  • 1. Data: 2015-02-19 21:21:04
    Temat: Wybory pod kontrolą obywatelską!
    Od: XL <i...@g...pl>

    "Szanowni Państwo,

    dziś dotykam gorącego tematu, jakim są WYBORY. To esencja demokracji i
    chyba nikt nie ma wątpliwości, jak ważna jest ich przejrzystość, uczciwe
    liczenie głosów oraz podawanie wyników bez zwłoki.

    Rusza Ruch Kontroli Wyborów! I rozpoczyna od petycji skierowanej do
    Państwowej Komisji Wyborczej, w której - jako podpisujący - prosimy o
    wprowadzenie prostej praktyki. Apelujemy o to, aby skany lub zdjęcia
    protokołów wszystkich komisji obwodowych znalazły się na stronie
    internetowej PKW NIEZWŁOCZNIE po zakończeniu liczenia głosów w tych
    komisjach:

    http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
    cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych

    Skoro tak wiele wątpliwości podczas ostatnich wyborów samorządowych
    wzbudzają różnice w wynikach, społeczny Ruch Kontroli Wyborów proponuje
    proste rozwiązanie. Każda Komisja Obwodowa w chwili sporządzenia protokołu,
    powinna go zeskanować (albo zrobić czytelne zdjęcie) i przesłać go na
    stronę PKW. Tą drogą każdy zainteresowany mógłby szybko podliczyć protokoły
    w swoim okręgu. To rozwiązanie jest bardzo dobrym pierwszym krokiem do
    uniknięcia problemów, z jakimi spotkaliśmy się jesienią zeszłego roku. Do
    wprowadzenia takiej praktyki nie potrzeba zmian prawnych, gdyż taka decyzja
    wypływa z kompetencji PKW.

    Jak pisze pan Józef Orzeł, autor petycji reprezentujący Klub Ronina oraz
    Ruch Kontroli Wyborów, "w ostatnich wyborach samorządowych było (wg PKW)
    ponad 5 mln nieważnych głosów. Wyniki podane przez PKW różniły się od exit
    polls (czyli od wyników sondażowych przeprowadzanych w dniu wyborów -
    przyp. MK) tak, że eksperci nie umieją tego wytłumaczyć. Na Śląsku okręgowa
    komisja wyborcza wysłała do PKW 2 zbiorcze protokoły z wynikami różniącymi
    się o 130 tys. głosów. PKW do dziś nie opublikowała całościowych wyników
    wyborów listopadowych itd. Itd."

    Zachęcam Państwa do podpisów pod petycją (ja już podpisałam):
    http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
    cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych

    Zapraszajmy naszych znajomych, aby też poparli akcję. To akcja łącząca
    wszystkich, którym zależy na tym, aby głosy liczone były uczciwie, a
    społeczeństwo mogło ten proces kontrolować.

    Serdecznie pozdrawiam wraz z całym Zespołem CitizenGO

    Magdalena Korzekwa

    Campaigns Director

    PS. Petycję w sprawie filmu "Ida" podpisało już 51.285 Polek i Polaków (a
    film obejrzało w Polsce 100 tys. widzów). O naszej aktywności w tej sprawie
    powiedziały duże, małe i ogromne media polskie i zagraniczne, nierzadko na
    swoich pierwszych stronach. Dzięki petycji przypomnieliśmy światu prawdę o
    naszej historii. Dziękuję autorowi petycji, panu Maciejowi Świrskiemu oraz
    wszystkim Sygnatariuszom! Jeszcze można się dopisywać:
    http://citizengo.org/pl/15781-w-sprawie-filmu-ida.

    PS. Nie zapomnijmy podpisać się pod nową petycją dotyczącą wyborów:
    http://citizengo.org/pl/do-pkw-o-niezwloczna-publika
    cje-skanow-lub-zdjec-protokolow-wyborczych.
    I zaprosić do podpisania znajomych!"

    --
    XL
    CitizenGO jest organizacją aktywnych obywateli,którzy bronią życia

  • 2. Data: 2015-02-19 21:25:19
    Temat: Re: Wybory pod kontrolą obywatelską!
    Od: masti <g...@t...hell>

    XL wrote:

    > "Szanowni Państwo,
    >
    > dziś dotykam gorącego tematu,

    jakim jest pisanie nie na tę grupę co trzeba

    FUT: pl.soc.polityka

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2015-02-19 21:36:18
    Od: koń Fritz i jego pan dr Schultz <"dr Schultz i kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-02-19 o 21:21, XL pisze:
    > Każda Komisja Obwodowa w chwili sporządzenia protokołu,
    > powinna go zeskanować

    Ale one są tajne i co zrobisz?

  • 4. Data: 2015-02-19 21:40:48
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 21:36:18 +0100, koń Fritz i jego pan dr Schultz
    napisał(a):

    > Ale one są tajne i co zrobisz?

    Chodzi o PROTOKÓŁ - tajność dotyczy danych osobowych wyborców.

  • 5. Data: 2015-02-19 21:42:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 20:25:19 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > jakim jest pisanie nie na tę grupę co trzeba
    >
    > FUT: pl.soc.polityka

    Przecież wybory mają BEZPOŚREDNI wpływ na Twój DOM.

  • 6. Data: 2015-02-19 21:46:23
    Od: XL <i...@g...pl>

    napisał(a):

    > Ale one są tajne i co zrobisz?

    http://www.szkolnictwo.pl/szukaj,Tajno%C5%9B%C4%87_w
    ybor%C3%B3w

    Protokoły nie są tajne - nie zawierają danych osobowych wyborców.

  • 7. Data: 2015-02-19 21:59:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Przecież wybory mają BEZPOŚREDNI wpływ na Twój DOM.

    Jasne, tak samo jak rowery i medycyna...
    Co nie znaczy że trzeba tu pisać o jednych lub drugiej.

  • 8. Data: 2015-02-19 21:59:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 19.02.2015 o 21:21, XL pisze:
    > "Szanowni Państwo,
    >
    > dziś dotykam gorącego tematu, jakim są WYBORY. To esencja demokracji i

    NTG, kretynko.

    [ciach bełkot moherówy]

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 9. Data: 2015-02-19 22:01:41
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 21:59:28 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > NTG, kretynko.
    >
    > [ciach bełkot moherówy]

    Kretynie, już dawno masz ciachnięte.

  • 10. Data: 2015-02-19 22:03:36
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2015 14:59:25 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > Jasne, tak samo jak rowery i medycyna...
    > Co nie znaczy że trzeba tu pisać o jednych lub drugiej.

    Ależ właśnie tu TRZEBA - jeśli ktoś ma choćby minimum świadomości
    obywatelskiej, to wie, ze DOM to coś więcej niż cieknący kran, pompka do
    kibla czy trawnik :->