  • 1. Data: 2022-08-15 13:00:23
    Temat: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    ONETFORBESNIERUCHOMOŚCI
    "Ceny mieszkań schodzą z górki. To może być dobry czas na sprzedaż
    To może być najlepszy czas na sprzedaż nieruchomości, twierdzi Bartłomiej Baranowski,
    analityk portalu Domiporta.pl. Ceny sprzedaży mieszkań, w niektórych miastach zaczęły
    spadać, a ponadto serwisy nieruchomościowe puchną od ofert z rynku wtórnego."
    Może i czas na sprzedanie mieszkania dobry ale na kupienie zły i warto poczekać. Jak
    widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek wtórny będzie kluczowy w
    cenach nieruchomości i cenach najmu.

  • 2. Data: 2022-08-15 14:43:08
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 13:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > poczekać. Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek
    > wtórny będzie kluczowy w cenach nieruchomości i cenach najmu.

    Tylko dopisz, że mieszkania się nie sprzedają bo nie da się wziąć kredytu
    a nie dlatego, że kupcy poumierali.
    Spadną stopy za 2-3 lata to rynek nieruchomości odrobi straty z nawiązką.
    Czekam aż dasz linka, że nowe auta się nie sprzedają i dopiszesz, że
    "depopulacja" ruszyła.

    TG

  • 3. Data: 2022-08-15 14:51:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

> [...]

    > poczekać. Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek
    > wtórny będzie kluczowy w cenach nieruchomości i cenach najmu.

    i z Twojego linka:

    "Jeśli jako inwestorzy nie mamy pomysłu, na co przeznaczyć zarobione na
    sprzedaży pieniądze, albo nie jesteśmy do tego zmuszeni sytuacją osobistą,
    to warto się wstrzymać. Ceny nieruchomości prawdopodobnie zaczną z
    powrotem rosnąć za kilkanaście miesięcy. Rozpocznie się kolejny cykl ich
    wzrostu. Inwestowanie w nieruchomości to gra dla cierpliwych."

    TG

  • 4. Data: 2022-08-15 14:53:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 Aug 2022 04:00:23 -0700 (PDT), w
    <9d4e07c0-186b-47d6-bca8-6b307e6a65ddn@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek wtórny będzie kluczowy

    Po ile będzie średnia cena m2 mieszkania w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu za
    pół roku?

  • 5. Data: 2022-08-15 15:05:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 14:43:10 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Spadną stopy za 2-3 lata to rynek nieruchomości odrobi straty z nawiązką.
    > Czekam aż dasz linka, że nowe auta się nie sprzedają i dopiszesz, że

    Czyli zdrowa gospodarka. Jak nie ma pieniędzy a dóbr do sprzedania jest za dużo to
    ceny muszą spaść żeby towary znowu się sprzedawały.

  • 6. Data: 2022-08-15 15:13:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 15:05 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 14:43:10 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk

    > Czyli zdrowa gospodarka. Jak nie ma pieniędzy a dóbr do sprzedania jest
    > za dużo to ceny muszą spaść żeby towary znowu się sprzedawały.

    Albo nie będzie ruchu.
    Kupujący nie będą kupować bo:
    - może jeszcze ceny spadną,
    - może zaraz potanieją kredyty.
    Sprzedający nie będą sprzedawać bo:
    - może za chwilę będzie kolejny wzrost
    - wiedzą, że kredyty są drogi i brak kupców, przez co ceny spadają.
    Zawsze ktoś będzie miał nóż na gardle i sprzeda/kupi ze stratą zaburzając
    statystyki.
    Trend na nieruchomościach w naszej części Europy będzie rosnący (co
    najmniej przez kolejne 10-15 lat) z małymi dołkami co 2-3 lata. Teraz
    zaczyna się kolejny dołek - ceny spadną. Kto chce kupić niech czeka do
    grudnia i kupuje. Kto chce sprzedać, ale nie musi - niech poczeka 2 lata.

    TG

  • 7. Data: 2022-08-15 15:18:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 14:52:41 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > powrotem rosnąć za kilkanaście miesięcy. Rozpocznie się kolejny cykl ich
    > wzrostu. Inwestowanie w nieruchomości to gra dla cierpliwych."

    Prawdopodobnie zaczną rosnąć za kilka miesięcy. Koniec cytatu. A cóż takiego
    przełomowego miało by się stać za kilka miesięcy że kupujący odzyskają zdolność
    kredytową? Tego nie napisali. Ale że prawdopodobnie wzrosną łyknąłes jak młody
    pelikan. Popusc wodze fantazji i napisz co się stanie za kilka miesięcy że ludziom
    przybędzie na tyle kasy że będą mogli kupować drogie mieszkania. Zapewne we wrześniu
    rząd przedstawi rachunek za wojnę i niemcy odpowiedzą że płacą i z własnej woli
    dołożą 30% górką.

  • 8. Data: 2022-08-15 15:22:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 15:13:05 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > zaczyna się kolejny dołek - ceny spadną. Kto chce kupić niech czeka do
    > grudnia i kupuje. Kto chce sprzedać, ale nie musi - niech poczeka 2 lata.

    Nasza część Europy mnie nie interesuje. Interesuje mnie co się będzie działo w
    Polsce. Gdybyś chociaż raz spojrzał na wykres z danymi demograficznymi to byś w życiu
    nie napisał że tutaj mogą być jakieś wzrosty cen. Wzrosty oczywiście będą. Będzie
    rosła ilość nikomu niepotrzebnych nieruchomości. A to nie będzie skutkowało wzrostami
    cen a tylko ich spadkami.

  • 9. Data: 2022-08-15 15:29:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 14:55:03 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    w cenach nieruchomości i cenach najmu.
    > Po ile będzie średnia cena m2 mieszkania w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu za
    Zobaczymy za pół roku.

  • 10. Data: 2022-08-15 15:56:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 15:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nasza część Europy mnie nie interesuje. Interesuje mnie co się będzie
    > działo w Polsce.

    To co napisałem dotyczy Polski właśnie.

    > Gdybyś chociaż raz spojrzał na wykres z danymi demograficznymi to byś w
    > życiu nie napisał że tutaj mogą być jakieś wzrosty cen.

    Znam ten wykres, ale już Ci pisałem 2 dni temu, że masz klapki na oczach.
    Demografia w PL będzie miała mały lub żadny wpływ na ceny nieruchomości w
    PL bo jesteśmy częścią Europy.

    > Wzrosty oczywiście będą. Będzie rosła ilość nikomu niepotrzebnych
    > nieruchomości.

    Niepotrzebne (w złym stanie i w złych lokalizacjach) będą stały puste i
    niszczały, tak jak to się dzieje i teraz. Te atrakcyjne będą w ciągłym
    obrocie. Jak nie kupi ich Polak to kupi/wynajmie Hiszpan, Włoch lub inny
    cudzoziemiec.

    TG