  • 1. Data: 2019-11-26 21:23:30
    Temat: Wideodomofon
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Zaczynam zastanawiać się nad zamontowaniem wideodomofonu i mam do Was
    pytanka:
    1. Jak wideodomofon "widzi" po ciemku?
    Widzę, że jest oświetlenie diodowe, ale czy to stale świeci, czy tylko w
    momencie transmisji? Jeżeli diody miałyby się zapalać na czas
    transmisji, to dla mnie bez sensu, bo gość z zewnątrz od razu wie, że
    ktoś jest w domu.
    2. jakiej rozdzielczości kamery szukać? 700 TVL pozwoli coś zobaczyć?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-11-26 22:41:01
    Temat: Re: Wideodomofon
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.11.2019 o 21:23, Jacek pisze:
> [...]
    > ktoś jest w domu.
    > 2. jakiej rozdzielczości kamery szukać? 700 TVL pozwoli coś zobaczyć?
    Dałbym kamerę internetową, o określonej rozdzielczości, a nie liniach
    telewizji. wyjdzie o... dużo taniej. PRzy dobrym zakombinowaniu,
    będziesz ten "domofon" widział i otwierał z telefonu. Co do "widzenia" w
    nocy- wszystko jest widoczne, ale czarno białe. diody IR dobrze oświetlają.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-11-27 11:23:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > nocy- wszystko jest widoczne, ale czarno białe. diody IR dobrze oświetlają.
    > ToMasz

    jemu o co innego chodzi, czy te diody będą widzialne. Diody IR mogą
    dawać delikatną czerwoną poświatę czyli widać, kiedy się świecą jeśli
    spojrzysz prosto w diodkę.

  • 4. Data: 2019-11-27 21:08:51
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 26.11.2019 o 22:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > nocy- wszystko jest widoczne, ale czarno białe. diody IR dobrze oświetlają.
    Pomysł mi się podoba, ale nie będę mógł pogadać z gościem zza furtki.
    No i czy 12-żyłowy kabel telefoniczny (taki mam puszczony z domu)
    przeniesie sygnał kilkanaście metrów bez większych zakłóceń?
    Jacek

  • 5. Data: 2019-11-27 21:51:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 27, 2019 at 9:08:53 PM UTC+1, Jacek wrote:

> [...]
    > No i czy 12-żyłowy kabel telefoniczny (taki mam puszczony z domu)
    > przeniesie sygnał kilkanaście metrów bez większych zakłóceń?

    zawsze mozesz puscic nim tylko zasilanie a sygnal video/audio po WiFi...
    zewnetrznych kamer z WiFi i dwusronnym audio ile kto chce...

  • 6. Data: 2019-11-27 22:07:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2019 o 21:08, Jacek pisze:
> [...]
    > No i czy 12-żyłowy kabel telefoniczny (taki mam puszczony z domu)
    > przeniesie sygnał kilkanaście metrów bez większych zakłóceń?

    masz następujące opcje. całość załatwiasz kamerą internetową. obojętnie
    czy wifi czy kabel lan. kabel pewniejszy. obraz z kamery widzisz na
    dowolnym smartfonie. niestety, uruchomienie programu na smartfonie trwa
    kilka, kilkanaście sekund. długo. Możesz mieć:
    1. dedykowany smartfon przy dzrzwiach, non stop załączony z podglądem.
    ale musisz podnosić tyłek. No i zawsze to kupa sprzętu który może z
    nienacka przestać działać. I pewne opóźnienie jest.
    2. zrob normaln y domofon, tylko audio, a do niego niezależnie osobno -
    to o czym mówiłem. tyle że wtedy kamera może być bez audio. będzie
    tańsza, większy wybór, może być kilka kamer. w lini audio zero
    opóźnień, kamera będzie miała pół sekundy "lagu"
    3. to samo co w punkcie 2, ale zamiast kamery internetowej, normalna
    kamera pal. gorsza jakość, ale problem jest inny. na czym wyświetlisz
    jej obraz? Na szybko: monitorek 2.8 cala z "lusterko z kamerą cofania".
    większe monitorki LCD były w przenośnych odtwarzaczach dvd. Jak
    zdobędziesz taki monitor - wtedy punkt 3 ma sens. jak nie - to zapomnij.
    (no chyba ze postawisz stary telewizor :))

    ToMasz