  • 1. Data: 2014-08-28 00:51:52
    Temat: Wąska działka i jej warunki zabudowy
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Trafiłem na ogłoszenie z dość dziwną działką i mam nadzieję, że mi
    rozjaśnicie jej warunki zabudowy...

    Działka jest miejska i posiada WZ wydane na gminę. Ma dość nietypowe
    wymiary: ok. 10x50m, czyli ekstremalnie nieustawna. Leży na obszarze, gdzie
    nadal nie ma ustalonego MPZP. Dostęp z ulicy od węższej strony.

    Mamy XXI w. i mogłem sobie pobrać PDF-a z WZ, więc czytam z ciekawości jak
    rozwiązali zabudowę takiej działki. I nie ma tam ani słowa o odstępie
    budynku od granicy, jedynie jest określona linia zabudowy, wysokość budynku
    i szerokosć elewancji frontowej. Ta ostatnia jest określona jako "6 do
    10m". Jak na takiej działce zgodnie z przepisami upchnąć budynek 10m? Bez
    okien z obu stron?

    I jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia: równoległy kierunek głównej
    kalenicy w stosunku do ulicy. Na sąsiednich działkach jest "normalnie",
    ścianą szczytową do ulicy, więc trochę dziwny warunek. Albo źle to rozumiem
    :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2014-08-28 09:42:16
    Temat: Re: Wąska działka i jej warunki zabudowy
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> [...]
    > kalenicy w stosunku do ulicy. Na sąsiednich działkach jest "normalnie",
    > ścianą szczytową do ulicy, więc trochę dziwny warunek. Albo źle to

    Mogę tylko doradzić że jeśli WZ narzucają jakieś nierozsądne warunki to
    można je zaskarżyć do SKO.
    Kumplowi nie chcieli wogóle WZ wydać i jak zaskarżył (wcześniej zarządał
    listę wydanych WZ przez ten urząd) to się okazało że urząd wydawał WZ jak mu
    siępodoba tzn że pewnym osobom wydawał a innym odmawiał wg widzimisię
    urzędnika. Wiem że trochę nie na temat ale może warto będzie w ostatecznym
    razie zaskarżyć WZ choćby z tą kalenicą...

  • 3. Data: 2014-08-28 09:57:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > i szerokosć elewancji frontowej. Ta ostatnia jest określona jako "6 do
    > 10m". Jak na takiej działce zgodnie z przepisami upchnąć budynek 10m? Bez

    na wąskich dzialkach mozna budowac w ostrej granicy. Zatem slepa sciana w
    granicy od polnocy, budynek 6m i zostaje ci uczciwe 4m na sciane z oknami.
    Kalenice trzeba wyjasnic, byc moze wystapic o nowe WZ.

    b.

  • 4. Data: 2014-08-28 16:37:08
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 09:57:03 +0200, Budyń napisał(a):

    > na wąskich dzialkach mozna budowac w ostrej granicy. Zatem slepa sciana w
    > granicy od polnocy, budynek 6m i zostaje ci uczciwe 4m na sciane z oknami.

    Z kolei te 6m to niezbyt uczciwe jak na budynek. Po odjęciu grubości ścian
    zostanie mało co. Chyba nawet gotowe projekty startują od 8 metrów.

    > Kalenice trzeba wyjasnic, byc moze wystapic o nowe WZ.

    Ja tak w sumie z ciekawości pytam, bo ta działka to więcej problemów, niż
    pożytku...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-08-28 16:39:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Z kolei te 6m to niezbyt uczciwe jak na budynek. Po odjęciu grubości ścian
    > zostanie mało co. Chyba nawet gotowe projekty startują od 8 metrów.

    mój ma 7m :) Czyli wewnątrz jakies 6,2. Da się :-)

    > Ja tak w sumie z ciekawości pytam, bo ta działka to więcej problemów, niż
    > pożytku...

    Lokalizacja, lokalizaja i jeszcze raz lokalizacja - kształt to juz
    później...

    b.

  • 6. Data: 2014-08-28 21:07:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 16:39:50 +0200, Budyń napisał(a):

    > mój ma 7m :) Czyli wewnątrz jakies 6,2. Da się :-)

    A to wiadomo. Tylko trzeba by iść na niezłe kompromisy, zwłaszcza z
    komunikacją. Przy takich ograniczeniach każdy metr jest na wagę złota. I
    nie ma gwarancji, że zmienią zapisy WZ z tą nieszczęsną kalenicą, bo bez
    tego zostaje jakieś 6x6m.

    > Lokalizacja, lokalizaja i jeszcze raz lokalizacja - kształt to juz
    > później...

    Lokalizacja nienajgorsza, ale o jednej rzeczy zapomniałem wspomnieć - już
    na dzień dobry byłby konflikt z sąsiadem, który rzeczoną nieruchomość
    bezumownie użytkuje. Obecnie na tej działce jest jego ogród, nawet
    ogrodzenie jest pociągnięte wzdłuż granic (pięknie wszystko widać na Google
    Street View). Tylko coś miasto "zapomniało" o tym wspomnieć w ogłoszeniu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-08-28 21:37:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Borys Pogoreło wrote:

    > A to wiadomo. Tylko trzeba by iść na niezłe kompromisy, zwłaszcza z
    > komunikacją. Przy takich ograniczeniach każdy metr jest na wagę złota.

    <http://wyborcza.pl/1,75248,12706129,Otwarto_najwezs
    zy_dom_swiata__Lozko_szerokie_na_90.html> :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2014-08-28 22:05:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 19:37:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > <http://wyborcza.pl/1,75248,12706129,Otwarto_najwezs
    zy_dom_swiata__Lozko_szerokie_na_90.html> :)

    Ja wiem, że cuda da się zrobić :) Ale z wygodą to ma niewiele wspólnego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2014-08-28 22:11:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Borys Pogoreło wrote:

    zy_dom_swiata__Lozko_szerokie_na_90.html> :)

    > Ja wiem, że cuda da się zrobić :) Ale z wygodą to ma niewiele wspólnego.

    żeś Pan nie pytał o wygodę :)

  • 10. Data: 2014-08-29 09:37:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-28 21:07, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > komunikacją. Przy takich ograniczeniach każdy metr jest na wagę złota. I
    > nie ma gwarancji, że zmienią zapisy WZ z tą nieszczęsną kalenicą, bo bez

    A masz wymóg dotyczący minimalnego spadku? OBo jeśli nie, to można
    zrobić dach płaski (no, prawie płaski) z kalenicą.

> [...]
    > Street View). Tylko coś miasto "zapomniało" o tym wspomnieć w ogłoszeniu.

    Dlaczego ma być konflikt, skoro korzysta bezumownie?
    Chyba że zasiedział tę działkę :)

    --
    Pete