  • 1. Data: 2018-05-09 17:39:21
    Temat: Uziom fundamentowy
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Jak spawacie zbrojenie do uziomu fundamentowego to które pręty z
    czterech? Czy wszystkie ?

    Do tego bednarkę jak spawacie? Na jakiej długości zbrojenia ?

  • 2. Data: 2018-05-09 21:13:43
    Temat: Re: Uziom fundamentowy
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 17:39:25 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Jak spawacie zbrojenie do uziomu fundamentowego to które pręty z
    > czterech? Czy wszystkie ?
    >
    > Do tego bednarkę jak spawacie? Na jakiej długości zbrojenia ?

    jeden pręt wystarczy, wszystko jedno który byle pętla zamknieta wyszła, każdy spaw
    przynajmniej 10cm długi, Bednarki wtedy nie potrzeba.
    Tylko wyprowadzenie jest bednarką ocynkowaną, wyjscie bednarki z betonu ma być
    zaizolowane.

    b.

  • 3. Data: 2018-05-12 01:46:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.05.2018 21:13, Budyń wrote:

> [...]
    przynajmniej 10cm długi, Bednarki wtedy nie potrzeba.
    > Tylko wyprowadzenie jest bednarką ocynkowaną, wyjscie bednarki z betonu ma być

    To znaczy, że bednarka od miejsca spawu ma mieć izolację czy dopiero
    powyżej betonu ?

  • 4. Data: 2018-05-12 07:48:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 01:47:00 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    spaw przynajmniej 10cm długi, Bednarki wtedy nie potrzeba.

    > To znaczy, że bednarka od miejsca spawu ma mieć izolację czy dopiero
    > powyżej betonu ?

    chodzi o miejsce styku beton-grunt, tam zaizoluj w obie strony po 20cm

    ktos sie podszywa pod kikiego?

    b.

  • 5. Data: 2018-05-12 10:12:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.05.2018 07:48, Budyń wrote:

    > ktos sie podszywa pod kikiego?

    Nie nie to ja.
    Chcesz pogadać o fizyce kwantowej? Hawking umarł, można by jego
    dziedzictwo omówić :-)

  • 6. Data: 2018-05-12 17:13:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2018 10:12:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Nie nie to ja.
    > Chcesz pogadać o fizyce kwantowej? Hawking umarł, można by jego
    > dziedzictwo omówić :-)

    to niemożliwe, kiki wszysto wiedział najlepiej :)

    b.

  • 7. Data: 2018-05-13 15:48:37
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Budyń pisze:

> [...]
    przynajmniej 10cm długi, Bednarki wtedy nie potrzeba.
    > Tylko wyprowadzenie jest bednarką ocynkowaną, wyjscie bednarki z betonu ma być

    Dwadzieścia centymetrów w głąb betonu (albo krócej - do miejsca spawania
    za zbrojeniem oraz wówczas miejsce spawania) i dwadzieścia centymetrów
    na zewnątrz. I nie tyle "izolowana" co solidnie, grubo zabezpieczona
    antykorozyjnie. Problem bowiem polega na tym, że cynk z bednarki
    zostanie zeżarty przez beton, tworząc wokół bednarki warstwę gorzej niż
    czysty beton chroniącą przed korozją. Jak zżeranie ocynku schować
    głębiej w betonie - wytrzyma, jak pozwolić na zeżarcie ocynku ma granicy
    betonu (i tu, na wszelki wypadek, zabezpieczamy też kawałek bednarki na
    zewnątrz), to w tym miejscu korozja pójdzie szybko...

    --
    Darek

  • 8. Data: 2018-05-15 23:31:17
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.05.2018 15:48, Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Dwadzieścia centymetrów w głąb betonu (albo krócej - do miejsca spawania
    > za zbrojeniem oraz wówczas miejsce spawania) i dwadzieścia centymetrów
    > na zewnątrz. I nie tyle "izolowana" co solidnie, grubo zabezpieczona

    To może dać bednarkę bez ocynku?

  • 9. Data: 2018-05-16 11:29:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2018 23:31:20 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > To może dać bednarkę bez ocynku?

    to daj zardzewiałą bednarkę:)
    Chronimy cynk by chroniła bednarkę.

    b.

  • 10. Data: 2018-05-16 13:16:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 16 maja 2018 11:29:52 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > to daj zardzewiałą bednarkę:)
    > Chronimy cynk by chroniła bednarkę.

    Ale cynku w betonie już po paru godzinach na bednarce i tak nie ma -
    występuje jakaś reakcja chemiczna. A to co wystaje na zewnątrz można
    malnąć byle czym i wytrzyma przecież wieki w suchych warunkach ;)

    Ja nie dałem nieocynkowanej bednarki tylko dlatego że nie mogłem takiej
    kupić :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.