  • 1. Data: 2015-01-19 18:05:11
    Temat: Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Taka myśl: wydaje mi się że idealnym rozwiązaniem oświetlenia kuchni w
    mojej sytuacji byłby włącznik zbliżeniowy czuły na ruch (podczerwień).
    Idealnym zaś miejscem byłoby"gdzieś w koronie" nad szafkami.

    Pytanie: czyktoś widział włączniki zbliżeniowe przeznaczone do zabudowy
    szafki, 230V? Oczywiście mogę wziąść jakiś zwykły, ale one kiepsko
    wyglądają. Najbardziej interesował by mnie wystająca ładna mała półkula
    i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie
    widzę takich. Może nie ma?

  • 2. Data: 2015-01-19 22:05:53
    Temat: Re: Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    > reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie widzę

    Nie chcę być złośliwy, ale muszę... O Google słyszałeś? ;-)

    Bo zadanie pytania: "włącznik czujnik ruchu 230v" na samej górze wyników
    wyświetla to czego szukasz. A jak przełączysz się na grafikę, to możesz
    wybierać i przebierać...

    Są zbliżeniowe, dotykowe, drogi i tanie...

    Wiwo

  • 3. Data: 2015-01-20 11:06:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

> [...]
    > wyglądają. Najbardziej interesował by mnie wystająca ładna mała półkula
    > i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie

    Ale wiesz, że jak przestaniesz się ruszać, to wyłączy światło po
    określonym czasie? I to jest strasznie wkurzające, bo potem trzeba się
    bujnąć, albo pomachać.

  • 4. Data: 2015-01-20 12:53:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 stycznia 2015 18:05:19 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
    napisał:
    > Taka myśl: wydaje mi się że idealnym rozwiązaniem oświetlenia kuchni w
    > mojej sytuacji byłby włącznik zbliżeniowy czuły na ruch (podczerwień).

    Znaczy czujnik ruchu? Niepraktyczne rozwiązanie. Taki czujnik włacza npo światło na
    określony czas i po upływie tego czasu światło gaśnie i trzeba ponownie "wzbudzić"
    czujnik. Takie cos mam pod wiatą z drewnem i tam to w miarę egzamin zdaje ale w
    kuchni wg mnie bez sensu.

  • 5. Data: 2015-01-20 17:09:12
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 19.01.2015 um 18:05 schrieb Sebastian Biały:
> [...]
    > wyglądają. Najbardziej interesował by mnie wystająca ładna mała półkula
    > i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie

    W kuchni tego typu czujniki są do odbytu, niestety. W kuchni masz
    gradienty temperatury, para itp itd. Czujnik będzie reagował na ruch,
    którego nie ma. Kuzynka miała czujnik ruchu (na zewnątrz) zamontowany
    niedalego wywiewu z kuchni. Dyskoteka z tego była co nie miara, dopiero
    przeprowadzka czujnika pomogła. Lepsze byłyby czujniki typu bankowego
    (mikrofale). Ale niestety są drogie, choć takie w małych kopułkach nawet
    widziałem. Zaletą ich jest reakcja na statyczną obecność, nie trzeba się
    ruszać.

    Poszukaj pod "presence detector", nu masz przykład czegoś takiego:

    http://www.cpelectronics.co.uk/energy-saving-product
    s/presence-detectors-pir-sensors-and-microwave-senso
    rs

    Waldek

  • 6. Data: 2015-01-20 19:14:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-20 11:06, BQB wrote:
    > Ale wiesz, że jak przestaniesz się ruszać, to wyłączy światło po
    > określonym czasie? I to jest strasznie wkurzające, bo potem trzeba się
    > bujnąć, albo pomachać.

    Technicznie tak, ale zadaniem jest wlaczenie *dodatkowego* oświetlenia w
    koronie. Jak jest mi potrzebne to zazwyczaj właśnie macham nożem więc
    powinno widzieć ruch ciągły. Włącznik światła głównego jest tradycyjny.

  • 7. Data: 2015-01-20 19:35:03
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Jan 2015 19:14:24 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > to zazwyczaj właśnie macham nożem

    Ujćććć!

  • 8. Data: 2015-01-21 08:04:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    A czemu nie możesz zamontować tam tradycyjnego włącznika?

  • 9. Data: 2015-01-22 09:14:29
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > mała półkula i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam,
    > stukam pukami nie widzę takich. Może nie ma?

    żeby nie "mrygało" potrzebujesz czujnik obecności
    czujniki ruchu są tak kretyńsko zrobione, że jak jest ruch to włącza,
    odlicza nastawiony czas i gaśnie - to jest cały cykl i tak od początku
    czujnik obecności natomiast włącza, odlicza czas i gaśnie - niby to
    samo ale jeżeli w trakcie jest ruch to resetuje zegar i odlicza od
    poczatku

  • 10. Data: 2015-01-22 12:48:51
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 22 stycznia 2015 09:15:01 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

> [...]
    > czujnik obecności natomiast włącza, odlicza czas i gaśnie - niby to
    > samo ale jeżeli w trakcie jest ruch to resetuje zegar i odlicza od

    W łazience mam założony marketowy czujnik ruchu ( za 20 złotych) odlicza od
    ostatniego ruchu. Po twojemu ruch resetuje zegar i zaczyna zliczać od początku.