  • 11. Data: 2019-08-28 17:26:21
    Temat: Re: Wertykulator i aerator
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-08-26 22:35, Krycha wrote:
    > W tym sezonie musiałam kupić kosiarkę elektryczną, bo poprzednia
    > odmówiła posłuszeństwa.
    > A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
    > Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
    > potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.
    > Chętnie poczytam Wasze opinie o takowym sprzęcie.
    > Chciałabym dokonać zakupu, w oparcie o rady osób z doświadczeniem z tego
    > rodzajem sprzętem.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Mam od kilku lat wertykulator Bosch AVR 1100. Dobrze grabi i nacina
    glebę, ma bardo mocny wyrzut do kosza, więc nie zostawia wygrabionych
    śmieci na ziemi. Ma kilka ustawień wysokości - od zbierania liści do
    dość głębokiego nacinania gleby. Jedyna wada - dość szybko tępią się
    noże, ale ich wymiana jest możliwa w warunkach domowych, aczkolwiek
    zabiera trochę czasu i wymaga pewnej wprawy (należy wymienić 14 noży).

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 12. Data: 2019-08-28 23:06:22
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 28.08.2019 o 17:26, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > noże, ale ich wymiana jest możliwa w warunkach domowych, aczkolwiek
    > zabiera trochę czasu i wymaga pewnej wprawy (należy wymienić 14 noży).

    Ciekawy sprzęt. Ale zmartwiła mnie informacja, że maksymalna wielkość to
    300 m2.
    Mój trawnik jest, niedużo, ale trochę większy.
    Może silnik nie wytrzymać tej większej prtacy.

    Krycha.

  • 13. Data: 2019-08-29 18:47:16
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ciekawy sprzęt. Ale zmartwiła mnie informacja, że maksymalna wielkość to
    > 300 m2.
    > Mój trawnik jest, niedużo, ale trochę większy.
    > Może silnik nie wytrzymać tej większej prtacy.

    Tym bym się nie przejmował, są to wielkości orientacyjne. Poza tym
    jeżeli nie opuścisz noży na maksa (a przy wertykulacji nie trzeba) i nie
    będziesz z niej korzystać jako namiastki glebogryzarki, obciążenie
    silnika będzie znacznie mniejsze. Zresztą silnik ma zabezpieczenie przed
    przegraniem.

  • 14. Data: 2019-08-29 21:42:07
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29.08.2019 o 18:47, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > będziesz z niej korzystać jako namiastki glebogryzarki, obciążenie
    > silnika będzie znacznie mniejsze. Zresztą silnik ma zabezpieczenie przed

    Dziękuję, pocieszyłeś mnie. :-)

    Krycha.