  • 1. Data: 2016-08-28 22:47:10
    Temat: Uszczelnianie Porothermu
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Czy tez mieliscie podobna "faze" na uszczelnianie Porothermu podczas
    budowy? Budowlancy w miare solidnie wymurowali sciany, nie mam w nich za
    duzo szpar, ale pomimo tego kupilem pistolet i pianke i kazda wolna
    chwile poswiecam na lazenie po budowie i pianowanie szpar - zarowno od
    wewnatrz, jak i od zewnatrz. Oczywiscie na sciane przyjdzie 20cm
    styropianu, ale wydaje mi sie, ze znalazlem kilka miejsc w ktorych to
    piankowanie bylo rzeczywiscie konieczne - zwlaszcza tam, gdzie nie bylo
    laczenia na pioro-wpust i Porotherm byl docinany. Moj budowlaniec mowi,
    ze kazdy inwestor ma swoje odpaly i ze nie jestem pierwszy, ktory to
    robi. Mieliscie tak samo?:)
    Piotr

  • 2. Data: 2016-08-28 23:02:38
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 22:47:12 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Moj budowlaniec mowi,
    > ze kazdy inwestor ma swoje odpaly i ze nie jestem pierwszy, ktory to
    > robi. Mieliscie tak samo?:)

    Planowałem, ale nie miałem czasu. Więc raczej nie jesteś sam ;)

    L.

  • 3. Data: 2016-08-28 23:05:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-28 o 22:47, gobo pisze:
    >Mieliscie tak samo?:)

    Nie budujemy z porothermu.

    Ma to w ogóle jakieś zalety?

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-08-28 23:40:12
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Dla mnie jest neutralnie - nie ma zalet i nie ma wad. Jesli bedzie
    docieplenie, to jest mi to obojetne. Ma byc cieplo i wierze, ze bedzie.
    Stolarka wybrana - ma dobre parametry, docieplenie poddasza piana tez
    swoje zrobi, docieplenie parteru gruba warstwa styropianu tez nie
    zaszkodzi.
    Bedzie dobrze:)
    Dla mnie Ytongi i Porotherm maja po tyle samo wad, jak i zalet.
    Piotr

  • 5. Data: 2016-08-28 23:45:14
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Wlasnie urlop mi sie skonczyl, wiec tez juz nie bede mial czasu na
    dogladanie. Niestety nadzor z mojej strony ogranicza sie do rzadkich
    wizyt na budowie i platnosciach kolejnych faktur otrzymywanych przez
    WhatsApp`a:) Kierownik budowy i wlasciciel firmy budowlanej nie
    odstawiaja jednak lipy i wiem, ze z ich strony nic mi nie grozi.
    Bardziej boje sie kolejnych ekip, ktore po nich nadejda.
    Piotr

  • 6. Data: 2016-08-29 00:46:22
    Od: "papkin" <n...@s...die>

    gobo wrote:
> [...]
    > budowlaniec mowi, ze kazdy inwestor ma swoje odpaly i ze nie jestem
    > pierwszy, ktory to robi. Mieliscie tak samo?:)

    Dobrze ocieplic, piana przy listwie startowej, na ramke klej - moze kleic
    klejem w pianie? Ale to chyba drogie... i tyle. A wiac i tak lekko bedzie.
    Styropian bokami tez kleic jakims klejem w plynie do steropianu? Bo mostki i
    tak sie robia tam (malutkie).

    Tak to chyba szkoda czasu.

  • 7. Data: 2016-08-29 07:45:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 23:40:13 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Dla mnie jest neutralnie - nie ma zalet i nie ma wad. Jesli bedzie
    > docieplenie, to jest mi to obojetne.

    jesli wykonawcy od ocieplenia pojadą tylko plackami a nie ramkami to sie ujawnią wady
    porotermu. A niby jak ich przypilnujesz? - nijak bo cie tam nie ma, a na placki robi
    sie 2x szybciej. No to sie domysl jak będzie.
    Juz lepiej zarapowac całą sciane wstępnie tynkiem przed klejeniem styropianu.

    b.

  • 8. Data: 2016-08-29 10:32:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 00:46:03 UTC+2 użytkownik papkin napisał:
    > klejem w pianie? Ale to chyba drogie... i tyle. A wiac i tak lekko bedzie.

    No właśnie nie kumam o co chodzi z tym wianiem. Co ma wiać i którędy?

    L.

  • 9. Data: 2016-08-29 11:10:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 10:32:39 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No właśnie nie kumam o co chodzi z tym wianiem. Co ma wiać i którędy?

    wieje tam gdzie jest różnica cisnien. Czyli z gniazda na parterze do gniazdka na
    pietrze, dowolną drogą, równiez pod styropianem jesli klejony bedzie na placki. A
    przewiew powietrza to nie jest nieruchowa warstwa powietrza wiec wskazniki ocieplenia
    lecą na pysk.
    A jesli nieszczelnosc pojawi sie na zewnętrz to bedzie dmuchac przez pol sciany i
    gniazdka do srodka. Porotermowi mówimy stanowcze nie, zwlaszcze ze jest w tej samej
    cenie równie dobry material czy BK.

    b.

  • 10. Data: 2016-08-29 11:17:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:10:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > wieje tam gdzie jest różnica cisnien. Czyli z gniazda na parterze do gniazdka
    > na pietrze, dowolną drogą, równiez pod styropianem jesli klejony bedzie na
    > placki.

    Ale wystarczy zagipsować przestrzeń pod puszką i problem tak jakby z głowy?
    W parterówce wszystkie gniazdka na jednym poziomie, z zewnątrz jest szczelnie,
    tyle że od góry musiałbym zapiankować łączenie styro-ściana.
    Mam nadzieję, że będzie git...

    L.