  • 1. Data: 2017-07-19 15:54:45
    Temat: Wkręty do profili stalowych
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Buduję konstrukcję, która będzie z zewnątrz obita płytą OSB i częściowo
    płytą warstwową. Profile, do których będę to przykręcał to rury i
    kątowniki o grubości ścianki 4 i 5 mm.
    Podobno są takie wkręty podobne do "farmerów", które dają rady z taką
    grubą stalą.
    Poradźcie, czego szukać.
    TIA
    Jacek

  • 2. Data: 2017-07-19 15:59:29
    Temat: Re: Wkręty do profili stalowych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 15:54:49 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > kątowniki o grubości ścianki 4 i 5 mm.
    > Podobno są takie wkręty podobne do "farmerów", które dają rady z taką

    http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html

  • 3. Data: 2017-07-19 16:01:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 15:59:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    Poradźcie, czego szukać.

    > http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html

    Słowo klucz: "samowiercący ze skrzydełkami"

    https://www.google.pl/search?q=wkr%C4%99t+ze+skrzyde
    %C5%82kami&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi80q
    j2wJXVAhUoIpoKHUVUBPgQ_AUICigB&biw=1024&bih=676

  • 4. Data: 2017-07-19 21:20:09
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.07.2017 o 15:59, Kris pisze:

    > http://mixstor.pl/glowna/382-wsz5_5x50-5904722463134
    .html
    Dzięki.
    Ale czy na pewno przewierci mi 5 mm stali?
    Używałem nie tak dawno wkrętów farmerskich, które miały napisaną
    zdolnośc przewiercania 4 mm a poległy na profilach o ściance 1,5 i 2 mm.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-07-19 22:27:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Doswiadcznie jest miara poznania Swiata. Kup 10 sztuk i sprawdz czy sie wierci
    gwintuje i wkreca. Na skladzie mb widzialem kolki do wstrzeliwania w stalowe
    ksztaltowniki. Bylo troche wstrzelonych w rozne stalowe elementy. W takie o grubosci
    10mm tez byly powbijane.

  • 6. Data: 2017-07-19 22:57:27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Doswiadcznie jest miara poznania Swiata. Kup 10 sztuk i sprawdz czy sie wierci
    gwintuje i wkreca. Na skladzie mb widzialem kolki do wstrzeliwania w stalowe

    Święte słowa wiece szanownego pana dziedzica!
    Bo: jaką masz wkrętarkę? Może się okazać, że po kilku wkrętach trzeba zmieniać
    akumulator.A może warto by mieć dwie- jedną do wiercenia jaką 2,5lub 3, a drugą do
    wkręcania.
    A zdarza się ( rzadko, bo rzadko, ale widziałem) że jak się gościu zażarł na
    wkręcanie- właśnie farmery do płatwi 5mm- to złamał wkrętarkę.Pewno słaba była...
    pozdro.abomito

  • 7. Data: 2017-07-20 05:43:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lipca 2017 22:57:28 UTC+2 użytkownik abomito napisał:

    > Święte słowa wiece szanownego pana dziedzica!
    > Bo: jaką masz wkrętarkę? Może się okazać, że po kilku wkrętach trzeba zmieniać
    akumulator.

    Cały płot kilka lat temu tymi wkrętami robiłem
    3cm dechy do słupków z profili stalowych przykręcałem
    Wkrętarki wtedy nie miałem- używałem wiertarki
    Takiej za 50 zł. Dała radę bez problemu

    >A może warto by mieć dwie- jedną do wiercenia jaką 2,5lub 3, a drugą do ?>wkręcania.

    Pod te wkręty wiercić nie trzeba

  • 8. Data: 2017-07-20 08:19:58
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Pod te wkręty wiercić nie trzeba

    Wiem o tym.Dość często mocowałem farmerami płyty "sandwicz" do belek.Niektóre płyty
    miały 20 cm grubości.I zdarzało się, że sprzęt nie wytrzymywał.
    W porówaniu z tym mocowanie płyty OSB, czy podobnych to popierdółki.Ale warto podać
    doświadczenia...

  • 9. Data: 2017-07-20 11:14:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 05:43:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Cały płot kilka lat temu tymi wkrętami robiłem
    > 3cm dechy do słupków z profili stalowych przykręcałem

    Tyle ze slupek ogrodzeniowy to stal 1,5-2mm. 5mm to jednak duuuuuuuuuzo
    trudniejszy orzech do zgryzienia :) Jak napisal Zenek - trzeba testnac,
    ale wydaje mi sie ze duzo szybciej mimo wszystko bedzie ponawiercac
    wstepnie dobrym wiertlem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-07-20 11:40:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lipca 2017 11:14:42 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Tyle ze slupek ogrodzeniowy to stal 1,5-2mm. 5mm to jednak duuuuuuuuuzo
    > trudniejszy orzech do zgryzienia :)

    Nie pamiętam już bo to kilka lat temu było ale chyba słupki przy bramach mam z
    profili 8x8cm grubości 4mm
    Kręciłem tymi kołkami i spokojnie dawały rade

    >Jak napisal Zenek - trzeba testnac,
    A to nigdy nie zaszkodzi

    > ale wydaje mi sie ze duzo szybciej mimo wszystko >bedzie ponawiercac wstepnie
    dobrym wiertlem.

    Bezsensowna robota
    Chyba nigdy tych wkrętów nie używałeś. Ja tego swego czasu nakręciłem sporo i
    wchodziły w profile jak w masło
    Końcówka wierci w metalu, skrzydełka rozwiercają drewno, przed profilem się odłamują
    i dalej wkręt ładnie dociska dechę.
    Tylko ważne jest dobrać odpowiednią długość tych wkrętów. Za długie profil na wylot
    przewiercą, za krótkie nie załapią gwintem profilu