  • 1. Data: 2018-11-14 18:23:49
    Temat: Umowa na prąd
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Straszą podwyżkami prądu.
    I tak się zastanawiam jak bym dzisiaj podpisał na dwie taryfy.
    To miałbym gwarancje stałej ceny?

  • 2. Data: 2018-11-14 18:33:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pogratulowac ze zalapujesz sie na drugi prog podatkowy. Jak sie lapiesz na drugi prog
    podatkowy to 10 zlotych wiecej na prad na miesiac jest jakims wielkim dla Ciebie
    wydatkiem?

  • 3. Data: 2018-11-14 19:04:42
    Temat: Re: Umowa na prąd
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pogratulowac ze zalapujesz sie na drugi prog podatkowy. Jak sie lapiesz na drugi
    prog podatkowy to 10 zlotych wiecej na prad na miesiac jest jakims wielkim dla Ciebie
    wydatkiem?

    straszą kilkudziesięcioprocentowaymi podwyżkami, więc nie wiem czy dycha
    wyjdzie czy więcej. Pytanie ile prawdy w tym straszeniu, ale coś musi
    być na rzeczy.

  • 4. Data: 2018-11-14 19:57:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.11.2018 o 19:04, sirapacz pisze:

    > straszą kilkudziesięcioprocentowaymi podwyżkami, więc nie wiem czy dycha
    > wyjdzie czy więcej. Pytanie ile prawdy w tym straszeniu, ale coś musi
    > być na rzeczy.

    będą podwyżki prądu i wszystkich nas to dotknie. niektórych wcześniej,
    niektórych później - ale wszystkich. niektórych mocniej, niektórych
    slabiej. górą posiadacze paneli słonecznych
    natomiast podwyżki nie będą drastyczne. tak wiec odpręż się i niemartw
    tym, na co niemasz wpływu. (a czy tą czy inną umową zaoszczędzisz 100zł
    w jednym roku, jeden raz w źyciu - to kropla w morzu)

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-11-14 20:13:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kto straszy? To co slyszalem to 5 zlotych na miesiac wiecej i to jak w drugiej grupie
    podatkowej ktos jest. Zdrozeje prad dla duzych firm. Ale one teraz placa sporo drozej
    od Kowalskiego.

  • 6. Data: 2018-11-15 07:08:06
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Kto straszy? To co slyszalem to 5 zlotych na miesiac wiecej i to jak w drugiej
    grupie podatkowej ktos jest. Zdrozeje prad dla duzych firm. Ale one teraz placa sporo
    drozej od Kowalskiego.

    Przekonania zwane mechanizmem słodkiej cytryny albo też łykaniem żaby.
    Ostrzej nazywają to pluciem które zamienia się w deszcz, gdy dobrać
    opluwanego.

    Pytającemu radziłbym złapać się poręczy fotela.
    --
    A S

  • 7. Data: 2018-11-15 09:06:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kto straszy? To co slyszalem to 5 zlotych na miesiac wiecej i to jak w drugiej
    grupie podatkowej ktos jest. Zdrozeje prad dla duzych firm. Ale one teraz placa sporo
    drozej od Kowalskiego.

    https://enerad.pl/aktualnosci/ceny-pradu-2019/
    dla przykładu.
    Miesięcznie za prąd wychodzi mi kilkaset złotych - różnica 30-40%
    (cytowane szacunki) może być bolesna....

  • 8. Data: 2018-11-15 15:52:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Kto straszy? To co slyszalem to 5 zlotych na miesiac wiecej i to jak w drugiej
    grupie podatkowej ktos jest. Zdrozeje prad dla duzych firm. Ale one teraz placa sporo
    drozej od Kowalskiego.

    A te duże firmy to wyższą cenę prądu sfinansują sobie z... ???

    --
    Pete

  • 9. Data: 2018-11-15 16:41:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kilkaset to przedzial od 200 do 999, taka definicje znalazlem w necie. Jak placisz
    200 i jestes w drugiej grupie podatkowej to na logike przy wzroscie ceny pradu o 30%
    zaplacisz miesiecznie drozej o 30 zlotych. Na logike bo rosnie cena pradu ktora teraz
    stanowi mniej niz polowe ceny detalicznej pradu. Cena w elektrowni wzrosnie bo
    zwiekszy sie stawka za wpuszczanie CO2 do atmosfery. Sieci przesylowe nie powinny
    podniesc ceny wiecej niz inflacja. Jak jestes w pierwszej grupie podatkowej to mowili
    ze w jakis jeszcze nieznany sposob zwroca wzrost ceny. Pieniadze za CO2 nie trafiaja
    do czarnej dziury w chujni. One zostaja w kraju i zgodnie z miedzynarodowymi
    ustaleniami maja byc z nich finansowane oszczedzanie energii i modernizacja zrodel
    ciepla na bardziej ekologiczne. Jak komus doplaca 35 tysiecy do ocieplenia domu to
    policz za ile lat podwyzki pradu mu oddali. Inna sprawa ze wszedzie gdzie prad i
    cieplo robi sie z wegla bedzie taka sama podwyzka jak u nas. Tam gdzie z ropy i gazu
    prad zdrozeje proporcjonalnie mniej bo mniej CO2 sie wtedy robi. Jeszcze inna sprawa
    ale z tej samej beczki jest taka ze za duzo pradu nie mamy. Brak pradu moze
    przyhamowac tempo w jakim sie rozwijamy. W takiej sytuacji trzeba ograniczyc zuzycie
    i cena mozna to skutecznie zrobic.

  • 10. Data: 2018-11-15 16:48:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W gospodarce rynkowej zawsze znajdzie sie ktos kto w dotychczasowej cenie dostarczy
    cos w wyzszym standardzie albo w nizszej utrzyma dotychczasowy standard. Poza tym
    jesli ludzi stac na telefony po poltora tysiaca to stac ich bedzie zaplacic 30
    zlotych miesiecznie wiecej za prad. Z ciekawosci popatrzylem na ceny smartfonow. Nowy
    najtanszy jaki sie trafil byl za 70 zlotych.