  • 1. Data: 2019-11-23 23:37:23
    Temat: VAT umniejszyli
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Na fotowoltaikę gruntową i garażową, byle przy domu stała ;)
    8% teraz jest na wszystko dla domów do 300m2 użytkowej i mieszkań do 150m2.
    Wziątka w postaci 5 tys. na nową instalację pozostaje nieopodatkowana
    (o ile w ogóle będzie jeszcze działać, bo ministerstwo udupili ;)
    Ulga w picie też póki co bez zmian.

    L.

  • 2. Data: 2019-11-24 19:59:04
    Temat: Re: VAT umniejszyli
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-11-23 o 23:37, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Wziątka w postaci 5 tys. na nową instalację pozostaje nieopodatkowana
    > (o ile w ogóle będzie jeszcze działać, bo ministerstwo udupili ;)

    A co za 15 lat? Prosument ma 15 letni okres trwałości, instalacja FV
    prawdopodobnie większy.
    Czy nie ma ryzyka, że po 15 latach energetyka powie, że nie chce naszego
    prądu?

  • 3. Data: 2019-11-24 20:53:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-24 o 19:59, Baczek pisze:

    > A co za 15 lat? Prosument ma 15 letni okres trwałości, instalacja FV
    > prawdopodobnie większy.
    > Czy nie ma ryzyka, że po 15 latach energetyka powie, że nie chce naszego
    > prądu?

    Wątpię, będzie nawet odwrotnie, energetyka potrzebuje eko energii żeby
    normy EU spełnić.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-11-24 21:01:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Wątpię, będzie nawet odwrotnie, energetyka potrzebuje
    > eko energii żeby normy EU spełnić.

    Było już o tym, przy okazji dyskusji na temat tego, czy
    prąd z kogeneracji gazowej można odprowadzić do sieci
    w ramach "taryfy prosumenckiej". Nie, nie można. To, co
    oficjalnie nazywa się "rozliczeniami prosumenckimi", jest
    w istocie łataniem dziury tzw. energetyki zawodowej na
    odcinku OZE (czyli źródeł odnawialnych, niektórym wciąż
    trzeba przypominać, co ten skrót oznacza).

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2019-11-25 07:08:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.11.2019 21:01, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > odcinku OZE (czyli źródeł odnawialnych, niektórym wciąż
    > trzeba przypominać, co ten skrót oznacza).

    Gdybyśmy mieli atomy, to prosumenta by nie było. Wiemy już kto
    przyczepie się do tych drzew ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2019-11-25 08:10:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 23 Nov 2019 14:37:23 -0800 (PST), Lisciasty

    > Ulga w picie też póki co bez zmian.

    Kojarzysz jak się ma ulga pdatkowa do dotacji Mój prunt?
    Znaczy jak się odliczy dotację, to od reszty można odliczyć podatek?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-11-25 10:11:37
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-25 o 07:08 +0100, Mateusz Bogusz napisał:

    > Gdybyśmy mieli atomy, to prosumenta by nie było. Wiemy już kto
    > przyczepie się do tych drzew ;-)

    We Francji atomów dostatek, a prosument jest. Dlaczego w PL byłoby
    inaczej?

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-11-25 21:43:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.11.2019 10:11, Mateusz Viste wrote:
    > We Francji atomów dostatek, a prosument jest. Dlaczego w PL byłoby
    > inaczej?

    Jest analogiczny program do prosumenta?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2019-11-25 22:22:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-11-25 o 21:43 +0100, Mateusz Bogusz napisał:

    > Jest analogiczny program do prosumenta?

    Człowiek montuje sobie panel na dachu, a następnie odzyskaną w ten
    sposób energię z chińskiego węgla odsprzedaje do lokalnej sieci.
    Dostawca energii ma ustawowy obowiązek te azjatyckie kWh odkupić za
    drogie pieniądze*. Czy to wystarczająca analogia?

    Do tego jeszcze kilka lat temu zakup paneli wiązał się ze sporą ulgą
    podatkową. Ale ten idiotyzm szczęśliwie już minął.

    Mateusz

    *0.60 EUR/kWh kiedy program rozpoczął się kilka lat temu - dziś
    stawka to 0.13 EUR/kWh. Za kWh z atomu płacę 0.09 EUR.

  • 10. Data: 2019-11-26 02:02:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2019 08:10:41 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Kojarzysz jak się ma ulga pdatkowa do dotacji Mój prunt?
    > Znaczy jak się odliczy dotację, to od reszty można odliczyć podatek?

    Nie natrafiłem nigdzie na info, że miałoby się nie dać. Zwłaszcza
    że można odpisać do 53 tys. z tego co wiem, więc te marne 5 tysięcy
    nie daje żadnego bonusa jakby miało występować jako jedyna opcja.

    L.