  • 31. Data: 2019-08-10 20:32:11
    Temat: Re: Wodomierz ze zdejmowanymi trybami, ze sprzęgiem magnetycznym
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    > Arduino to z kilkanaście złotych kosztuje, a z takim czujnikiem IR może
    > wręcz kilkadziesiąt. Tymczasem kol. Marudny chce mieć tanio. Za 99 centów
    > mam moduły z wifi i możliwością podpięcia wprost czujnika Halla. Trzeba
    > przy tym nieco softu nasiekać, ale to przecież hobby, takie rzeczy się
    > tu nie liczą.

    Zczytywałem obroty malego koleczka przed zasobnikiem cwu. Na koleczku
    byl magnes a obok hallotron. Problem w tym że czasem woda sie cofala i
    nabijalo niepotrzebnie.

  • 32. Data: 2019-08-10 20:34:01
    Od: dolczak <d...@w...pl>

    W dniu 2019-08-10 o 15:52, heby pisze:

> [...]
    > modułu liczącego, ale to były jakieś wysokociśnieniowe i raczej nie do
    > zastosowań typowych sądząc po gabarytach i wykonaniu. Najważniejsze że
    > miały otwory na śrubki na około tego miejsca ... i dało się stabilnie
    > zamocować hallotron.
    >
    > Budyń podrzucił gotowca, ale niestety bez wykrywania kierunku. Zanim
    > pomyślę nad takim wole poczekać, może ktoś zna inny.
    >
    > PS. Miałem w ręku przepływomierz cieczowy zbudowany jak samochodowy
    > powietrzny i nawet miał normalne gwinty. Klapka, sprężyna, wyjście osi
    > na potencjometr. Tylko że to było bardzo niedokładne i jednokierunkowe.
    Na maly wiatraczek przymocowałem maly magnesik i hallotron obok, bylo lux.

  • 33. Data: 2019-08-10 21:11:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 19:47, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zeneczkiem to moge byc dla swojej zony a nie dla ciebie parchu. Oburzasz sie bo
    trafilem ze w chuja lecisz.

    E tam, po prostu nie masz pojęcia w jakim temacie się wypowiadasz a rady
    masz jak zwykle o kand dupy potłuc przy okazji rzucając hujami na lewo i
    prawo i domagając się szacunku h.. wie z jakiego powodu.

    Wyjaśnie Ci więc Zeneczku że twój sąsiad razem z tobą nie rozwiązują
    problemu pomiaru mocy. Natomaist Tobie, szanowny Zeneczku, doradzam
    serdecznie czytanie wątku w którym się wypowiadasz i być może
    dostrzeżenie również że na łatwe pytania nie zawsze istnieją proste
    odpowiedzi oraz nie wszyscy wokół Ciebie to idioci. Zaryzykuje nawet że
    jeśli masz takie wrażenie to może być zgoła odwrotnie.

  • 34. Data: 2019-08-10 21:11:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 20:11, Budyń wrote:
    > aha, ja nawet mam wodomierze z wyprowadzeniem sygnału na modbusie, to by sie dało
    zdalnie odczytywać. Ale mi sie nie chciało wgryzac w komunikacje
    modbus<---->raspberrypi

    Modbus to pikuś. Podaj producenta, może załatwi mi to część tematu.

  • 35. Data: 2019-08-10 21:19:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 21:12:00 UTC+2 użytkownik heby napisał:
    zdalnie odczytywać. Ale mi sie nie chciało wgryzac w komunikacje
    modbus<---->raspberrypi

    > Modbus to pikuś. Podaj producenta, może załatwi mi to część tematu.

    chyba to mam
    http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-wody-i-ciepla
    /cieplomierze/elf-cieplomierz-kompaktowy

    i nawet jeden mi został luzem, musialbym na budowę zajść i do pudła zalukać

    ale wspominales ze chcialbys kierunek wody mierzyc - cieplomierze nie mierzą w drugą
    stronę, zresztą twój solar tez nie powinien odwracac przepływu - jesli to robi to
    ciepło nocą uciaka na dach. Wtedy pomaga zawór zwrotny w układzie.

    b.

    b.

  • 36. Data: 2019-08-10 21:41:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 20:09, Budyń wrote:
    > przepływ jest stały, nie potrzeba go mierzyć online.

    Nie. Znowu muszę wyjaśnić głębiej. Problem w tym że solary czasem nie
    ładują tak samo zbiornika c.w.u. Dzień taki sam, nasłonecznienie takie
    samo a czasem dupa, woda letnia i nikt nie wie dlaczego, firma co to
    zamontowała nie istnieje, inni się nie tykają co nie ich i oferują
    wymianę całości bo nie ogarniają jak to jest zrobione i nie biorą
    gwarancji za cudzą robotę. Problem narasta od 2 lat.

    Podejrzewam pompę. W tym celu chce sprawdzić jakie ma przepływy. To
    jednak przypadek raz na nascie dni. Cięzko to złapać na żywo, musze
    rejestrować czy działa stabilnie. Do samej pompy łatwego dostępu nie ma,
    mam do wyboru wybijać dzirę w ścianie albo rozbierać połowę instalacji
    c.o. bo monter uznał że najlepiej nigdy jej nie wymieniać. Pomiar prądu,
    który mi przyszedł do głowy przećwiczyłem na własnej pompie c.o. kiedy
    się psuła. Prąd bym mniej więcej taki sam jak pompowała i jak wpadała w
    wibracje z powodu uszkodzenia łożyska, więc nie da się tym sposobem
    wiele zaobserwować a róznica w przepływie była około trzykrotna.

    Dodatkowo właściciel twierdzi że jak działa to działa znacznie gorzej.
    Chce sprawdzić jaka moc leci z solarów do zbiornika, może to coś jednak
    z samymi solarami, coś się przytyka czy może jakiś problem z powietrzem,
    paprochami czy wytrąceniami z czegokolwiek co w rurach jest.

    I jeszcze dodatkowo jeśli problemów nie będzie może zostanie na stałe
    jako bajer. Dlatego nie chcę robić prowizorki aby po chwili robić
    jeszcze razy tylko lepiej.

    Ogólnie to problem z gatunku jak zdiagnozować coś nie mając własciwych
    narzędzi. Zanim ktoś zrobi dzurę w ścanie lub zdemoluje c.w.u. warto by
    było choć orientacyjnie wiedzieć czy warto.

    > aha, z zenkiem sie nie boksuj, nie ma sensu

    Czasami robienie rzeczy bez sensu ma sens, to takie hodowanie trola. Ten
    akuratnie jedyny w swoim rodzaju i troche szkoda nie dokarmiać.

  • 37. Data: 2019-08-10 21:44:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 21:19, Budyń wrote:
    > ale wspominales ze chcialbys kierunek wody mierzyc

    Tego jeszcze nie wiem. Wyjdzie w praniu jeśli w ogóle zajme się tematem.

  • 38. Data: 2019-08-10 21:52:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/08/2019 12:42, Jarosław Sokołowski wrote:
    > E tam od razu misja. Hobby raczej.

    Cóż, różne są hobby. Ważne że w ogóle jakieś masz, to dobrze rokuje.

  • 39. Data: 2019-08-11 06:09:37
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-08-10 o 09:03, heby pisze:

    > Jaki współcześnie uzywany wodomierz, najlepiej używany ma taki bajer że
    > całość modułu liczników da się zdjąć i dostaje się możliwośc doszycia
    > czujnika halla?

    Pomiń całą mechanikę, ustaw wzdłuż linii czujniki temperatury i zdejmuj
    synchroniczne wykresy jak w EKG. Przyjrzyj się im uważnie, oceń
    szybkości i przesunięcia fazowe w przepływie temperatury . Oczywiście
    nie chcesz robić tego za pomocą własnej kory, więc postaw wastwę czy
    dwie neuronów do analizy.
    --
    A S