  • 11. Data: 2018-06-13 13:08:51
    Temat: Re: Wycena tarasu na gruncie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 14:53:19 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > No to jak dla mnie koszmarnie drogo, ale może są tam jakieś specyficzne
    > warunki, albo ułożenie tego kamienia wymaga artyzmu i ogromu pracy?

    Zrozumiałem, że pytasz o mnateriał. Układanie kosztuje mniej, ale niewiele.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 12. Data: 2018-06-13 13:13:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jun 2018 14:53:19 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Jak u Ciebie robocizna kosztuje 380

    Jak to policzyłeś?

    W cenie 450 miał się zawierać materiał i robocizna za m2. Robocizna to
    kopanie, wywóz ziemi, lanie betonu i układanie. Materiał to kamień na
    okładzinę, cement, kruszywo. Myslę, że materiał to w sumie ok. 150 zł za
    m2.

    Twoje 90 zł wydaje mi się nieprawdopodobnie niską ceną. Jaki to region?
    Ja jestem spod Krakowa, ale może warto ściągnąć ekipę z drugiego końca
    kraju?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2018-06-13 13:45:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2018 13:13:31 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Twoje 90 zł wydaje mi się nieprawdopodobnie niską ceną.

    To realna cena. Ok 100zł(robocizna+ materiał) brali w 2008 jak był boom budowlany
    później z ceny zjechali teraz biora podobnie
    Sama robocizna to już od 30zł można ekipy trafić tyle że teraz ciężko z rozsądnymi
    terminami.
    Jaki to region?

  • 14. Data: 2018-06-13 15:59:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Jun 2018 04:45:03 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    później z ceny zjechali teraz biora podobnie
    > Sama robocizna to już od 30zł można ekipy trafić tyle że teraz ciężko z rozsądnymi

    Na północ od KRK.
    Chyba macie rację. Obdzwoniłem kilka innych firm i ceny to raczej 100-150.
    Albo źle człowieka zrozumiałem, albo on żle zrozumiał mnie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2018-06-13 22:18:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]

    > kopanie, wywóz ziemi, lanie betonu i układanie. Materiał to kamień na
    > okładzinę, cement, kruszywo. Myslę, że materiał to w sumie ok. 150 zł za

    Tak machnąłem się, miałem na myśli 380 za robotę i materiały bazowe,
    a ten kamień na wierzchu to jakieś te 70 zeta jak pisałeś.

    > Twoje 90 zł wydaje mi się nieprawdopodobnie niską ceną. Jaki to region?
    > Ja jestem spod Krakowa, ale może warto ściągnąć ekipę z drugiego końca
    > kraju?

    Wielkopolska, niskie bezrobocie, bogate rolniki wokół :>
    No tak to wyszło. 15 tys-koszty zarobiło mniej więcej 2 ludzi w niecałe
    2 tygodnie, to chyba całkiem niezły zarobek ;P

    L.

  • 16. Data: 2018-06-14 14:38:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.06.2018 13:07, Maciek wrote:

    > To nie jest kostka. Pod kostkę daje się podsypkę, ale płyty z cienkiego
    > kamienia klei się na betonie.

    OK nie wiedziałem, choć słabo widzę tę technologię - klejenie
    czegokolwiek do betonu leżącego na gruncie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2018-06-14 15:13:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2018 14:38:17 +0200, quent napisał(a):

    > OK nie wiedziałem, choć słabo widzę tę technologię - klejenie
    > czegokolwiek do betonu leżącego na gruncie.

    Beton leży zazwyczaj na zagęszczonej podbudowie z tłucznia i chyba piasku
    albo jakiegoś niesortu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2018-06-14 15:17:23
    Od: quent <x...@x...com>

    On 14.06.2018 15:13, Maciek wrote:

    > Beton leży zazwyczaj na zagęszczonej podbudowie z tłucznia i chyba piasku
    > albo jakiegoś niesortu.

    Ale sam beton podciąga wodę kapilarnie - wczesną wiosną przy nocnych
    mrozach i dziennych tajaniach (?) woda ta zawarta w betonie zaczyna
    wysadzać to co się przykleiło do jego powierzchni. To dosyć powszechny
    problem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2018-06-25 10:00:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 13 czerwca 2018 07:54:22 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Tylko w PL stosuje się cement i potem wszędzia kostka wygląda tak ch...o
    A co stosują poza PL?

  • 20. Data: 2018-06-25 10:21:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 25.06.2018 10:00, Kris wrote: