  • 1. Data: 2019-02-06 09:17:35
    Temat: Węgiel vs pellet
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pisałem wcześniej że do ogrzanie+CWU domu mojej Mamy wychodzi 25kg węgla dziennie
    Jako że w weekend byłem u Mamy to protestowałem palenie pelletem. Drogo mnie ten test
    wyszedł;)
    Pellet taki:
    https://tinypic.pl/dn5f1v47vzh2
    https://tinypic.pl/dn5f1v47vzh2
    Na worku napisali:
    17,6MJ/kg
    Cena w przeliczeniu za 25kg-25zł

    Wegiel taki
    https://www.bartex-wegiel.pl/produkt/wegiel-orzech-p
    olski-silesia/
    Na worku napisali:
    28-29MJ/kg
    Cena za 25kg- 23zł

    Normalnie rano jak się w kotle rozpali to później kilka razy dorzucać węgla trzeba i
    na dobę starcza 25kg-nawet jak były ujemne temperatury
    W sobotę paliłem pelletem
    rozpaliłem ok 6 rano i worek 15kg skończył się ok 12. do wieczora zużyłem kolejne
    15kg i na noc wsypałem kolejny worek.
    Więc porównanie wychodzi tak że węgla trzeba spalić 25kg za 23zł a pelletu 45kg za
    45zł
    Druga sprawa że zasmrodziłem pół wiochy. Ten pellet po wsypaniu na żar przez pierwszy
    kwadrans dawał kłęby dymu a smród dokłądnie taki jakby się płyty meblowe paliło. Więc
    musza do jego produkcji jakiegoś lepiszcze dodawać.
    Czyli pelletem dwa razy drożej, dwa razy więcej roboty przy dokładaniu i o wiele
    większy smród na okolice.

  • 2. Data: 2019-02-06 09:37:10
    Od: l...@g...com

    Przy palniku na "każdy opał" to chyba norma. A pellet pelletowi nierówny, jak przy
    ekogroszku.

  • 3. Data: 2019-02-06 10:56:59
    Temat: Re: Węgiel vs pellet
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, February 6, 2019 at 9:17:37 AM UTC+1, Kris wrote:

> [...]

    > Ten pellet po wsypaniu na żar przez pierwszy kwadrans dawał kłęby dymu a smród
    dokłądnie taki jakby się płyty meblowe paliło.

    Co to za kociol? Nie da sie "od gory"?
    http://czysteogrzewanie.pl/jak-palic-w-piecu/rozpala
    nie-od-gory-instrukcja-krok-po-kroku/

  • 4. Data: 2019-02-06 11:27:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2019 10:57:01 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Co to za kociol?
    śmieciuch
    >Nie da sie "od gory"?

    Da się. Ale palenie od góry jest upierdliwe i sporadycznie tak tam palimy
    Najczęściej jest tak że rano jeszcze jest żar więc wystarczy dosypać węgla i pali się
    dalej. Raz w tygodniu wybrać popiół i od nowa

  • 5. Data: 2019-02-06 12:16:04
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Czyli nie palicie tylko trujecie

  • 6. Data: 2019-02-06 12:26:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lutego 2019 12:16:06 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Czyli nie palicie tylko trujecie

    A od góry jakbyśmy palili to kwiatkami by pachniało a z komina czysty tlen leciał?

  • 7. Data: 2019-02-06 13:51:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pellet wymaga dedykowanego palnika potrafiacego spalac tylko pellet. Nawet palniki do
    ekogroszku to proteza dla pelletu. Palenie pelletem nie zawsze ma sens ekonomiczny.
    Wegiel ma wieksza kalorycznosc i normalne ze przy tej samej sprawnosci pieca czy
    kotla co na pellet spali sie go mniej. Pellet ma sens jesli zamienic piec kaflowy na
    piecyk na pellet. Nie dosc ze zyskuje sie sporo miejsca to poprawia sie komfort
    cieplny w pomieszczeniu. Zysk przy paleniu pelletem zamiast weglem w piecu kaflowym
    czy jakims innym prymitywnym na wegiel bierze sie z bardzo duzej sprawnosci piecykow
    na pellet. Powyzej dziewiecdziesieciu procent sprawnosci w piecykach na pellet to
    norma. Piec kaflowy w porywach dochodzi do trzydziestu procent. Do smieciucha
    bardziej brykiet niz pellet pasuje. Oczywiscie z zachowaniem zasady ze pali sie od
    gory. Poza sezonem mozna kupic brykiet w takiej cenie ze pomimo mniejszel ilosci
    ciepla w kilogramie wyjdzie troche taniej niz wegiel. Do tego jest mniej popiolu,
    pachnie drewnem. Popiol nie brudzi, jest go malo i jak ktos ma mozliwosc to
    wykorzysta go w ogrodku.

  • 8. Data: 2019-02-06 13:57:07
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 6 Feb 2019 03:26:51 -0800 (PST), Kris wrote:

    > A od góry jakbyśmy palili to kwiatkami by pachniało a z komina czysty tlen leciał?

    Może jednak poczytaj te linki, które dostałeś, hę?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 9. Data: 2019-02-06 15:52:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 6 Feb 2019 13:57:07 +0100, Roman Tyczka

    > Może jednak poczytaj te linki, które dostałeś, hę?

    BTW https://www.youtube.com/watch?v=MEo7ArOF-LQ :D
    1953. No ale niektórzy mądrzejsi są nadal.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-02-06 16:17:53
    Temat: Re: Wgiel vs pellet
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > BTW https://www.youtube.com/watch?v=MEo7ArOF-LQ :D

    Boskie!!!
    Stalinogrod i te ruskie statki w pl portach: "my im wysylamy wegiel, oni w
    zamian za to biora od nas kartofle"
    perelka.
    a w kometach link do ksiazki:
    http://bc.radom.pl/dlibra/plain-content?id=25383
    albo jak sie nie wklei szukac w komentach...