  • 1. Data: 2014-10-30 21:04:21
    Temat: Warunki zabudowy -- wezwanie do uzupełnienia wniosku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Nie że się jakoś specjalnie zdziwiłem, bo byłem na 99% pewien że tak
    będzie... Nie że się specjalnie śpieszę, bo sięnie śpieszę. Ale właśnie
    dostałem pisemko z mojego Urzędu Gminy, żebym uzupełnił wniosek do WZ o
    potwierdzenie możliwości zapewnienia dostawy energii od gestora sieci.

    Problem w tym, że załączyłem do wniosku kopię umowy o podłączeniu działki
    do sieci energetycznej, które to nastąpiło ponad 8 lat temu. Innymi słowy
    jak mam dostarczyć potwierdzenie, że coś MOŻE być zrobione, skoro już dawno
    ZOSTAŁO zrobione? Chyba lepszego potwierdzenia niż umowa świadczenia usługi
    nie ma. Czy się, kurczę, mylę?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2014-10-30 21:35:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-30 o 21:04, Myjk pisze:
> [...]
    > ZOSTAŁO zrobione? Chyba lepszego potwierdzenia niż umowa świadczenia usługi

    Niech mnie mądrzejsi poprawią, ale mniesiewydajiiii, że to co masz, to
    skrzynka. A urzędowi zapewne chodzi nie o przyłączenie działki do prądu
    ale o możliwość przyłączenia budynku na tej działce, który mógłby tu stać.
    A to, to z urzędniczego punktu widzenia dwie różne sprawy.
    Domyślam się że pewnie chodzi im o 'WARUNKI' dla przyszłego domu.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-10-31 08:25:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 30 Oct 2014 21:35:20 +0100, Pete

> [...]
    > A urzędowi zapewne chodzi nie o przyłączenie działki do prądu
    > ale o możliwość przyłączenia budynku na tej działce,

    Mam skrzynkę, mam licznik, mam umowę na dostawę min. 10kW i mam podłączony
    ten prąd do domku "na kurzej łapce", który ma służyć jako meta dla
    wszelakich ekip budowlanych podczas budowy domu właściwego.

    > A to, to z urzędniczego punktu widzenia dwie różne sprawy.

    Patrzyłem sobie na ustawę i nie widzę aby taka różnica była wykazana.

    > Domyślam się że pewnie chodzi im o 'WARUNKI' dla przyszłego domu.

    No to warunki są takie, że mam już zapewnioną, nawet podłączoną i aktywną
    linię 10kW.

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2014-10-31 09:05:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 października 2014 21:04:16 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Czy się, kurczę, mylę?
    Zadzwoń tam gdzie składałeś wniosek i zapytaj o co chodzi.
    Będzie szybciej niż pisanie postu i bardziej u żródła.
    Tam tez ludzie pracują.

  • 5. Data: 2014-10-31 21:39:22
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    > potwierdzenie możliwości zapewnienia dostawy energii od gestora sieci.

    Wymóg jest wymóg! Zapewnienie dostawy musi być!
    Zajrzyj do ZE i weź zapewnienie dostawy, to nie kosztuje i często jest od
    ręki.

    Natomiast do złożenia pozwolenia na budowę napisz do ZE pismo:
    "Proszę o zgodę na zasilanie zalicznikowe projektowanego budynku typu xxx w
    miejscowości xxx
    dz. nr xxx gmina xxx z mocy istniejącej przydzielonej dla istniejących
    budynków
    na działce. Identyfikator płatnika: xxxxxxxxx moc istniejąca: xxkW przy
    zabezpieczeniu xxA."

    Jak dobrze pogadasz w ZE to papier dostaniesz od ręki.(mów że musisz
    uzupełnić wniosek w ciagu 7 dni, nóż na gardle itedepe)
    Taka zgoda zastępuje warunki przyłaczenia i poza wlz nie musisz robić nic
    wiecej,
    problem jest tylko z architektem, tak musi zrobić bilans mocy aby pokrył oba
    budynki mocą istniejącą -
    bo inaczej nie dostaniesz pozwolenia. Teraz zmieniło sie PB - pozwolenie
    dostaniesz już bez warunków przyłączenia -
    tylko na zapewnienie dostawy, chyba że u ciebie w Starostwie jeszcze betonu
    partyjnego nie skuli.
    Problem wystąpi przy odbiorze budynku, gdyż wtedy musisz przedstawić umowę
    na dostawę
    prądu pokrywającą zapotrzebowanie istniejącego i proj. budynku. Jak będzie
    mało to wal do ZE
    zwiększyć moc przyłączeniową.
    pozdr.
    Jones

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów
    10652 (20141031) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Smart Security.

  • 6. Data: 2014-10-31 21:45:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 Oct 2014 21:39:22 +0100, mr.Jones

    > Jak dobrze pogadasz w ZE to papier dostaniesz od ręki.

    Dostałem dzisiaj od ręki papierek i pani w okienku wcale nie była
    zdziwiona, bo ponoć moja gmina jest w tej kwestii pop*na. Nieopodal dalej,
    w Otwocku, nie robią takich scen i WZ wydają na podstawie umowy.

    --
    Pozdor
    Myjk