  • 1. Data: 2017-09-25 19:16:04
    Temat: Wreszcie przestanie padać
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka Póki co obżeram się winogronami i czekam aż ziemia obeschnie tak,
    że da się posadzić czosnek.
    Pozdrawiam pogodnie Ja...cki

  • 2. Data: 2017-09-25 22:40:10
    Temat: Re: Wreszcie przestanie padać
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka Póki co obżeram się winogronami i czekam aż ziemia obeschnie tak,
    > że da się posadzić czosnek.

    W zeszłym tygodniu posadziliśmy dziewięć cebul. Na swoją kolej czeka
    jeszcze dziewięćdziesiąt. Impreza przewidziana jest na sobotę. Ale to
    czosnek ozdobny, taki jak na przykład Allium giganteum.

    Jarek

    --
    W sześćset pierwszym roku, w miesiącu pierwszym, w pierwszym dniu miesiąca
    wody wyschły na ziemi, i Noe, zdjąwszy dach arki, zobaczył, że powierzchnia

  • 3. Data: 2017-09-26 09:29:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 22:43:25 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > W zeszłym tygodniu posadziliśmy dziewięć cebul.

    Imponująca wydajność, 1,2857(142857) cebuli dziennie ;P

    > Na swoją kolej czeka
    > jeszcze dziewięćdziesiąt.

    Wychodzi prawie 116 dni sadzenia :]

    > Impreza przewidziana jest na sobotę. Ale to
    > czosnek ozdobny, taki jak na przykład Allium giganteum.

    A czosnek jadalny jest mocno kłopotliwy w uprawie? Ostatnio
    w handlu ten czosnek jakoś mało czosnkowy jest, kiedyś człek zjadł
    kilka ząbków i miał dość, teraz nawet moja córka jak się rozpędzi
    to pół główki rąbie i nic. Mocy nie ma ten czosnek.
    Umyśliłem zasadzić sobie gdziesik, ale czy toto wyrośnie i będzie
    dobre? Czy tam nie trzeba mieć jakiś ponadprzeciętnych zdolności
    hodowlanych?

    L.

  • 4. Data: 2017-09-26 13:49:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Imponująca wydajność, 1,2857(142857) cebuli dziennie ;P

    U nas takie rzeczy robi się na hura. Nagle coś człekowi we łbie
    zaświta -- i już zaraz lata ze szpadlem po ogrodzie sadząc dajmy
    na to trzysta tulipanów. A potem długo, długo nic. Tymczasem
    godzinę temu kurier przywiózł mi pakę z jakimiś badylami. Jeszcze
    nie zaglądałem do środka, nie wiem co tam jest. Dopiero się okaże.
    Najpóźniej wiosną.

    > Wychodzi prawie 116 dni sadzenia :]

    Jako czas sadzenia podaje się wrzesień, październik i listopad.
    Grudzień, jeśli zniemia nie zmarzła, też może być (było tu kiedyś
    o wigilijnych tulipanach, pięknie na Wielkanoc kwitnących). Więc
    te 116 dni jest całkiem realne. Choćby jako ćwiczenie Tai Chi.

> [...]
    > Umyśliłem zasadzić sobie gdziesik, ale czy toto wyrośnie i będzie
    > dobre? Czy tam nie trzeba mieć jakiś ponadprzeciętnych zdolności

    Może powinienem do tych swoich dorzucić jeden ząbek jadalny. Będzie
    równa setka. Z tym że ja lubię jak wszystko mam w komplecie. Powinienem
    do tego zamówić jeszcze osikę, żeby na kołki była.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-09-26 14:06:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 26 września 2017 13:52:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > do tego zamówić jeszcze osikę, żeby na kołki była.

    Albo do osikiwania, czyli trzęsienia się.

    A co z tym czosnkiem? Da się wyhodować samemu? Bo kiedyś
    hodowałem cebulę ale mi ją robale zeżarły, poczem popadłem w zniechęcenie.

    L.

  • 6. Data: 2017-09-26 15:25:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Albo do osikiwania, czyli trzęsienia się.

    Tak to się pewnie skończy, że oleję ten plan.

    > A co z tym czosnkiem? Da się wyhodować samemu? Bo kiedyś hodowałem
    > cebulę ale mi ją robale zeżarły, poczem popadłem w zniechęcenie.

    Tylko patrzeć jak nam kol. Dirko opisze wszystkie niebezpieczeństwa
    związane z amatorską hodowlą czosnku. Od siebie mogę dodać tyle, że
    ogrodnictwo to przede wszystkim sztuka uprawiania cierpliwości. Nie
    warto przejmować się jakimiś robalami, tyko siać, siać, siać. Dzisiaj
    one wygrały, w przyszłym roku być może nam się uda zwyciężyć.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-09-26 20:50:04
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > hodowałem cebulę ale mi ją robale zeżarły, poczem popadłem w zniechęcenie.

    Hejka. Nie wyhodować ino uprawiać. ;-)
    Bierzemy dorodne ząbki czosnku odpowiedniej odmiany (najlepsza taka,
    która udaje się u sąsiada), na przełomie września i października wsadzamy je
    do ziemi tak aby czubki ząbków były przykryte półcentymetrową warstwą ziemi
    ( ja sadzę głębiej w rozstawie 15 x 22,5 cm) i czekamy na zbiór do lipca
    przyszłego roku.
    Warto czosnek uprawiac współrzędowo z marchwią (rżędy na przemian co
    22,5 cm)
    Pozdrawiam instruktażowo Ja...cki

  • 8. Data: 2017-09-26 21:34:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > przyszłego roku.
    > Warto czosnek uprawiac współrzędowo z marchwią (rżędy na przemian co

    Wielkie dzięki za instruktaż -- kto wie, czy też się nie skuszę na
    taką uprawę. Już byłem gotów powątpiewać w przydatność przyrządów
    geodezyjnych w ogrodnictwie, a tu proszę, półcentymetrowa precyzja
    przy sadzeniu czosnku. Jak kiedyś siałem marchewkę, kijem odmierzałem
    odległości między rzędami. Przyznam, że rosła mi słabo. Przytargam
    teraz dalmierz laserowy, i mam nadzieję, że przyszłego roku marchew
    urośnie że ho ho.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-09-27 00:01:40
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Już byłem gotów powątpiewać w przydatność przyrządów
    > geodezyjnych w ogrodnictwie, a tu proszę, półcentymetrowa precyzja
    > przy sadzeniu czosnku.

    Hejka. Jednakowoż obchodzę się bez laserowego dalmierza. Teraz posadzę
    ząbki czosnku w rzędy odległe o 90 cm a na wiosnę pośrodku wysieje nasiona
    marchwi i automatycznie osiągnę załozoną precyzję
    Pozdrawiam dokładnie Ja...cki

  • 10. Data: 2017-09-27 00:13:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    > posadzę ząbki czosnku w rzędy odległe o 90 cm a na wiosnę pośrodku
    > wysieje nasiona marchwi i automatycznie osiągnę załozoną precyzję

    Toż będzie wtedy 45 centymetrów między rzędami! Błąd w stosunku
    do założeń wyniesie sto procent. Też mi precyzja. Automatyzacja
    w ogrodzie to nie taka prosta sprawa.

    --
    Jarek