  • 1. Data: 2019-08-10 09:03:43
    Temat: Wodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jaki współcześnie uzywany wodomierz, najlepiej używany ma taki bajer że
    całość modułu liczników da się zdjąć i dostaje się możliwośc doszycia
    czujnika halla?

    Miałem kiedyś kilkanascie wodomierzy "niemieckich" gdzie to się dało
    zrobić ale nie ostał mi się już ani jeden. Teraz rozglądam się za czymś
    łatwo dostępnym, tanim, uzywanym, najlepiej produkowanym w kraju z
    milionem instalacji w blokach czy coś.

    Interesuje mnie aby dało sie czujnikiem halla odczytać obroty kółka o
    największej prędkosci (bezpośrednio wiatraczka?). Idealnie gdybym mógł
    dwoma hallami okreslić kierunek, ale to już bajer dla mnie.

    Tak, chce zmierzyć przepływ wody, było by idealnie gdyby producent
    podawał ile litrów na obrót kółka, najmniejszego. Ostatecznie wylicze z
    zębów.

  • 2. Data: 2019-08-10 09:12:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Tobie zależy na precyzyjnym pomiarze małych ilości wody?

    b.

  • 3. Data: 2019-08-10 09:17:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Bo tak normalnie to są liczniki z wyjściem impulsatora
    https://m.olx.pl/oferta/nowe-wodomierze-metron-z-imp
    ulsatorem-zdalny-odczyt-dn15-CID628-IDkVODk.html
    Które sobie zaliczasz. Ale tam jest jeden impuls na litr (chyba)

    b.

  • 4. Data: 2019-08-10 10:05:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 09:12, Budyń wrote:
    > Tobie zależy na precyzyjnym pomiarze małych ilości wody?

    Nie, to jakieś kilkaset litrów na godzinę.

    Konkretnie potrzebuje zrobić miernik mocy/energii odbieranej z
    wymiennika ciepła. Potrzebuje ilośc wody w jednostce czasu i dwie
    temperatury przed i po. Chodzi o pomiar ciepła dostarzcanego przez solary.

    Chcę to zrobić *tanio* bo to hobbystyczne jest.

    Wszelkie detale jako to pomierzyć i policzyć sa dla mnie trywialne.
    Również wykonanie adaptera z hallotronami do obudowy wodomierza jest
    trywialne, wydrukuje sobie.

    Pozostaje pytanie jaki *tani* wodomierz da się wykorzystać, po zdjęciu
    zegarów, jako źródło impulsów magnetycznych.

  • 5. Data: 2019-08-10 10:14:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 09:17, Budyń wrote:
> [...]
    ulsatorem-zdalny-odczyt-dn15-CID628-IDkVODk.html
    > Które sobie zaliczasz. Ale tam jest jeden impuls na litr (chyba)

    To może być troche za mało, ale zerknę na to, może mniej roboty będzie z
    robieniem obudowy i elektroniki.

  • 6. Data: 2019-08-10 10:15:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Chcę to zrobić *tanio* bo to hobbystyczne jest.

    Przedziwna implikacja!

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2019-08-10 10:21:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 10:15, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Przedziwna implikacja!

    Przedziwnośc kończy się kiedy okaże się że całość jest bez sensu i
    projekt ląduje w koszu. Propotypy i pomiary ad-hoc nie wymagają
    profesjonalnego podejścia tylko często szczyptę macgyveryzmu.

    Ale każdemu w/g potrzeb oczywiście, jak ktoś chce kupić oscyloskop do
    pomiaru napięcia baterii to przecież nie będę bronił. Ja bym nie kupił w
    tym celu.

  • 8. Data: 2019-08-10 10:33:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

    A to daj se spokój, ciepłomierz używany kupisz za 40-50zl

    b.

  • 9. Data: 2019-08-10 10:45:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 10:33, Budyń wrote:
    > A to daj se spokój, ciepłomierz używany kupisz za 40-50zl

    Z możliwością podpięcia do sieci wifi? Albo przynajmniej jakąś
    magistralą szeregową? Bo u mnie to było by własnie kluczowe.

    Interesuje mnie moc chwilowa, odczytywana zdalnie.

    Oglądałem już ciepłomierze na allegro i owszem, sprawa była by
    załatwiona, tylko brak tej magistrali ... lub też sprzedwcy nie piszą że
    taką posiada.

  • 10. Data: 2019-08-10 10:59:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Przedziwnośc kończy się kiedy okaże się że całość jest bez sensu
    > i projekt ląduje w koszu. Propotypy i pomiary ad-hoc nie wymagają
    > profesjonalnego podejścia tylko często szczyptę macgyveryzmu.

    Nawet się nie zaczyna. Próby realizacji bezsensownych pomysłów są
    rzeczą absolutnie normalną. Nie wstyd ne wiedzieć i chcieć sprawdzić.

    > Ale każdemu w/g potrzeb oczywiście, jak ktoś chce kupić oscyloskop
    > do pomiaru napięcia baterii to przecież nie będę bronił. Ja bym nie
    > kupił w tym celu.

    Tak, każdemu w/g potrzeb, to racja. Gdyby było tak, że "chcę to zrobić
    *tanio*, bo jest potrzeba pięciu milionów egzemplarzy, każde dziesięć
    groszy się liczy". Ale hobbystyczne dłubanie przy wodomierzu? W ilości
    sztuk jedna? Musk hobbystycznie wysyła samochody w kosmos -- to dla niego
    nie problem, choć dla mnie by był. Każdy ma hobby w/g swoich możliwości.
    Co więc znaczy "tanio" a co "drogo" w kontekscie tego kręciołka do wody?

    --
    Jarek