  • 1. Data: 2018-03-13 21:19:51
    Temat: Woda w ścianie [nic o pompach ciepła]
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Zagadka stulecia. Czy wskutek niedostatecznej wentylacji w pomieszczeniu
    ściana z poryzowanej ceramiki może namoknąć w zimie w takim stopniu, zeby
    po zejściu mrozów sączyłą się z niej woda...???
    Bo u mnie się dzieje coś takiego, a w ścianie NIE POWINNO być żadnej
    instalacji z wodą - ani użytkową, ani CO.
    Sączy się i spływa spod regipsu na posadzkę po kilka-kilkanaście kropel na
    dobę.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-03-13 21:49:03
    Temat: Re: Woda w ścianie [nic o pompach ciepła]
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.03.2018 o 21:19, Maciek pisze:
    > Zagadka stulecia. Czy wskutek niedostatecznej wentylacji w pomieszczeniu
    > ściana z poryzowanej ceramiki może namoknąć w zimie w takim stopniu, zeby
    > po zejściu mrozów sączyłą się z niej woda...???

    Jeżeli ściany wewnątrz zamarzły, to może i szron się na nich odłożył.
    Ale nie o takim przypadku tutaj piszesz? ;-)

> [...]
    > instalacji z wodą - ani użytkową, ani CO.
    > Sączy się i spływa spod regipsu na posadzkę po kilka-kilkanaście kropel na

    Od samego sufitu, czy na środku ściany wyłazi czy jak?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2018-03-13 22:01:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 21:49:03 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Jeżeli ściany wewnątrz zamarzły, to może i szron się na nich odłożył.
    > Ale nie o takim przypadku tutaj piszesz? ;-)

    Ta ściana mogła mocno przemarznąć.

    > Od samego sufitu, czy na środku ściany wyłazi czy jak?

    Przy samej podłodze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-03-13 22:02:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    On Tuesday, March 13, 2018 at 9:19:48 PM UTC+1, Maciek wrote:
> [...]
    > instalacji z wodą - ani użytkową, ani CO.
    > Sączy się i spływa spod regipsu na posadzkę po kilka-kilkanaście kropel na

    niby moze tak być ale znaczyłoby to ze konkretnie jest spitolone. Napisz cos wiecej o
    budynku, jakie ocieplenie itp

    b.

  • 5. Data: 2018-03-13 22:09:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 21:19:51 +0100, Maciek napisał(a):

    > w pomieszczeniu

    To pomieszczenie jest ogrzewane czy nie? Jaka tam panowała temperatura w
    czasie mrozów?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-03-13 22:54:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 22:09:16 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > To pomieszczenie jest ogrzewane czy nie? Jaka tam panowała temperatura w
    > czasie mrozów?

    20 st., ale ściana ma strasznie skopane ocieplenie i przemarza, a posadzka
    w rogu przy ścianie zewn. wręcz zamarza.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2018-03-13 23:25:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 13 Mar 2018 22:54:15 +0100, Maciek wrote:
    > 20 st., ale ściana ma strasznie skopane ocieplenie i przemarza, a
    > posadzka w rogu przy ścianie zewn. wręcz zamarza.

    Ocieplenie od wewnątrz + brak paroizolacji? Wtedy może rosić na potęgę i
    efekt taki jak opisujesz.

    Mateusz

  • 8. Data: 2018-03-14 06:54:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Mar 2018 22:25:07 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Ocieplenie od wewnątrz + brak paroizolacji? Wtedy może rosić na potęgę i
    > efekt taki jak opisujesz.

    Nie, od zewnątrz.Pomieszczenie "mokre", ale wykończone łazienkowymi płytami
    g-k.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2018-03-14 07:38:34
    Od: l...@g...com

    "20 st., ale ściana ma strasznie skopane ocieplenie i przemarza, a posadzka
    w rogu przy ścianie zewn. wręcz zamarza. "
    Sam sobie odpowiedziałeś. Pod płytą pewnie hodowla grzybów.

  • 10. Data: 2018-03-14 08:47:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Mar 2018 23:38:34 -0700 (PDT), l...@g...com
    napisał(a):

    > Sam sobie odpowiedziałeś. Pod płytą pewnie hodowla grzybów.

    Nic na to nie wskazywało. Pomieszczenie jest wentylowane i ściany były
    zimne, ale nigdy wilgotne.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl