  • 1. Data: 2014-10-22 07:01:01
    Temat: Ucieka umyka zmyka - woda z instalacji CO
    Od: "Tomaszek" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,

    W domku jednorodzinnym musze srednio raz na miesiac dopuszczac wody "do
    pieca".
    Mam kilka grzejników i dwa obwody podłogówki
    Rurki nigdzie nie były łączone w wylewce ani w scianach.

    Nie mogę zlokalizowac wycieku. Macie pomysł jak to zrobic? Wyciek jest
    bardzo mały.
    Myslalem o dodaniu jakiegos barwnika do wody, jakiegos aromatycznego
    zapachu, sam nie wiem.

    Mozliwe ze w łazience jest wyciek pod kaferkami, dlatego nie widzę? A moze
    do kotła się sączy i jako para wodna idzie w komin?

    Przeleciałem wielokrotnie wszystkie widoczne połączenia przy grzejnikach,
    przy kotle, przy rozdzielaczu na dwa obiegi ...
    Jak wody umyka tak umyka

    Proszę o poradę jak odszukać wyciek?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-22 08:22:56
    Temat: Re: Ucieka umyka zmyka - woda z instalacji CO
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-22 07:01, Tomaszek wrote:
> [...]
    >
    > Przeleciałem wielokrotnie wszystkie widoczne połączenia przy grzejnikach,
    > przy kotle, przy rozdzielaczu na dwa obiegi ...

    Kamera termowizyjna i jedziesz po trasie instalacji?

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-10-22 08:26:29
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Proszę o poradę jak odszukać wyciek?

    Sa takie srodki dolewa sie dowody i automatycznie maja uszczelnic te male
    wycieki, reaguje to chyba z powietrzem.

  • 4. Data: 2014-10-22 10:03:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-10-22 o 07:01, Tomaszek pisze:
    > Witam,
    >
    > W domku jednorodzinnym musze srednio raz na miesiac dopuszczac wody "do
    > pieca"
    Podepnę się pod temat. Mam to samo, instalacja jest stara i w 90%
    schowana w ścianach. Ponieważ ubytek jest od kilku lat i nie pogarsza
    się postanowiłem dodać do wody jakiś uszczelniacz.
    Znalazłem w necie "GEB stop wyciek" i "Eles-Fix Ferdom". Na 300 litrów
    wody, jakie mam w obiegu musiałbym wydać masę kasy, a nie chcę tego
    robić w ciemno.
    Ktoś poradzi jakiś sprawdzony szuwaks na takie dolegliwości c.o.?
    Jacek

  • 5. Data: 2014-10-22 16:03:43
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    In news:544739c3$0$12645$65785112@news.neostrada.pl,
    *Tomaszek* <w...@b...o_n_e.t.pl> typed:

    > W domku jednorodzinnym musze srednio raz na miesiac dopuszczac wody "do
    > pieca".

    Mialem identyczny przypadek przy kotle olejowym, co miesiac a nawet czesciej
    musialem dolewac wody.
    Tez szukalem przyczyny w nieszczelnym kotle, rurkach, wszystko na nic.
    *Przyczyna okazalo sie naczynie wzbiorcze*, w ktorym nie bylo nabitego
    powietrza.
    Trzeba upuscic wody z obiegu i nabic powietrza do zbiornika wyrownaczego w
    ilosci ~1.2 atm.
    Po nabiciu/napompowaniu (pomka, lub kompresorek) do wskazeje wartosci
    nabilem ponownie wode do wartosci ~1,4 atm.
    Od tej pory zapomnialem o nabijaniu naczynia i tak bylo przez wiele lat.

  • 6. Data: 2014-10-22 16:21:48
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > Prosze o porade jak odszukaae wyciek?

    Miałem podobnie, tylko u mnie szybciej woda "uciekała". W moim przypadku
    winne było pęknięcie komory spalania w kotle ACV (wada
    konstrukcyjna...). Przy wyłączonym piecu podstawiłem butelkę pod rurkę,
    którą spływają skropliny z pieca do kanalizacji i obserwowałem czy coś
    kapie, kapało.

    Jan Drawski

  • 7. Data: 2014-10-24 01:46:34
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Ani nie wiem,jaka instalacja,ani-jaki piec.
    Ale: jest sobie instalacia cala na wierzchu,zasilana kotlem elektrycznym.i ciągle
    wody ubywalo.Przypadkiem po pól sezonu doszliśmy.Wyciek byl na podlączeniu kotla.
    Niewielki,ale wystarczający,żeby ciśnienie spadalo.A kamienia nie bylo,bo woda
    miękka.
    Na drobne wycieki dobrze dziala dolanie szkla wodnego.Instalacji nie szkodzi,bo to
    inhibitor korozji(ale na miedzi nie znam dzialania).W miejscu wycieku reaguje z
    tlenem i go zatyka (wyciek znaczy zatyka,nie tlen).Ale jak wycieka woda do komory
    pieca i paruje w komin,to faktycznie może być klopot.Niewielki,bo szklo i taki wyciek
    zatka,ale to nie to samo co spawanie...
    pozdro dolniak