  • 11. Data: 2019-05-13 15:46:54
    Temat: Re: Trzy lata w Pellecie
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > owsem,

    w jakim palniku? tak sie stalo samo przez sie czy od nowosci masz cos
    dedykowane do owsa?
    thx

  • 12. Data: 2019-05-13 19:09:26
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-12 o 20:43, adam pisze:

    > Co masz na myśli pisząc kosz? Czy zasobnik?
    > I co go zjadło? Węgiel?
    >
    > Ja pięć sezonów paliłem owsem, tej zimy trochę owsa, reszta węgiel.

    W jakiej cenie kupujesz owies?Ja potrzebowałem trochę, to wykasowali
    mnie 1zł/kg.
    Materiał siewny oczyszczony, więc i cena pewnie większa, ale opłaca się
    owsem palić?

  • 13. Data: 2019-05-13 21:20:22
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Moźna go przy zwykłych palnikach np. typu brucer dodawać do ekogrochu. Jednak przy
    cenie 1 zł/kg to nieopłacalne.
    Pomijam kwestie "moralne" palenia zbożem. Według użytkowników zmniejsza spieki
    żużlowe, powstające przy spalaniu wiekszości ekogroszków.

  • 14. Data: 2019-05-13 21:57:26
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 15:46, abn140 pisze:

    > w jakim palniku? tak sie stalo samo przez sie czy od nowosci masz cos
    > dedykowane do owsa?

    Palnik rynnowy, te spieki to cecha charakterystyczna spalania owsa.

  • 15. Data: 2019-05-13 22:02:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abn140 pyta:

    > w jakim palniku? tak sie stalo samo przez sie
    > czy od nowosci masz cos dedykowane do owsa?

    qńa?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-05-13 22:26:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pisz od razu ze z Taplar jestes i pszenicy kosa sie nie kosi tylko sierpem. Zbozami
    mozna palic jak ma sie swoje po kosztach. Z biopaliw jest pellet. W przeliczeniu na
    kilowatogodzine wychodzi drozej niz wegiel ale piece i kotly maja bardzo wysoka
    sprawnosc nieosiagalna dla wegla. Sa juz kotly kondensacyjne na pellet. Jesli moralne
    jest przerabianie pszenicy na wodke to tak samo moralne jest palenie zbozami w
    piecach i kotlach, pod warunkiem ze sie to oplaca.

  • 17. Data: 2019-05-13 22:34:51
    Od: adam <a...@a...pl>

    > W jakiej cenie kupujesz owies?Ja potrzebowałem trochę, to wykasowali
    > mnie 1zł/kg.
    > Materiał siewny oczyszczony, więc i cena pewnie większa, ale opłaca się
    > owsem palić?

    Bardzo różnie, zależy od roku i koniunktury. Najtaniej płaciłem po 250
    zł/tona pod białoruską granicą, najdrożej 750 zł pod Kołobrzegiem. W
    większości kupowałem w okolicach Lublina, ceny tam są jedne z niższych,
    a i tam jeżdżę z towarem a wracam na pusto, więc transport za darmo.
    Najtańszy jest w Podkarpackiem, ale ode mnie to już za daleko.

    Owies ma dużą zaletę - jest zawsze suchy.
    Wada to że trzeba się natargać, wychodzi go jakieś 50% więcej niż węgla,
    no i duuużo popiołu. Wadą jest też specyficzny zapach z komina, oraz to
    że potrafi się zakisić na dole zasobnika. Wtedy spod pokrywy wychodzi
    ostry smród, ni to kwas, ni chlor.

    Czy się opłaca? Paliłem przez 5 sezonów, od około połowy września do
    połowy maja, 240m2 + CWU.

    Statystyka:
    sezon zużycie koszt
    13/14 nie zapisywałem
    14/15 6100 2720
    15/16 6300 2230
    16/17 7100 2880
    17/18 6500 2770
    18/19 1 tona owsa + 2630 ekogroszku - koszt razem 2820 zł. Sezon
    zacząłem późno, bo dopiero 27 października.

    Nie wiem czy będę palił jeszcze owsem, nie chce mi się przewalać tych
    worków, przy węglu jest mniej roboty. Na najbliższą zimę kupię sobie
    jeszcze w lecie ekogroszek luzem, potem zobaczę.

  • 18. Data: 2019-05-13 22:38:22
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Zbozami mozna palic jak ma sie swoje po kosztach

    Popatrz, paliłem pięć lat i nie wiedziałem, że mi się nie opłaca.

  • 19. Data: 2019-05-13 22:53:57
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    "Pisz od razu ze z Taplar jestes i pszenicy kosa sie nie kosi tylko sierpem......"
    Dobrze, że Kaziuk Bartoszewicz tego nie słyszy.

  • 20. Data: 2019-05-13 23:19:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak bys wszystko kupowal po 750-800 za tone to tez bys palil owsem w piecu? Nie widze
    problemu z paleniem w piecu recznie zdobionymi klapkami zrobionymi z drewna z drzewa
    tekowego. Jeden warunek musi byc tylko spelniony. Klapki spady z tira i sie slabo
    sprzedaja bo wszyscy chca faktury.