  • 1. Data: 2020-06-07 15:17:24
    Temat: Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose
    Od: k...@g...com

    Czy wąż opisywany:
    rozciągliwy / elastyczny / x-hose
    wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
    jest cokolwiek wart?
    Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
    Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4
    mce?

  • 2. Data: 2020-06-07 15:36:11
    Temat: Re: Wąż rozciągliwy elastyczny x-hose
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 7.06.2020 o 15:17, k...@g...com pisze:

> [...]
    > Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
    > Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4

    Tu znajdziesz odpowiedzi użyszkodników takich węży na Twe
    pytania - sprzed pięciu lat odpowiedzi, ale nie jednak:

    https://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=5&t=881
    89

  • 3. Data: 2020-06-07 15:42:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    k...@g...com pisze:

    > Czy wąż opisywany:
    > rozciągliwy / elastyczny / x-hose
    > wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
    > jest cokolwiek wart?

    Jakie by miały być zalety takiego dziłania
    (poza tym, że się może kobietom podobać)?

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2020-06-07 23:26:44
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 7 Jun 2020 06:17:24 -0700 (PDT), k...@g...com
    pisze:
    > Czy wąż opisywany:
    > rozciągliwy / elastyczny / x-hose
    > wydłużający się po napelnieniu wodą trzykrotnie
    > jest cokolwiek wart?

    Zależy jaki. Miałem drzewiej taki zwykły, najtańszy zielony. Nie
    wytrzymał do końca sezonu. Na skutek podszeptów znajomych zakupiłem taki
    bardziej ,,premium", bardzo zbliżony do tego:
    https://allegro.pl/oferta/waz-ogrodowy-rozciagliwy-5
    m-20m-mocny-pistolet-9347393769

    W skrócie: uwielbiam go. Zalety:
    - lekki, poręczny, łatwo go przenosić,
    - deklarowana długość w obu zakresach jest +/- zgodna z prawdą
    (zastrzeżenie niżej), toteż w staniu spoczynku można go wcisnąć
    wszędzie,
    - nie plącze się po napełnieniu (no, prawie).

    Wady:
    - jednak jest bardziej delikatny: trzeba trochę na niego uważać, nie
    zostawiać na słońcu, pilnować, żeby nie tarł o ostre krawędzie, nie dawać
    do zabawy kotom etc.,
    - fajnie jest jak z małego zaskrońca robi się olbrzym, ale musi być
    odpowiednie do tego ciśnienie; latem w obliczu przejściowych problemów
    na odcinku zaopatrzenia w wodę, jego twardość (a co za tym idzie
    i rozmiar) przestaje imponować,
    - słabo współpracuje ze zraszaczami, gdyż odpowiedni zasięg trzeba
    ustawiać na raty, niejednokrotnie będąc przy tym zroszonym.

    > Tzn.czy prawdą są opisy i wytrzyma jeden sezon w ogrodzie?
    > Warto kupić? Czy to bardziej marketing i badziew nie wart nawet 20 zł? Wytrzyma 3-4
    mce?

    Ten mój opitala już drugi sezon i wygląda tak samo, jak w pierwszym.
    I chodzi o to, żeby minusy nie przysłoniły plusów. Mam węże klasyczne,
    ale po ten sięgam najczyściej. Nie muszę z tym gadem walczyć.

    k.

  • 5. Data: 2020-06-08 09:48:33
    Od: XL <i...@g...pl>

    Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> wrote:
> [...]
    > I chodzi o to, żeby minusy nie przysłoniły plusów. Mam węże klasyczne,
    > ale po ten sięgam najczyściej. Nie muszę z tym gadem walczyć.

    Nie wyobrażam sobie sprzątania węża po każdym podlewaniu (ze względu na
    słońce) i uważania z nim na twarde przedmioty. Mam dużo upraw warzywnych
    plus kwiaty. Wąż (a właściwie wężw) rozwijam wiosną i zwijam przed zimą.
    Jeśli ktoś ma tylko trawnik do podlania raz na miesiąc, to dla niego taki
    wąż pewnie się sprawdzi.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 6. Data: 2020-06-08 10:27:26
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest 08 Jun 2020 07:48:33 GMT, XL pisze:
> [...]

    [ ... ]

> [...]
    > Jeśli ktoś ma tylko trawnik do podlania raz na miesiąc, to dla niego taki

    Zaraz. Jeżeli ktoś pyta o wąż składany, to dlatego, że ma potrzebę jego
    składania. I w takim przypadku (IMO) taki harmonijkowiec sprawdza się
    lepiej, niż np. zwijany wąż tradycyjny.

    Jeśli wszak potrzeby składania/zwijania nie ma, to dwie pierwsze
    wymienione przeze mnie zalety tracą, co oczywiste, na znaczeniu. Mimo to
    i tak podlewanie nim jest przyjemniejsze: jest dużo lżejszy od
    porządnego, sztywnego węża tradycyjnego.

    k.

  • 7. Data: 2020-06-08 11:28:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> [...]
    > Mimo to i tak podlewanie nim jest przyjemniejsze: jest dużo lżejszy
    > od porządnego, sztywnego węża tradycyjnego.

    Sam na wstępie zapytałem o zalety takiego sprzętu. Choć już je poznałem,
    to nadal nie doceniam -- nie wzbudziły one we mnie chęci posiadania.
    Praktyki nie poznam, pozostała mi teoria. Potrafię sobie wyobrazić wąż
    całkiem pozbawiony sztywności. Konstrukcje mieć powinien segmentową
    (kręgowiec), o takiej geometrii przegubu, że niezależnie od kąta zgięcia,
    objętość wewnętrzna pozostanie taka sama. Da się zrobić, choć trywialne
    to nie będzie. Wtedy wewnętrzne ciśnienie nie wytworzy sił prostujących.

    W wężu harmonijkowym ciśnienie powoduje wydłużenie, ale też usztywnienie
    (w sensie dążenia do prostolinijnego ułożenia). Czy to zjawisko nie mąci
    w jakimś stopniu przyjemności podlewania?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-06-08 12:47:49
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 8 Jun 2020 11:28:31 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]
    > objętość wewnętrzna pozostanie taka sama. Da się zrobić, choć trywialne
    > to nie będzie. Wtedy wewnętrzne ciśnienie nie wytworzy sił prostujących.

    Jeżeli dobrze zrozumiałem koncepcję, to muszę przyznać, że nie widziałem
    na rynku węża o podobnych właściwościach (ale ekspertem od wężologii
    stosowanej nie jestem). Pytanie jednak, czy koszt tej konstrukcji nie
    przesunąłby tegoż segmentowego węża do segmentu dóbr luksusowych?

    Natomiast słyszałem wiele pozytywnych opinii o wężach strażackich (tych
    od sika^H^H^Htrumiennic) używanych w ogrodach po zakończeniu służby.

    > W wężu harmonijkowym ciśnienie powoduje wydłużenie, ale też usztywnienie
    > (w sensie dążenia do prostolinijnego ułożenia). Czy to zjawisko nie mąci
    > w jakimś stopniu przyjemności podlewania?

    Jak najbardziej zachodzi tu proces usztywnienia naturalnego. I jest to
    jedna z zalet tego węża, gdyż dzięki temu nie przechodzi on w stan
    splątany. Tradycyjny wąż mający taką właściwość musi być sztywny
    niezależnie od tego czy jest wypełniony cieczą, czy nie. Co za tym idzie
    jest dużo cięższy i trudniejszy w zwijaniu. Odpowiadając na pytanie:
    moja skromna praktyka wskazuje, iż zjawisko usztywnienia nie umniejsza
    przyjemności podlewania, a nawet nieco ją wzmaga...

    k.

  • 9. Data: 2020-06-08 14:23:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 08.06.2020 o 12:47, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Jak najbardziej zachodzi tu proces usztywnienia naturalnego. I jest to
    > jedna z zalet tego węża, gdyż dzięki temu nie przechodzi on w stan
    > splątany.

    No ale, czy z tym wężem znajdującym się w takim stanie można skręcić,
    czy jest to utrudnione?

    Ewa

  • 10. Data: 2020-06-08 14:37:04
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 8 Jun 2020 14:23:13 +0200, FEniks pisze:
    > No ale, czy z tym wężem znajdującym się w takim stanie można skręcić,
    > czy jest to utrudnione?

    Jasne. Sztywny jak pręt to on nie jest.

    k.