  • 1. Data: 2017-03-04 19:46:45
    Temat: Wykonanie elewacji budynku jednorodzinnego
    Od: a...@g...com

    Witam. Planuję wykonanie elewacji domu jednorodzinnego i teraz :
    1/ czy modne ostatnio ocieplenie styropianem i wykończenie tynkiem akrylowym,
    2/czy tynkiem klasycznym /wapiennym/
    Co do metody pierwszej obawiam się,że przy niedostatecznej wentylacji wnętrza
    budynku,(a tak został zbudowany)mury mogą nasiąkać wilgocią: wody z kwiatów,których
    mam bardzo dużo i które uwielbiam oraz z oddechów - bez możliwości odparowania na
    zewnątrz przez "kożuszek " styropianu.
    Wariant drugi - tynk wapienny chyba nie ma tej wady.
    Proszę poradżcie bo mężczyzny nie mam w domu
    i nie wiem który wariant wybrać.
    Jola

  • 2. Data: 2017-03-05 11:02:26
    Temat: Re: Wykonanie elewacji budynku jednorodzinnego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 marca 2017 19:46:46 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    zewnątrz przez "kożuszek " styropianu.
    > Wariant drugi - tynk wapienny chyba nie ma tej wady.
    > Proszę poradżcie bo mężczyzny nie mam w domu

    Na pl.misc.budowanie wrzuć to pytanie.
    Tam więcej zorientowanych w temacie.

  • 3. Data: 2017-03-05 23:32:52
    Od: a...@g...com

> [...]
    zewnątrz przez "kożuszek " styropianu.
    > Wariant drugi - tynk wapienny chyba nie ma tej wady.
    > Proszę poradżcie bo mężczyzny nie mam w domu

    KRIS dziękuję za podpowiedz. Skorzystam z tej rady.Jola

  • 4. Data: 2017-03-06 07:04:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 marca 2017 23:32:53 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
    Jola

    > KRIS dziękuję za podpowiedz. Skorzystam z tej rady.Jola

    Wstawiaj więc pytanie tu:
    https://groups.google.com/forum/#!forum/pl.misc.budo
    wanie

  • 5. Data: 2017-03-08 23:58:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-03-04 19:46, a...@g...com wrote:
> [...]
    mam bardzo dużo i które uwielbiam oraz z oddechów - bez możliwości odparowania na

    oddychanie murow to mit

    "Strumień pary wodnej przepływający przez ściany zewnętrzne z cegły
    pełnej typowego mieszkania stanowi od 0,5 do niespełna 3% całego
    strumienia pary wodnej usuwanej z mieszkania"

  • 6. Data: 2017-03-10 09:18:55
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 04.03.2017 o 19:46, a...@g...com pisze:
> [...]
    zewnątrz przez "kożuszek " styropianu.
    > Wariant drugi - tynk wapienny chyba nie ma tej wady.
    > Proszę poradżcie bo mężczyzny nie mam w domu

    Wybierz ocieplenie styropianem i wykonczenie tynkiem silikonowym. Jest
    drozszy ale bardziej odporny na brud i plesnienie. Wentylacja budynku
    nie zachodzi przez sciany tylko przez kanaly wentylacyjne, szpary w
    oknach i przede wszystkim przez dach.

  • 7. Data: 2017-05-23 18:17:20
    Od: Marcin Tomczak <m...@w...eu>

    Z tynków silikonowych mogę polecić Foveo Tech TN30. Ponadto warto zastosować dobrej
    jakości farbę podkładową. Dzięki temu właściwości tynku będą jeszcze lepsze.