  • 1. Data: 2018-02-12 19:16:24
    Temat: WM kilka pytań
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czec,

    zabieram się w końcu za WM i mam kilka pytań.

    1)Podczas murowania ściany kolankowej zostawiłem otwory na czepnie i wyrzutnie
    powietrza. Tylko, że ów otwoty są na dwóch końcach domu.... odległość pomiędzy nimi
    to 20m.... czy to ma sens? Bo chyba szkoda kasy na tyle rury termoflexa + poprzez
    takie długie kanały powstaną niepotrzebne opory... Gotowe otwory to te na czerwono na
    zdjęciu. Może lepiej wykuć nowy otwór zlokalizowany bliżej tego po prawej (zaznaczony
    na niebiesko)???

    https://drive.google.com/open?id=1kXUztEdpq87W5v0oSQ
    r8tMUt6YrXwngw

    2)
    3 osoby (kiedys moze 4) 110m2 użytkowe.
    6 nawiewów / 5 wywiewów
    Nawiewy 125/ wywiewy 160 + 125
    Czy jest sens dać reku 450m3???
    Dlaczego pytam - bo mogę w bardzo dobrej cenie (50% ceny w sklepach online) kupić
    alnora hru 450 (nowy - pokazywany na targach). Tylko czy talki reku nie będzie za
    mocno wiał na najniższym biegu? Tego alnora mogę mieć dużo poniżej ceny kinetica b250

    3) Jakim inny reku sie zainteresować w cenie do 4000zł???

    Dzieki :-)

  • 2. Data: 2018-02-13 12:59:18
    Temat: Re: WM kilka pytań
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Feb 2018 10:16:24 -0800 (PST), uciu

    > Czy jest sens dać reku 450m3???

    Ale on ma tyle w trybie Boost.
    Na minimalnym biegu ma ~100m3.

    > Dlaczego pytam - bo mogę w bardzo dobrej cenie (50% ceny w sklepach
    > online) kupić alnora hru 450 (nowy - pokazywany na targach).

    Jak nie kupisz daj znać, bo to z kolei od dawna mój typ nr 1
    (no ale ja mam 180m2 więc z pewnością będzie pasować). ;)

    > 3) Jakim inny reku sie zainteresować w cenie do 4000zł???

    Z tego co widzę mają też W 250 i się mieści w 4k.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-02-13 13:14:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 12 lutego 2018 19:16:25 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > na czerwono na zdjęciu. Może lepiej wykuć nowy otwór zlokalizowany bliżej
    > tego po prawej (zaznaczony na niebiesko)???

    Pewnie że lepiej, nie ma co przesadzać z odległością.

    > kupić alnora hru 450 (nowy - pokazywany na targach). Tylko czy talki reku
    > nie będzie za mocno wiał na najniższym biegu?

    A to on ma sterowanie biegami? Czy może płynne "procentami"?
    U mnie na upartego da się wysterować chyba od parunastu m3/h (musiałbym
    sprawdzić bo póki co minimum to miałem z 80).

    L.

  • 4. Data: 2018-02-13 15:34:38
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 12:59:20 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Z tego co widzę mają też W 250 i się mieści w 4k.

    ale tylko ten 450 wifi jest za 3700 - jedyny minus....brak gwarancji :-/ Wiec z tego
    powodu sie waham.

    W sobote jade zobaczyc:-)

    uciu

  • 5. Data: 2018-02-13 15:59:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 13 Feb 2018 06:34:38 -0800 (PST), uciu

    > ale tylko ten 450 wifi jest za 3700 - jedyny minus....brak gwarancji :-/ Wiec z
    tego powodu sie waham.

    No więc za podobną kwotę dostaniesz W250 za to z gwarancją. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-02-13 22:40:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.02.2018 o 19:16, uciu pisze:
> [...]
    zdjęciu. Może lepiej wykuć nowy otwór zlokalizowany bliżej tego po prawej (zaznaczony

    Pod sam rekuperator czerpnie i wyrzutnie podciągnij sztywną rurą, a
    ostatni metr-dwa (do reku), daj wygodnie flexem. Przy takim rozwiązaniu,
    pytanie o opory można pominąć.

    A między otworami, dobrze jakbyś te chociaż 6m zostawił - jeżeli na tej
    samej ścianie. No i jak już robisz od zera, mógłbyś wycyrklować żeby nie
    chuchać prosto nad oknem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-02-14 14:50:28
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > A między otworami, dobrze jakbyś te chociaż 6m zostawił - jeżeli na tej
    > samej ścianie. No i jak już robisz od zera, mógłbyś wycyrklować żeby nie

    Ja to bym zalecał zapoznanie się z § 152 rozporządzenia, który dosyć
    dokładnie opisuje co wolno a czego nie wolno.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2018-02-15 19:11:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.02.2018 o 14:50, Pete pisze:
    > Ja to bym zalecał zapoznanie się z § 152 rozporządzenia, który dosyć
    > dokładnie opisuje co wolno a czego nie wolno.

    A pytający stawia budynek użyteczności publicznej czy dom?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2018-02-16 10:12:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    > A pytający stawia budynek użyteczności publicznej czy dom?

    A masz tam to ograniczenie?

    --
    Pete

  • 10. Data: 2018-02-17 23:16:53
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja dla mieszkalnej 170m2 dalem reku o wydajnosci 450m3 i chodzi i tak
    zwykle na 25-30%.
    Wydaje mi sie, ze ten Twoj bedzie za duzy.
    Piotr