  • 1. Data: 2015-05-20 21:17:21
    Temat: Wiertarka akumulatorowa
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Co możecie polecić do kupienia nowego?

    Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

    Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

    Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

  • 2. Data: 2015-05-20 23:00:29
    Temat: Re: Wiertarka akumulatorowa
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-05-20 o 21:17, Pszemol pisze:
    > Co możecie polecić do kupienia nowego?
    >
    > Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

    Dlaczego nie NiCd?

    > Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

    futerko?

    > Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

    Do jakich celów potrzebujesz tą wkrętarkę?

  • 3. Data: 2015-05-21 00:01:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > Dlaczego nie NiCd?

    Bo mają niekorzystne zjawisko: pamięć rozładowania. Wymagają specjalnego
    traktowania... Zostawiony taki aku na dłuższy czas w połowie rozładowany nie
    naładujesz się już w pełni. Czasem jak zostawisz na bardzo długo i pozwolisz
    na pełne samorozładowanie to już nie naładujesz nigdy. Akumulatory litowo
    jonowe pozbawione są tej wady, są bardziej tolerancyjne na ładowanie od
    połowy.

    > futerko?

    Czy coś Ci się nie zgadza? Tak się nazywa uchwyt wiertła w wiertarce.

    > Do jakich celów potrzebujesz tą wkrętarkę?

    Do wszystkiego nieprzewidywalnego co się pojawi przede mną w przyszłości.
    Zwykle chodzi o pracę poza domem, w ogrodzie - czy nawet w lesie. Pierwsze
    zadanie na horyzoncie dla tej nowej wiertarki to wywiercenie około 100
    otworów o średnicy około cala (2,5cm) i długości może 20-30cm w drewnianych
    pniakach w lesie.

  • 4. Data: 2015-05-21 00:54:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-05-21 o 00:01, Pszemol pisze:
> [...]
    > pozwolisz na pełne samorozładowanie to już nie naładujesz nigdy.
    > Akumulatory litowo jonowe pozbawione są tej wady, są bardziej

    Z czytanej teorii - mają, również z czytanej - nie jest to nieodwracalne

    > Czy coś Ci się nie zgadza? Tak się nazywa uchwyt wiertła w wiertarce.

    Nie znałem tego terminu, dlatego pytam, zawsze sądziłem, że to głowica.

> [...]
    > wywiercenie około 100 otworów o średnicy około cala (2,5cm) i długości
    > może 20-30cm w drewnianych pniakach w lesie.

    Szukaj czegoś na 18V. Poleciłbym Graphite - na 18V, kosztował jakieś 3-4
    lata temu 280 zł, ale wiertło jakie tam wchodzi to max 10mm, i
    akumulatorki to NiCd. Akumulatorki wytrzymują długo, nigdy o nie nie
    dbałem, zawsze 1 akumulator staram się mieć naładowany na full,a drugi -
    ile tylko w nim zostanie prądu, przy następnym użyciu podłączam ten
    zużyty w jakimś stopniu pod ładowarkę, a drugi używam. W sumie, to przez
    kilka godzin używania nie rozładowała mi się. Mój wujek wkręcał nią
    wkręty w altankę, którą robił z czegokolwiek i tych wkrętów sporo
    poszło, jeden akumulator mu wystarczył. Altanka około 25m2 i wysoka na
    około 2,5m.

  • 5. Data: 2015-05-21 03:01:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z czytanej teorii - mają, również z czytanej - nie jest to nieodwracalne

    Powiedz to mojej baterii której już nie da się naładować.

    > Nie znałem tego terminu, dlatego pytam, zawsze sądziłem, że to głowica.

    Jest to zapewne nazwa potoczna.

    > Szukaj czegoś na 18V. Poleciłbym Graphite - na 18V, kosztował jakieś
    > 3-4 lata temu 280 zł, ale wiertło jakie tam wchodzi to max 10mm, i
    > akumulatorki to NiCd.

    No właśnie nie widzę sensu kupowania dziś NiCd.
    Zerknij tu:
    http://www.amazon.de/AKKU-BOHRSCHRAUBER-18-V-DS-18DS
    FL/dp/B003SOFRIA/

> [...]
    > czegokolwiek i tych wkrętów sporo poszło, jeden akumulator mu wystarczył.
    > Altanka około 25m2 i wysoka na około 2,5m.

    No fajnie, ale z tą trwałością akumulatorów NiCd to nie jest bajka.
    To, że Tobie się nie stało nic z nimi to pewnie dlatego że częściej
    wiertarki używasz niż ja. Zostawisz parę razy że rozładują się do końca
    to wspomnisz moje słowa. Ludzie potem cuda robią bo nowy aku
    kosztuje tyle co połowa wiertarki i szkoda kasy wydawać...

  • 6. Data: 2015-05-21 16:29:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    li-ion ma pewna zasadnicza wade - nie dziala ponizej zera
    w domowych warunkach nieistotne, ale bywa problemem

    ja moge polecic http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008M6ABFI
    nie do zdarcia

    jedyny minus to fakt ze zahaczone bity lubia wylatywac z
    uchwytu (ktorego na zdjeciu nie widac) ale wystarczy podlozyc
    kawalek magnesu czy dogiac na cieplo i jest dobrze

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-05-21 17:21:40
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]

    > wywiercenie około 100 otworów o średnicy około cala (2,5cm) i długości
    > może 20-30cm w drewnianych pniakach w lesie.

    Chcesz wiercić calowe otwory głębokie na 20 cm wiertarką akumulatorową?

    Hehehehe :)

  • 8. Data: 2015-05-21 18:20:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wolim" <n...@p...tu> wrote in message

    > Chcesz wiercić calowe otwory głębokie na 20 cm wiertarką akumulatorową?
    >
    > Hehehehe :)

    A masz jakiś inny pomysł?

    1/2 kilometrowy przedłużacz?
    Czy spalinowy generator 220VAC?

  • 9. Data: 2015-05-21 18:21:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > li-ion ma pewna zasadnicza wade - nie dziala ponizej zera
    > w domowych warunkach nieistotne, ale bywa problemem

    Zgoda - problem będzie z zimnym startem.
    Ale jak zaczniesz pracować gdy jeszcze jest ciepła, przyniesiona
    z domu, to po starcie powinna się ogrzać własnym ciepłem - chyba?

    > ja moge polecic http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008M6ABFI
    > nie do zdarcia

    No fajna, ale 2-3 razy droższa niż Hitachi wcześniej proponowana.

    > jedyny minus to fakt ze zahaczone bity lubia wylatywac z
    > uchwytu (ktorego na zdjeciu nie widac) ale wystarczy podlozyc
    > kawalek magnesu czy dogiac na cieplo i jest dobrze

    Zahaczone bity? Co masz na myśli? Zastosowanie jako wkrętaka?

  • 10. Data: 2015-05-21 18:35:27
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Zahaczone bity? Co masz na myśli? Zastosowanie jako wkrętaka?

    z drugiego boku jest miejsce na wsuniecie 2 dlugich bitow,
    ale ootb trzymaja sie tam slabo i chwile trzeba kombinowac
    zeby bylo dobrze

    dla mnie ten model ma ta zasadnicza zalete ze i za 5 lat bez
    problemow kupie kompatybilna ladowarke, baterie czy body a
    w miedzyczasie moge dokupic dziesiatki innych urzadzen na
    te baterie

    u konkurencji bywa z tym bardzo roznie

    --
    http://db.org.pl/