  • 1. Data: 2016-05-01 07:15:02
    Temat: Wiercenie otworu o dużej średnicy w drewnie
    Od: Galan <t...@l...pl>

    Witam,
    zadanie jest następujące: w desce o grubości około 2cm wywiercić okrągły
    otwór, taki jak pod puszkę od zawiasów (czyli nie na wylot, ale mniej
    więcej 1-1,5cm głębokości).

    Średnica nie 35mm jak przy zawiasach, ale co najmniej 75mm. Na środku
    ewentualnie może być mała dziura na wylot (jakieś 6-10mm).

    Jak to zrobić bez specjalistycznego sprzętu? Znalazłem na razie coś takiego:
    http://www.elektro-met.pl/pl/p/Wiertlo-do-sekow-Self
    -feed-f1-76-mm-21248-1006-Luna/2166

    Jakieś inne pomysły?

    --
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2016-05-01 08:50:12
    Temat: Re: Wiercenie otworu o dużej średnicy w drewnie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 07:15:03 UTC+2 użytkownik Galan napisał:
> [...]
    > ewentualnie może być mała dziura na wylot (jakieś 6-10mm).
    >
    > Jak to zrobić bez specjalistycznego sprzętu? Znalazłem na razie coś takiego:

    Za podobne pieniądze co to wiertło do sękow frezarkę kupisz.

  • 3. Data: 2016-05-01 09:56:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 07:15:03 UTC+2 użytkownik Galan napisał:

    > Jakieś inne pomysły?

    Dokladnie jak Kris napisal - frezarka. 150-200 pln kupisz do amatorskiego
    uzytku juz cos fajnego i przy odrobinie cierpliwosci wytniesz calkiem rowno
    taki otwor :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2016-05-01 10:29:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.05.2016 o 07:15, Galan pisze:
> [...]
    > ewentualnie może być mała dziura na wylot (jakieś 6-10mm).
    >
    > Jak to zrobić bez specjalistycznego sprzętu? Znalazłem na razie coś

    pomysłów dużo, ale to zależy jakie masz już narzędzia. JAk niemasz nic,
    to "cyrkiel" na wierarkę i dłutko.
    Ale na jeden otwór.... to taniej będzie "flaszkę" komuś postawić.
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-05-01 12:37:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 09:56:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > uzytku juz cos fajnego i przy odrobinie cierpliwosci wytniesz calkiem rowno

    Używki z angielską wtyczką już od 50pln. Na olx pełno tego było jak szukałem

  • 6. Data: 2016-05-01 18:40:18
    Od: Galan <t...@l...pl>

    W dniu 2016-05-01 o 07:15, Galan pisze:
    > Witam,
    > [ciach]
    > Jakieś inne pomysły?

    Dzięki za sugestie. Chyba rzeczywiście rozejrzę się za frezarką - trochę
    tych otworów pewnie będę musiał powiercić, kiedyś może jakieś puszki na
    zawiasy itd. Pewnie się przyda prędzej czy później.

    Kolejna prośba - ponieważ znam się na tym tak, że frezarkę mogę pomylić
    z fryzjerką* - na co zwracać uwagę przy zakupie w tej cenie (powiedzmy
    do 200zł)? Lepiej kupić coś marketowego czy używanego bardziej
    markowego? Czy możliwość podłączenia odkurzacza się przydaje? Zaraz lecę
    czytać recenzje, ale chętnie poznam Wasze zdanie.

    * wolałbym nie wiedzieć, jak wygląda fryzjerka z wtyczką (!) angielską.
    Na dowód własnej ignorancji mogę jeszcze napisać, że na OLX zamiast
    "frezarki górnowrzecionowe" przeczytałem "gównowrzecionowe". Dziękuję za
    uwagę. ;)

    --
    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2016-05-01 20:31:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 18:40:15 UTC+2 użytkownik Galan napisał:
> [...]
    > z fryzjerką* - na co zwracać uwagę przy zakupie w tej cenie (powiedzmy
    > do 200zł)? Lepiej kupić coś marketowego czy używanego bardziej
    Jak masz Lidla w po pobliżu kupmParksidq
    >Czy możliwość podłączenia odkurzacza się przydaje?
    Nie
    > * wolałbym nie wiedzieć, jak wygląda fryzjerka z wtyczką (!) angielską.
    Za 4zł kupujesz przejsciowke

  • 8. Data: 2016-05-01 21:57:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > markowego? Czy możliwość podłączenia odkurzacza się przydaje? Zaraz lecę
    > czytać recenzje, ale chętnie poznam Wasze zdanie.

    Parkside z lidla tez polecam :-) Kris jacy my zgodni :P
    Za 200 nie kupisz nic markowego ;) Ale parkside daje rade. Wycinalem nia
    otwory na zlew i plyte w bardzo twardym blacie (4cm jesion) i szla jak
    w maslo, gdzie wyzynarka nawet pierdnac nie potrafila :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-05-02 07:57:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 21:57:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Parkside z lidla tez polecam :-) Kris jacy my zgodni :P
    Zamień beeme na Multiple i wtedy całkiem git będzie. No i szacun na dzielni;)