  • 91. Data: 2020-01-03 20:54:07
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 17:59:49 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Całe prawodawstwo daje w d... uczciwemu człowiekowi, zeby zabezpieczyć przed
    > jakims promilem ludzi nieuczciwych którzy to skrzywdziliby tego uczciwego,
    > i tak w koło macieju...

    Jak kupisz od kogoś to możesz zażądać jakiegoś dowodu zakupu. Może być
    umowa nawet jak nie wystawia rachunków, ale jak Adam Sz. pisze że cena brutto,
    to jakąś fakturę powinni wystawić. Potem montujesz sam sobie
    jako Budyń Company i korzystasz z ulgi w PIT i może uda się 5 tys. drapnąć.
    Powinno dać się zrobić.
    A jak nie to ja mogę te moduły kupić, wystawić fakturę z montażem i dalej
    pójdzie już jak z każdym prywatnym człekiem, prosto łatwo i szybko ;)

    L.

  • 92. Data: 2020-01-04 02:42:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.01.2020 18:29, Adam Sz. wrote:
    > oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja
    jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

    A co za niezbędne kwalifikacje trzeba mieć?

  • 93. Data: 2020-01-04 07:36:35
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2020 02:42:10 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

    > A co za niezbędne kwalifikacje trzeba mieć?

    wiesz, tam na koncu przewodów bywa powyżej 600V i nie da sie tego wyłączyć.
    Poparzenie łukiem elektrycznym od tego widzialem. A potem z dachu jeszcze można
    zlecieć.
    Wygląda na to ze byle inwalida umysłowy nie powinien sie za to brac :)

    b.

  • 94. Data: 2020-01-04 18:24:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.01.2020 07:36, Budyń wrote:

> [...]
    zlecieć.
    > Wygląda na to ze byle inwalida umysłowy nie powinien sie za to brac :)

    Ale ja pytam poważnie. Przecież po założeniu też można się tam dotknąć i
    nie mieć jak wyłączyć jeżeli dotknę się przed bezpiecznikami DC.
    Czy wystarczy im oświadczenie, że sam założyłem? Czy muszę mieć jakieś
    uprawnienia do PV?

  • 95. Data: 2020-01-04 18:42:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2020 18:24:34 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    Poparzenie łukiem elektrycznym od tego widzialem. A potem z dachu jeszcze można
    zlecieć.

    > Ale ja pytam poważnie.

    tak poważnie to uprawnienia trzeba miec elektryczne, nawet to mało dziwne jest :)

    b.

  • 96. Data: 2020-01-05 09:33:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Kiki moim zdaniem potrzeba tylko SEP D i E do 1kV. O ile kojarzę to oba do wyrobienia
    za 100 PLN od każdego, nie trzeba żadnych wymagań żeby podejść do egzaminu. Ale nie
    wiem czy nie są jeszcze potrzebne uprawnienia budowlane do samego projektu :)
    Pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 97. Data: 2020-01-05 09:38:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Niemniej weź sobie to policz, bo mi wyszło, że sam za materiał zapłaciłbym więcej niż
    za pełną instalacje z montażem i fakturą ;) Ceny sprawdzałem na allegro więc trudno
    pewnie znaleźć taniej indywidualnie, a na samym sprzęcie kupionym przez instalatora
    jesteś 15% do przodu. Oczywiście jak znajdziesz uczciwego ;)

  • 98. Data: 2020-01-05 10:14:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2020 09:33:51 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >Ale nie wiem czy nie są jeszcze potrzebne uprawnienia budowlane do samego projektu
    :)

    budowlane sa potrzebne do projektów budowlnych - a to nie jest projekt budowlany

    b.

  • 99. Data: 2020-01-06 19:15:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.01.2020 09:33, Adam Sz. wrote:
> [...]
    egzaminu. Ale nie wiem czy nie są jeszcze potrzebne uprawnienia budowlane do samego

    Ale o projekcie nie jest napisane. O podłączeniu tylko. W sumie to za
    200 pewnie nie jeden mi podbije.

  • 100. Data: 2020-02-13 21:47:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Update na dzień 13.02.2020

    Instalacja nr 1.
    Moc : 9,34kW
    Kierunek : południe, jedna połać
    kąt nachylenia : 30 st.
    Działa od : 15.03.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (13.02.2020) : 9890kWh

    Instalacja nr 2.
    Moc : 5,4kW
    Kierunek : wschód (2/3), zachód (1/3)
    kąt nachylenia : 35 st.
    Działa od : 01.03.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (13.02.2020) : 4640kWh

    Instalacja nr 3.
    Moc : 6,4kW
    Kierunek : południe, jedna połać
    kąt nachylenia : 8 st.
    Działa od : 12.06.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (13.02.2020) : 4200kWh

    Instalacja nr 4.
    Moc : 9,99kW
    Kierunek : wschód, południe, zachód. Lekka przewaga południa.
    kąt nachylenia : 30 st.
    Działa od : 25.06.2019
    Produkcja energii do dzisiaj (13.02.2020) : 5510kWh

    L.