  • 1. Data: 2014-11-30 11:27:26
    Temat: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
    celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

    a) pod konfirmanty
    b) pod kołki
    c) pod wsporniki półek
    d) gniazda zawiasów

    o ile a) spokojnie poradzę sobie wkrętarka i "pewną reką", to już b,c,d
    wymagają silnego ogranicznika głebokości wiercenia a d dodatkowo nie
    może drgnąć w trakcie wybierania materiału. Nie chciałbym też tego robić
    trzymając wkrętarkę w ręce.

    Potrzebuje:

    a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
    prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
    głebokości"

    b) albo uzyć w tym celu frezarki ręcznej górnowrzecionowej która ma
    stopę i pozwala dokładnie na takie bajery (ale czy nadaje się do wiercenia?)

    Pytanie:
    Czy istnieje nakładka na wiertarkę/wkretarkę z punktu a)? A jesli nie,
    to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
    myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.

  • 2. Data: 2014-11-30 11:46:00
    Temat: Re: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki,
    > ale myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych

    ad b nadaje się, frezarka ma stopę która utrzyma prostopadłość,
    sprawdź tylko czy wejdą ci wymagane narzędzia
    głębokość zawsze załatwiałem naklejając taśmę izolacyjną na wiertło
    jak wyjdzie trochę nieprostopadle to biedy nie ma, zawsze możesz wziąć
    do pomocy kogoś kto popatrzy z boku i ci skoryguje

  • 3. Data: 2014-11-30 12:07:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-30 11:46, Jeffrey wrote:
    > ad b nadaje się, frezarka ma stopę która utrzyma prostopadłość, sprawdź
    > tylko czy wejdą ci wymagane narzędzia

    Martwi mnie głównie to że:

    a) nie wiem czy do uchwytów frezarskich znajdą się futerka na normalne
    wiertła. Znajdą się?

    b) Jak zaloże futerko to wiertło może wyjśc poza spód stopy - co oznacza
    że trzeba by stosowac jakieś dziwaczne krótkie wiertła o ile są

    c) a może wiercić frezami?

    > głębokość zawsze załatwiałem naklejając taśmę izolacyjną na wiertło

    Przy 200 otworach na wsporniki półek na pewno w którymś pojadę za daleko
    i po ptokach, wyjdę na drugą stronę płyty. Musi to być "twarde"
    zabezpieczenie.

    > jak wyjdzie trochę nieprostopadle to biedy nie ma, zawsze możesz wziąć
    > do pomocy kogoś kto popatrzy z boku i ci skoryguje

    Raczej dwóch umieszczonych w x, y:)

  • 4. Data: 2014-11-30 15:11:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Sebastian Biały wrote:

    > Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
    > celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

    <http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
    jak_do_wiertarki_proma_srednie.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-11-30 15:58:21
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:m5f8j8$pi4$1@dont-email.me...
    > <http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
    jak_do_wiertarki_proma_sre
    > dnie.jpg>

    tym obskoczy tylko obrzeza, w jego przypadku lepiej sprawdzi sie zwykly
    pierscien ograniczajacy na wiertlo
    http://allegro.pl/craftomat-wiertlo-polaczen-kolkowy
    ch-ogranicznik-i4808583692.html
    ew. jezeli sobie nie ufa to polaczony z czyms takim
    http://allegro.pl/wolfcraft-prowadnica-uchwyt-wierce
    nia-wiertarski-i4741540012.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 6. Data: 2014-11-30 17:32:12
    Od: Frez <f...@g...com>

    > Myślę o zabudowaniu wnęki na garderobę własnymi siłami. Potrzebuje w tym
    > celu wywiercić w płycie meblowej otwory:

> [...]
    A ja się zastanawiam jak wywiercić otwory prowadzące w półkach pod
    konfirmaty w płycie 18mm, tak aby zawsze trafiały w środek plyty...

  • 7. Data: 2014-11-30 18:32:18
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Frez wrote:

    > A ja się zastanawiam jak wywiercić otwory prowadzące w półkach pod
    > konfirmaty w płycie 18mm, tak aby zawsze trafiały w środek plyty...

    zrobić wzornik?

  • 8. Data: 2014-11-30 19:24:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-30 15:11, masti wrote:
    > <http://www.mt.com.pl/wp-content/uploads/2011/02/sto
    jak_do_wiertarki_proma_srednie.jpg>

    Wszystkie te stojaki to padlina, w dodatku nie ma jak płyty sensownie
    trzymać i przemieszczać stojak. Ogólnie to nie to.

  • 9. Data: 2014-11-30 19:27:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-11-30 18:32, Jeffrey wrote:
    > zrobić wzornik?

    Masz pomysł jak? Nie mam frezarki (no wlaśnie) bo może latwo zrobić to z
    kawałka grubej dechy frezując ją w kształt ceownika, potem otwory i
    tulejki na wiertła. Ba, sa takie gotowe :) ?

  • 10. Data: 2014-11-30 20:38:24
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Masz pomysł jak? Nie mam frezarki (no wlaśnie) bo może latwo zrobić
    > to z kawałka grubej dechy frezując ją w kształt ceownika, potem
    > otwory i tulejki na wiertła. Ba, sa takie gotowe :) ?

    jeśli masz spawarkę lub jakiś do niej dostęp to wygiąć blachę w C i
    przyspawać tulejkę o średnicy wiertła ( w ostateczności może być
    rozwiercona nakrętka odpowiedniej średnicy)
    przy braku spawarki można zrobić takie C skręcając drewno, płytę,
    sklejkę. Rzeczoną wcześniej nakrętkę można wbić w wywiercony (trochę
    mniejszy) otwór, podobnie można wykonać zderzaki od końca płyty żeby
    otwór zawsze był w tym samym miejscu

    oczywiście można też wyfrezować rowek w desce tak jak to wymyśliłeś,
    ja bym to robił na pile stołowej ze zderzakiem, będzie równo a
    zakładając że piła bierze 4mm a trzeba wybrać 18mm to tylko 5
    przejazdów - no ale trzeba mieć piłę stołową, zresztą skoro bierzesz
    sie za takie przedsięwzięcie to jakiś tam sprzęt w końcu masz