  • 1. Data: 2018-06-12 13:48:20
    Temat: Wycena tarasu na gruncie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Czy cena 450 zł za m2 tarasu na gruncie - od zera do wyklejenia kamieniem -
    jest waszym zdaniem OK?

    Bo jest to w sumie dość prosta robota i się zastanawiam, czy zlecać
    kompleksowo, czy robić taniej "systemem gospodarczym" ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-06-12 14:21:37
    Temat: Re: Wycena tarasu na gruncie
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bo jest to w sumie dość prosta robota i się zastanawiam, czy zlecać
    > kompleksowo, czy robić taniej "systemem gospodarczym" ;)

    Hej,

    I bardzo tanio i bardzo drogo ;)
    Nic Szanowny Pan nie napisał:
    - jakie podłoże (czy potrzeba podbudowy ew chociaż warstwy mrozoochronnej
    - jaka podsypka (grubość i czy mineralna czysta czy piask.-cem)
    - jaki kamień i jaka grubość
    - jaki format (kostka, płyty) wymiar?
    - kto kupuje materiał...
    - lokalizacja?

    Robak

  • 3. Data: 2018-06-12 19:23:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 14:21:37 +0200, Sir_Robak napisał(a):

    > Nic Szanowny Pan nie napisał:
    > - jakie podłoże (czy potrzeba podbudowy ew chociaż warstwy mrozoochronnej

    Glina. Fundamenty robimy tu na 100 cm ;)

    > - jaka podsypka (grubość i czy mineralna czysta czy piask.-cem)

    Pod kamień idzie beton.

    > - jaki kamień i jaka grubość

    Gnejs 1,5-2 cm

    > - jaki format (kostka, płyty) wymiar?

    Nieregularne płyty, z 10 wchodzi na m2

    > - kto kupuje materiał...

    Wykonawca

    > - lokalizacja?

    Północna Małopolska.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2018-06-12 21:45:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 13:48:14 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Czy cena 450 zł za m2 tarasu na gruncie - od zera do wyklejenia kamieniem -
    > jest waszym zdaniem OK?

    A ile kosztuje ten kamień?
    Myśmy właśnie robili po taniości, ścieżki i taras z kostki zwykłej,
    tyle że na tarasie kostka bez fazy. 90 zeta m2 robocizna + materiały
    (bez kostki) po stronie wykonawcy, kostka po naszej stronie, jakieś 30 zeta/m2.

    L.

  • 5. Data: 2018-06-12 22:49:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 12:45:07 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > A ile kosztuje ten kamień?

    Z 60-70 zł za m2,

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2018-06-12 23:53:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 22:49:36 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Z 60-70 zł za m2,

    No to jak dla mnie koszmarnie drogo, ale może są tam jakieś specyficzne
    warunki, albo ułożenie tego kamienia wymaga artyzmu i ogromu pracy?

    U nas to było mniej więcej 170 m2 ścieżek i tarasów. Robocizna
    90 zł za m2 obejmowała równanie terenu, ustalanie poziomu ścieżek i tarasów
    (jeden taras główny hen pod płotem, drugi taki mały koło domu), korytowanie,
    materiał bazowy pod spód (jakieś szare kamulce), materiał na wylewkę
    betonową, kręcenie owej wylewki no i samo układanie kostki.
    Wodę do zabawy i prund do betoniarki i elektronarzędzi mieli ode mnie.
    Jak u Ciebie robocizna kosztuje 380 to albo coś jest nie tak, albo tam
    jest schowane jeszcze coś więcej. No chyba że taka bogata okolica
    i nie ma kim robić?

    L.

  • 7. Data: 2018-06-12 23:54:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 12 czerwca 2018 23:53:21 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No to jak dla mnie koszmarnie drogo, ale może są tam jakieś specyficzne
    > warunki, albo ułożenie tego kamienia wymaga artyzmu i ogromu pracy?

    To się odnosiło do tych 450 zł/m2, a nie do ceny kamienia ;)

    L.

  • 8. Data: 2018-06-13 07:54:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.06.2018 19:23, Maciek wrote:

    > Glina. Fundamenty robimy tu na 100 cm ;)

    > Pod kamień idzie beton.

    Tylko w PL stosuje się cement i potem wszędzia kostka wygląda tak ch...o

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2018-06-13 10:45:34
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > To się odnosiło do tych 450 zł/m2, a nie do ceny kamienia ;)
    >
    > L.
    No za takie pieniądze to chyba Prezes kamień osobiście układa!

    Robak

  • 10. Data: 2018-06-13 13:07:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2018 07:54:20 +0200, quent napisał(a):

    > Tylko w PL stosuje się cement i potem wszędzia kostka wygląda tak ch...o

    To nie jest kostka. Pod kostkę daje się podsypkę, ale płyty z cienkiego
    kamienia klei się na betonie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl