  • 1. Data: 2015-04-14 18:08:14
    Temat: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: JK <j...@n...pl>

    Dzień dobry,
    dzisiejszy dzień spędzam na porównywaniu sobie trzech technologi -
    chciałbym zdecydować, która będzie dla mnie najlepsza.

    Z góry chciałbym podziękować za odpowiedź w poprzednim moim poście.
    Pomogła mi ostatecznie podjąć decyzję.

    Budynek: parterowy, płyta fundamentowa, 115m^2, zwarta bryła.
    Planuję wziąć wykonawcę głównego do SSO/SSZ resztę dłubnąć swoimi siłami
    lub nająć lokalnych podwykonawców.

    i tak:
    0. Technologia tradycyjna (pustak + stropian)

    1. Technologia budowy ścian prefabrykowanych z Keramzytu
    (http://domzkeramzytu.pl/technologia-keramzytowa/)

    2. Technologia budowy ze stropianowych klocków lego zalewanych betonem
    izodom2000
    http://www.izodom2000polska.com/?akcja=zalety_techno
    logii&lang=pl)

    3. Dom szkieletowy z drewna

    Raczej wybór ten jest najważniejszy dlatego chcę racjonalnie i bardzo
    ostrożnie podjąć tą decyzję, a każdy tylko chwali swoje...

    Jakie są wady tych technologii?

    Z Poważaniem
    JK

  • 2. Data: 2015-04-14 18:23:13
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: JK <j...@n...pl>

    1. Jakie są wady tych technologii?
    2. Gdzie wykonawcy popełniają najczęściej błędy przy budowie domu w
    danej technologii?
    3. Jakie parametry technologiczne powinienem porównywać oprócz:

    - wytrzymałość
    - trwałość
    - szczelność ścian zewnętrznych
    - podatność na żyjątka
    - akustyki/dźwiękoszczelność
    - izolacji cieplnej
    - pojemności cieplnej

    Pozdrówki :)
    JK

  • 3. Data: 2015-04-14 21:21:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 14 Apr 2015 18:08:14 +0200, JK napisał(a):

    > 1. Technologia budowy ścian prefabrykowanych z Keramzytu
    > (http://domzkeramzytu.pl/technologia-keramzytowa/)

    Wyślij im do wyceny i będziesz wiedział, czy się opłaca. Materiał IMO dobry
    jak każdy inny, płacisz za szybkość i (teoretycznie) dokładność wykonania.
    Zobacz jeszcze http://www.praefa.com/

    > 2. Technologia budowy ze stropianowych klocków lego zalewanych betonem
    > izodom2000
    > http://www.izodom2000polska.com/?akcja=zalety_techno
    logii&lang=pl)

    Z tego co wiem to jest to POTWORNIE drogie. W sensie rzędu kilkudziesięciu
    tysięcy za same kształtki na fundament zwykłego domu. A co do kształtek na
    ściany to są bez sensu, niedawno była dyskusja na temat podobnego
    rozwiązania, tylko ze zwykłego styropianu.

    > 3. Dom szkieletowy z drewna

    Ja osobiście jestem za solidnym domem murowanym, ale i drewno ma swoich
    zwolenników. Jest też wiele rozwiązań prefabrykowanych opartych na drewnie,
    możesz też pomyśleć nad takim wariantem (np. dość znany
    http://www.wolfhaus.pl/). Zaleta jest taka, że przynajmniej znają
    technologię i raczej źle tego nie poskładają, ekipy "z ulicy" do domu z
    drewna możesz łatwo nie znaleźć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2015-04-14 21:31:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 18:08:15 UTC+2 użytkownik JK napisał:
    > 0. Technologia tradycyjna (pustak + stropian)

    beton komorkowy+grube styro to wybór sensowny i bez wydziwiania ze nietypowy
    wynalazek - dobra opcja.

> [...]
    > (http://domzkeramzytu.pl/technologia-keramzytowa/)
    > 2. Technologia budowy ze stropianowych klocków lego zalewanych betonem

    płaci sie extra za "system" - a wyrób koncowy normalny. Wg mnie -nie.

    > 3. Dom szkieletowy z drewna

    z wad - mała akumulacyjnosc cieplna co zima nie ma znaczenia, ale latem potrafi sie
    przegrzewac, dlatego wypadłoby GWC obowiązkowo dołożyć. Na rynku wtórnym zapewne
    mniej warty - ale jesli podatek katastralany wejdzie (jesli ta banda sie utrzyma, a
    szanse sa znaczne, to wejdzie - bo juz nie ma co ukraść) to wtedy to zaleta -mniejsza
    wartosc budynku=mniejszy podatek :)
    Jak dla mnie wersja ok -ale ja w drewniaku mieszkam, a drugi sie buduje.
    Trzeba sie przyjrzec konkretnemu wykonawcy bo niektórzy nie rozumieja co budują :-)
    Ale to juz na etapie gadania z wykonawcą.

    b.

  • 5. Data: 2015-04-15 09:35:14
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 21:31:38 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > beton komorkowy+grube styro to wybór sensowny i bez wydziwiania ze nietypowy
    wynalazek - dobra opcja.

    Albo silka+grube styro (ale pierwsza lub i druga warstwa na fundamencie z betonu
    komórkowego). Fajna kumulacyjność cieplna i rewelacyjna akustyka.

    Mieszkałem w domu z silki, teraz mieszkam w domu z betonu komórkowego i widzę różnicę
    na korzyść pierwszego, zwłaszcza w upalne lato.

  • 6. Data: 2015-04-15 09:38:28
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 15.04.2015 09:35, r...@g...com wrote:

> [...]
    Fajna kumulacyjność cieplna i rewelacyjna akustyka.

    > Mieszkałem w domu z silki, teraz mieszkam w domu z betonu komórkowego i widzę

    Mam w domu sciany takie i takie.
    Tzn. zewnetrzne z BK, a wewnetrzne nosne z silki.

    W silce jedna rzecz mi sie nie podoba - montaz kolkow rozporowych jest
    tragiczny. Zazwyczaj trafiasz na wewnetrzny kanal i kolek "wisi" w
    powietrzu. Jedyny feler.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2015-04-15 10:07:51
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Fajna kumulacyjność cieplna i rewelacyjna akustyka.

    Co znaczy ta rewelacyjna akustyka?

  • 8. Data: 2015-04-15 10:15:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 10:07, Robson pisze:

    > Co znaczy ta rewelacyjna akustyka?

    Też jestem ciekaw.

    --
    MN

  • 9. Data: 2015-04-15 10:22:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "JK" napisał w wiadomości grup

    > Planuję wziąć wykonawcę głównego do SSO/SSZ resztę dłubnąć swoimi siłami
    > lub nająć lokalnych podwykonawców.

    [ciach]

    > 3. Dom szkieletowy z drewna

    To IMO najlepszy dom (miałem okazję w takim mieszkać wiele lat), ale w
    naszych obecnych warunkach dobre drewno jest potwornie drogie.

    A moja propozycja to:

    4. Beton komórkowy + styropian.

    Skoro samemu chcesz to wykończać to po co sobie utrudniać życie?

    W betonie komórkowym zdecydowanie najłatwiej prowadzi się wszelkie
    instalacje. Druga zaleta to ściany są równe (1mm dokładności) więc można od
    razu dawać gładź a nie trzeba całości tynkować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-04-15 10:30:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-15 o 10:22, Ergie pisze:
> [...]
    > instalacje. Druga zaleta to ściany są równe (1mm dokładności) więc można
    > od razu dawać gładź a nie trzeba całości tynkować.

    Ja bym jednak oponował. Najwygodniej samodzielnie grzebać w drewnie a
    nie w betonie. Przy domu drewnianym nie ubabrzesz się, nie nadźwigasz i
    bez problemu uzyskasz precyzję nieosiągalną w domach murowanych bez
    dużego doświadczenia.

    --
    MN