  • 1. Data: 2015-09-13 19:42:19
    Temat: Woda czy powietrze w rurze?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam instalcję składająca się z około 20m rury PP i w śrdoku pompę do
    C.O. Służy ona jako instalacja podgrzewania basenu i normalnie bangla w
    niej woda basenowa. Dodatkowo jest tam też płytowy wymiennik ciepła.

    Pompa jest zamocowana w dośc nieciekawy sposób i wolałbym jej nie
    demontować jesli to nie jest niezbędne.

    Chcę zakonserwować to na zimę.

    Mam dwie możliwości:
    a) zalać wodą z sieci, zatkać i poczekać do wiosny (rury nie zamarzną,
    nie ma obawy)

    b) przedmuchać sprężonym powietrzem, ale wysuszyć nie dam rady.

    Co prawda pompa nie wykazuje śladow korozji ani kamienia po zeszlym
    sezonie (wymontowalem i sprawdzilem), ale tym razem już mi się nie chce
    demontować. Zostawić na zimę w wodzie czy przedmuchać i zostawić w
    wilgotnym powietrzu calośc bebechów?

  • 2. Data: 2015-09-13 21:11:27
    Temat: Re: Woda czy powietrze w rurze?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały ma instalcję składająca się z około 20m rury PP
> [...]

    > sezonie (wymontowalem i sprawdzilem), ale tym razem już mi się nie chce
    > demontować. Zostawić na zimę w wodzie czy przedmuchać i zostawić w

    Ja bym wodą. I może da się rury połączyć jakimś szlauchem zamykając
    obwód. Pompa obiegowa lubi się zastać -- stąd w kotłach C.O. poza
    sezonem grzewczym uruchamiana jest przez sterownik na moment raz
    na dobę. Tu też by wypadało czasem jej dać pohulać. Intuicja mi
    podpowiada, że sucha pompa jeszcze łatwiej może się zastać. Ale to
    tylko intuicja.

    Jarek

    --
    Nie ma jak pompa, marmury, wielki dzwon,
    nie ma jak pompa, purpura, góra, tron,

  • 3. Data: 2015-09-28 09:31:54
    Od: XL <i...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> Wrote in message:
> [...]
    > na dobę. Tu też by wypadało czasem jej dać pohulać. Intuicja mi
    > podpowiada, że sucha pompa jeszcze łatwiej może się zastać. Ale to

    Ot, ekspert.
    Pompę się oproznia z wody i po zimie odkreca taki
    dekiel i znowu ja zalewa wodą przed uruchomieniem. Tak robilam w
    domu rodzicow.
    --
    XL

    ----Android NewsGroup Reader----