  • 1. Data: 2015-01-19 22:20:26
    Temat: Uszczelnienie wędzarni.
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jest sobie ~15-letnia wędzarnia zbita z dębowych, niczym nie
    konserwowanych deseczek. Po tylu latach stania pod gołym niebem porobiły
    się już spore szczeliny pomiędzy deskami. Wobec tego pomyślałem sobie,
    że trzeba w końcu je czymś zapchać. Na razie rozważam silikon
    wysokotemperaturowy Soudala
    (http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/365-silikon
    -wysokotemperaturowy) lub,
    w wersji oszczędnej, silikon uniwersalny
    (http://www.soudal.pl/silikony-menu/item/359-silikon
    -uniwersalny). W tym
    drugim przypadku muszę najpierw włożyć termoparę do wędzarni aby
    przekonać się jaka jest temperatura spalin na "wejściu". W każdym razie
    nie mam bladego pojęcia jak takie silikony zachowają się przy
    temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
    chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś
    takiego?

  • 2. Data: 2015-01-19 22:32:21
    Temat: Re: Uszczelnienie wędzarni.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:21:00 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
    > chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

    Jak to nie jest wędzarnia z podajnikiem drewienek co się zrębki albo zrąbki nazywają
    to weź ją spal i kup nową nowoczesną co na kilka godzin wędzenia zużyje 20 deko
    drewna a nie pół taczki. Unia nie bez powodu zakazała sprzedaży toksycznych wędzonek.

  • 3. Data: 2015-01-19 22:34:30
    Od: k...@g...com

  • 4. Data: 2015-01-19 22:50:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 22:20:26 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
    > temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
    > chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

    Nie po to się samemu pekluje i wędzi, żeby sobie potem cały trud zniweczyć
    silikonami.
    Wersja tania: od zewnątrz nabić listewki na szczeliny.
    Wersja droższa: obić w środku blachą kwasoodporną.

  • 5. Data: 2015-01-19 22:52:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 13:32:21 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    deko drewna a nie pół taczki. Unia nie bez powodu zakazała sprzedaży toksycznych

    Głupiś. Unia to mi może wiesz co?
    Tobie bym zresztą nie sprzedała - kup sobie w sklepie, tam masz samo
    zdrowie :->

  • 6. Data: 2015-01-19 23:31:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-19 22:50, XL wrote:
    [...]
    > Wersja tania: od zewnątrz nabić listewki na szczeliny.
    Hehe, rozważałem tą wersję, ale wydaje się ona być trochę upierdliwa,
    dlatego pomyślałem o silikonie jako szybszym rozwiązaniu. Bo w dębową
    deskę niezbyt łatwo jest wbić gwoździa bez pogięcia go. Nawet wkręt jest
    ciężko wkręcić (dosyć łatwo można urwać łeb).

    > Wersja droższa: obić w środku blachą kwasoodporną.
    E, to szybciej i taniej będzie obić od zewnątrz zwykłą blachą ocynkowaną
    albo alu. W każdym razie blacha jakoś nie przyszła mi do głowy, a to w
    sumie jest niezły pomysł w porównaniu do zabawy z listewkami.

  • 7. Data: 2015-01-20 00:17:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Jan 2015 23:31:19 +0100, JDX napisał(a):

> [...]
    > deskę niezbyt łatwo jest wbić gwoździa bez pogięcia go. Nawet wkręt jest
    > ciężko wkręcić (dosyć łatwo można urwać łeb).

    Fakt, dąb - nie zwróciłam na to uwagi. No i po latach przebywania na
    zewnątrz drewno pomimo twardości na pewno jest już też kruche bardzo.

    > E, to szybciej i taniej będzie obić od zewnątrz zwykłą blachą ocynkowaną
    > albo alu. W każdym razie blacha jakoś nie przyszła mi do głowy, a to w
    > sumie jest niezły pomysł w porównaniu do zabawy z listewkami.

    Owszem, z zewnątrz też można, tylko czy drewno zamknięte w blaszanej puszce
    nie zacznie gnić... Będziesz musiał wędzarnię zabezpieczyć przed wilgocią
    (dach) i wietrzyć (=trzymać otwartą) w czasie, kiedy nie jest używana.
    Mam wedzarnię kilku od lat, jest to po prostu drewniana skrzynia z uchylnym
    wiekiem - obita blachą kwasoodporną w środku; zdaje to egzamin bardzo
    dobrze.

  • 8. Data: 2015-01-20 00:27:57
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 22:52:19 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
    wędzonek.

    > Głupiś. Unia to mi może wiesz co?
    > Tobie bym zresztą nie sprzedała - kup sobie w sklepie, tam masz samo

    To sobie żryj własnoręcznie zrobione gówno. Krzywe nogi masz jak srasz a nie
    wędzarnie.

  • 9. Data: 2015-01-20 08:50:05
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-01-19 o 22:20, JDX pisze:
> [...]
    > temperaturze, powiedzmy, 100-150 stopni aplikowanej przez 4 godziny. A
    > chodzi o to, aby mi mięsiwa chemią nie zaśmiardły. :-) Robił ktoś coś

    tylko coś takiego
    https://www.google.pl/search?q=sznur+uszczelniaj%C4%
    85cy&sa=X&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=uni
    v&ei=-Ae-VKKsDs2yadmLgrAN&ved=0CCUQsAQ
    można dopasować do potrzeb i nabyć np. w Casto..

  • 10. Data: 2015-01-20 08:52:31
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-01-20 o 08:50, Dawid pisze:
> [...]
    85cy&sa=X&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=uni
    v&ei=-Ae-VKKsDs2yadmLgrAN&ved=0CCUQsAQ

    > można dopasować do potrzeb i nabyć np. w Casto..

    coś się link nie otwiera, ale chodzi o sznur uszczelniający
    https://www.google.pl/search?q=sznur+uszczelniaj%C4%
    85cy&biw=1344&bih=722&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=
    X&ei=9gi-VPOmNsn1UJalgsgC&ved=0CCUQsAQ