popularnośc worków
    nieprzeroczystych ;). W pellecie od razu widać bo się rozpada na
    proszek. Ale też jest, czasem po otwarciu klapy z pelletem widać wilgoć
    na ściankach.

    > Ja pięć sezonów paliłem owsem, tej zimy trochę owsa, reszta węgiel.
    > Ślimak jak nowy, zasobnik też.

    Zasobnik skorodował z powodu węgla. Pellet też zawiera wilgoć i dojadł
    blachę do końca. Przedwczoraj zrobil się dziura na trzy palce ;). Na
    razie reanimowałem go szybko matą szklaną aby przeczekać do nowego pieca.

    > Przy owsie powstaje duży nagar w gardzieli palnika, na końcu ślimaka, co
    > rok trzeba rozbierać i skuć.

    U mnie czysto. Pellet natomiast ma tendencję do mielenia się na pył
    kiedy temperatura ślimaka rośnie. Taka wada palenia pelletem bo wymaga
    wyciągania ślimaka.

  • 10. Data: 2019-05-12 22:22:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > jest tak że węgiel jest bardziej śliskiz powodu grafitu.
    >
    > PS. Kosz po 7 latach jest dziurawy w setce miejsc. Pellet nie pomagał,

    Kotły retortowe na ekogroszek nie nadają się do spalania pelletu, nawet
    jak producent kotła przechwala się, że kocioł może spalać pellet. Tak,
    oczywiście może go spalać, ale robi to z dużo niższą sprawnością od
    palnika dedykowanego tylko do pelletu. Wymiennik kotła na węgiel i
    pellet ma inną budowę, a także inną sprawność. Ogólnie ujmując kotły
    typowo na pellet mają o wiele wyższą sprawność.

    Poza tym pellet wymaga odpowiedniej konstrukcji palnika. W palniku na
    ekogroszek pellet ma tendencję do tworzenia spieków, a popiół z pelletu
    do zbijania się w bardzo twardą masę, która blokuje ślimaka. W Twoim
    ślimaku jest tzw. przeciwzwój, którego zadaniem jest zapobiegać zbijaniu
    się popiołu.

    Toi co się zadziało z Twoim ślimakiem to nie jest efekt ścierania
    ślimaka, ale jego mocnej korozji i podwyższonej temperatury spowodowanej
    tym, że poziom żaru się obniża do ślimaka. Pellet niestety zawiera
    większą ilość wody niż węgiel. Dlatego też jest bardziej korozyjny od
    ekogroszku węglowego.