  • 1. Data: 2019-02-16 20:48:57
    Temat: W gąszczu kabli HDMI się zaplątałam
    Od: Majka <k...@g...com>

    Kabel HDMI. Będzie mi potrzebny do:
    - połączenia telewizora z komputerem.
    - połączenia dekodera tv-sat z telewizorem (jeszcze trochę ponad miesiąc, do końca
    umowy)
    - do czego jeszcze może służyć - nie wiem.

    Jaki kupić?
    Ogrom ofert, oznaczeń, reklam, wychwaleń sprzedawców, terminów technicznych, wersji,
    cyferek...
    Co kupić, jaki, jakiego producenta?

    Długość ma znaczenie? Kiedy sygnał będzie tracić na jakości? Przy jakiej długości
    może nastąpić pogorszenie lub utrata sygnału?

    Majka

  • 2. Data: 2019-02-16 21:19:59
    Temat: Re: W gąszczu kabli HDMI się zaplątałam
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.02.2019 o 20:48, Majka pisze:
> [...]
    >
    > Długość ma znaczenie? Kiedy sygnał będzie tracić na jakości? Przy jakiej długości
    może nastąpić pogorszenie lub utrata sygnału?

    moim zdaniem - jakikolwiek. ostatnio doktoryzowałem się z kabli do
    monitora komputerowego. zazwyczaj miałem kalbe VGA, gdzie sygnał leci
    analogowo. ale przy paru metrach, widać pogorszenie jakości. ale to tak,
    przy 5 metrach. w zależności od jakości kabli, przy czym da się sygnał
    puścić kablem lan na 8 żyłach. upraszczając sprawę, aby wyeliminować
    problem pogarszania wymyślono przekaz obrazu... powiedzmy cyfrowy.
    bardziej odporny na zakłócenia. w komputerach nazywa sie to dvi. no i
    problem z długością kabli w normalnym użytkowaniu przestał istnieć. A
    wspomniane złącze dvi, (upraszczając) łączy w sobie... vga i hdmi.
    właśnie ta cyfrowa część to hdmi. mnie, ze względu na mniejszy rozmiar
    wtyczki, "opłacało" się przejść z komputerowego DVI na hdmi, pociągnąć
    jednym kalbem, "beczką" połączyć z drugim kablem przejść na dvi i
    podłączyć do monitora. zero pogorszenia w stosunku do krótkiego kabla
    dvi-dvi. Tak wiec podpierając się praktyką mówię drugi raz - jaki
    kolwiek, byle nie był ewidentnie wadliwy. JEdynie w przypadku komputera,
    teraz lub w przyszłości może się okazać że będzie potrzebna przelotka
    hdmi-dvi.
    choć wcale się nie zdziwię, jak przyjdzie ktoś i napisze że musisz mieć
    kable za 100zł bo inaczej dostaniesz raka oczu.

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-02-16 21:40:25
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 16.02.2019 o 21:19, ToMasz pisze:

> [...]
    > choć wcale się nie zdziwię, jak przyjdzie ktoś i napisze że musisz mieć
    > kable za 100zł bo inaczej dostaniesz raka oczu.

    potwierdzam, kup cokolwiek i zadziała
    no chyba, że planujesz często go wpinać i wypinać to kup nienajtańszy a
    ciut droższy, przeżyje klika wpięć więcej

  • 4. Data: 2019-02-16 21:59:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.02.2019 o 20:48, Majka pisze:
    > Jaki kupić?
    Nie kupuj najtanszych, bo mają wtyczki niezbyt precyzyjnie wykonane -
    ciężko wchodzą i czasami niszczą gniazda.
    > Długość ma znaczenie? Kiedy sygnał będzie tracić na jakości? Przy jakiej długości
    może nastąpić pogorszenie lub utrata sygnału?
    Nie wiem. Ja mam połączone złączką 2 kable: 2,5 m i 5 m, czyli w sumie
    7,5m. Siedzę na kanapie z laptopem i na TV wyświetlam, co mi tam
    potrzeba. Nie zauważyłem nawet śladu pogorszenia sygnału na tych 7,5 metra.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-02-16 22:28:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 20:48 Majka <k...@g...com> pisze:

> [...]
    > - połączenia dekodera tv-sat z telewizorem (jeszcze trochę ponad
    > miesiąc, do końca umowy)
    > - do czego jeszcze może służyć - nie wiem.

    Nie kupuj najtańszych w Internecie (straszny chłam - wtyczki rozpadają się
    od patrzenia) i nie kupuj w Media Markt/Saturnach (przepłacisz 4x).
    Poza tym to dowolny :-)

    TG

  • 6. Data: 2019-02-16 22:41:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > Jaki kupić?
    > Ogrom ofert, oznaczeń, reklam, wychwaleń sprzedawców, terminów
    > technicznych, wersji, cyferek... Co kupić, jaki, jakiego
    > producenta?

    Trudno to wytłumaczyć niewprawnemu oku jaki kupić. W dużym skrócie im
    większa pstrokacizna tym większe g. Wtyczki udziwnione, transformersy,
    wstawki, kolorki, błyskotki, ruchome, kątowe na zawiasach, cuda wianki
    to zwykle szajs, który rozpada sie po kilkunastu wetknięciach. Wtyk
    zostaje w telewizorze a kabel w ręku albo kabelki się nadrywają.

    Dłuższe kable można oszacować w ręku po wadze. Lepiej jak kabel ma
    zgrubienia przy końcach takie beczułki z 20cm od wtyczki.

    Ale tak naprawdę to Chińczyk potrafi i tak oszukać.

    > Długość ma znaczenie? Kiedy sygnał będzie tracić na jakości? Przy
    > jakiej długości może nastąpić pogorszenie lub utrata sygnału?

    Do 10 metrów nic nie zauważyłem na full hd. Podobno do 15m też nic się
    nie dzieje.

    Ja kupowałem 5 lat temu marki Akyga 10m hdmi 1.4b. Załaciłem 40zł.
    Teraz widze, że są już wersje 2.0

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2019-02-16 23:11:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-16 o 21:40, pilocik pisze:
    > (...)
    > potwierdzam, kup cokolwiek i zadziała
    > no chyba, że planujesz często go wpinać i wypinać to kup nienajtańszy a
    > ciut droższy, przeżyje klika wpięć więcej

    Nie zawsze zadziała i nie wszędzie.
    Przykładowo: CEC - czyli sterowanie jednym pilotem (zwykłym,
    telewizyjnym) całego zestawu typu TV, dekoder, media center itp - wymaga
    kabla DVI z dodatkowymi połączeniami. Na "zwykłym" nie działa.
    Są też wersje "oszczędnościowe" bez pinu Hot Plug.

    Do Majki:
    Przy kablu zgodnym ze standardem 1.4 i wyżej spokojnie można brać
    długość nawet kilkanaście metrów.
    Natomiast kupując lepszy (= firmowy) kabel można zainwestować
    perspektywicznie i kupić w standardzie 2.1

    https://pl.wikipedia.org/wiki/HDMI
    dużo lepiej:
    https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

    Gorzej wykonane kable miewają problemy już przy 1080p.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2019-02-17 07:56:14
    Od: b...@g...com

    W biedronce często bywają po 16 zł- ładne w oplocie.Często przepinane i nie widać
    uszkodzeń. Niestety tylko długie.

  • 9. Data: 2019-02-17 11:31:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 16/02/2019 20:48, Majka wrote:
    > - połączenia telewizora z komputerem.

    Np bezprzewodowo.

    W niektórych zastosowaniach wystarczy chromecast (około 100zł za używany
    stary model jeśli nie wymagasz 4k do 300zł za najnowszy).

    Wiele nowych smarttv ma możliwość podpięcia ekranu bezprzewodowo bez
    dodatkowych pudełek, wprost z poziomu OSa. Ba, potrafią włączyć tv ze
    stanu uśpienia.

    Wada jest taka że nie nadaje się za bardzo do oglądania filmów ani
    grania z uwagi na opóźnienie i artefakty kompresji.

    Zaleta jest taka że nadaje się do pokazania zdjeci z wakacji i pracy w
    normalnych aplikacjach.

    Zdefiniuj zastosowanie, może się okazać że potrzebujesz co najwyżej
    dekoder powiesić z tyłu TV a resztę bezprzewodowo.

  • 10. Data: 2019-02-17 22:28:07
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    umowy)
    > - do czego jeszcze może służyć - nie wiem.

    https://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-hdmi-przewody
    -hdmi,4755.htm

    Wybierz długość i kolor.

> [...]
    >
    > Długość ma znaczenie? Kiedy sygnał będzie tracić na jakości? Przy jakiej długości
    może nastąpić pogorszenie lub utrata sygnału?

    Do 15 metrów nie powinno być problemu.

    yabba