  • 1. Data: 2016-05-30 16:34:09
    Temat: Własnoręczne odnowienie mieszkania?
    Od: "Zocha" <...@...com.pl>

    Zdecydowałam, że sama odnowię moje małe mieszkanie,
    to znaczy pomaluję sufity i umyję tapety w pokoju.
    Nigdy jednak tego nie robiłam i nie wiem jak się do tego
    zabrać.
    Gdzie mogłabym znaleźć porady odnośnie narzędzi i metod?

    Nie mam ambicji zrobienia tego "super" profesjonalnie.
    Chodzi o to by zrobić to możliwie szybko i łatwo i żeby potem
    było czysto. :-)

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 2. Data: 2016-05-30 19:00:03
    Temat: Re: Własnoręczne odnowienie mieszkania?
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-05-30 o 16:34, Zocha pisze:
> [...]
    >
    > Nie mam ambicji zrobienia tego "super" profesjonalnie.
    > Chodzi o to by zrobić to możliwie szybko i łatwo i żeby potem
    W internecie ;)
    Z tym myciem tapet to bym trochę uważał, po dostaniu wilgoci może się
    okazać. że zaczną odłazić od ścian.

  • 3. Data: 2016-05-30 19:30:23
    Od: "Zocha" <...@...com.pl>

    Użytkownik "Jawi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W internecie ;)
    Wiem, ale chodziło mi o adresy porad i sugestii, które Grupowicze
    uważają za dobre. W Internecie jest wszystko, i dobre i złe. :-)

    > Z tym myciem tapet to bym trochę uważał, po dostaniu wilgoci może się
    > okazać. że zaczną odłazić od ścian.
    Też się tego trochę boję, ale położenie na nich nowych tapet wymaga
    wprawy, a tej nie mam. I też nie ma gwarancji, że całość nie będzie
    odłazić.
    Co zatem zrobić? Położyć na te brudne tapety jakąś farbę? Jaką?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 4. Data: 2016-05-30 19:33:12
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-05-30 o 19:30, Zocha pisze:
> [...]
    > odłazić.
    > Co zatem zrobić? Położyć na te brudne tapety jakąś farbę? Jaką?

    Zależy jakie to tapety. Ale generalnie większość tapet da się pomalować.
    Zwykła farba akrylowa powinna się do tego nadać. Jakiś Dekoral, Nobiles,
    Śnieżka, albo z tych z wyższej półki Beckers lub Tikkurilla.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2016-05-30 20:45:03
    Od: "Zocha" <...@...com.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Zależy jakie to tapety. Ale generalnie większość tapet da się pomalować.
    > Zwykła farba akrylowa powinna się do tego nadać. Jakiś De, Nobil,
    > Śnieżka, albo z tych z wyższej półki Becker lub Tikkurilla.

    Wyobrażam sobie jeszcze taki scenariusz, że wpierw spróbowałabym
    tapety umyć, a gdyby zaczęły odłazić mogłabym ściany pomalować.
    Nie wiem jednak jak się zabrać do mycia tapet.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 6. Data: 2016-05-30 21:29:21
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-05-30 o 20:45, Zocha pisze:
    > Wyobrażam sobie jeszcze taki scenariusz, że wpierw spróbowałabym
    > tapety umyć, a gdyby zaczęły odłazić mogłabym ściany pomalować.
    > Nie wiem jednak jak się zabrać do mycia tapet.
    Gdyby zaczęły odłazić to nie pozostaje nic innego jak zdejmować je, po
    co malować odłażące tapety?
    Mycie może być mało skuteczne, nawet jak będą się dobrze trzymać.
    Jeśli tapety przeznaczone do mycia, odpowiednio przygotowane przed
    położeniem podłoże, odpowiedni klej, to można próbować myć.
    Jak przy myciu, ściana nasiąknie, to od razu malować też strach. Trzeba
    odczekać aż ściana wyschnie w 100%, inaczej mogą powstawać pęcherze z
    odparzającego się tynku, kleju etc, zależy jak głęboko weszła wilgoć.
    Moim zdaniem mycie jest ok, ale tylko dla lokalnych mniejszych
    zabrudzeń, nie całych ścian.

  • 7. Data: 2016-05-31 14:05:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 30 May 2016 20:45:03 +0200, Zocha napisał(a):

    > a gdyby zaczęły odłazić mogłabym ściany pomalować.
    > Nie wiem jednak jak się zabrać do mycia tapet.

    Jak już zaczną odłazić, to malowanie tak, ale po dokłądnym usunięciu płatów
    zwisających ze ścian 3333-]

  • 8. Data: 2016-05-31 22:20:59
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-05-31 o 14:05, Ikselka pisze:

    > Jak już zaczną odłazić, to malowanie tak, ale po dokłądnym usunięciu płatów
    > zwisających ze ścian 3333-]
    Będzie widać że odłaziła tapeta ;)
    Krawędzie tapet będą się odznaczać, trzeba by przeszlifować co nieco ale
    i tak będzie widać.

  • 9. Data: 2016-06-01 12:42:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2016 22:20:59 +0200, Jawi napisał(a):

    > Będzie widać że odłaziła tapeta ;)
    > Krawędzie tapet będą się odznaczać, trzeba by przeszlifować co nieco ale
    > i tak będzie widać.

    No własnie o tym mówię przecież. Nawet PO pomalowaniu będzie się działo,
    oj, działo :-)