  • 1. Data: 2014-12-13 13:16:53
    Temat: Wykonanie fundamentu w warunkach zimowych - co radzicie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jak zrobić fundament pod dom zimą?
    Jak chronić się w czasie prac przed deszczem i śniegiem?

    Poradźcie, czy to w ogóle jest wykonalne.

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-12-13 17:22:27
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:
    > Jak zrobić fundament pod dom zimą?
    > Jak chronić się w czasie prac przed deszczem i śniegiem?
    >
    > Poradźcie, czy to w ogóle jest wykonalne.

    na budowie stawialiśmy ściany przy -25 ale były grzane elektrycznie -
    duża budowa i było ciśnienie
    do -10 na domku da radę, nie można rozszalowywać zbyt szybko, słoma do
    obłożenia, dodatki zimowe
    bo do -5 to całkowicie luzik
    w ostateczności można przykryć plandeką i grzać gazem, wiele nie
    trzeba

  • 3. Data: 2014-12-13 18:41:22
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-13 17:22, Jeffrey pisze:

> [...]
    > obłożenia, dodatki zimowe
    > bo do -5 to całkowicie luzik
    > w ostateczności można przykryć plandeką i grzać gazem, wiele nie trzeba

    A co z przemarzaniem gruntu? Mam sporo gliny. Na mrozie wysadzi jak nic.

    Takie grzanie pod plandeką przez tydzień - może być kłopotliwe.

    --
    MN

  • 4. Data: 2014-12-13 21:32:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-13 18:41, Marcin N pisze:

    > A co z przemarzaniem gruntu? Mam sporo gliny. Na mrozie wysadzi jak nic.
    Na mrozie się lepiej robi bo błota mniej, a co do wysadzania to, w ziemi
    jak lejesz beton to ziemia nie będzie zmarznięta a nawet gdyby to beton
    ją rozgrzeje i nic ci nie wysadzi, tylko pamiętaj aby ewentalne dziury
    pod ławami posypywać żwirem a nie ziemią, grunt pod ławami musi być nie
    ruszany. Po zalaniu ław okryj je słomą od góry aby szybko ciepła nie
    traciły.

    > Takie grzanie pod plandeką przez tydzień - może być kłopotliwe.
    Nie trzeba tyle grzać kluczowe są pierwsze dwa, góra trzy dni, potem
    większość
    wody już jest związana i mróz ci nie rozsadzi betonu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2014-12-14 00:54:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 18:41:23 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > A co z przemarzaniem gruntu? Mam sporo gliny. Na mrozie wysadzi jak nic.

    Fundament lejesz powyzej strefy przemarzania? :]
    No chyba nie. To co ma wysadzic?

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-12-14 07:42:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-14 00:54, Adam pisze:

    > Fundament lejesz powyzej strefy przemarzania? :]
    > No chyba nie. To co ma wysadzic?

    W momemcie zalewania przecież cała "strefa" jest odkryta. Co chroni
    wtedy warstwę rodzimej gliny przed zamarznięciem?

    --
    MN

  • 7. Data: 2014-12-14 13:46:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-12-14 07:42, Marcin N pisze:

    > W momemcie zalewania przecież cała "strefa" jest odkryta. Co chroni
    > wtedy warstwę rodzimej gliny przed zamarznięciem?

    Nic, ale ona ci w zasadzie nie zamarznie, chyba że tydzień będziesz
    czekał z zalaniem, ale jak pisałem betonowi to nie zaszkodzi.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2014-12-14 18:21:39
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Marcin N pisze:
    > Jak zrobić fundament pod dom zimą?
    > Jak chronić się w czasie prac przed deszczem i śniegiem?
    >
    > Poradźcie, czy to w ogóle jest wykonalne.

    Chlorek wapnia do cementu? Alternatywnie - odpowiednio policzona ilość
    kwasu solnego i wapna gaszonego? Albo nowsze, mniej korozyjne w stosunku
    do zbrojenia dodatki - poszukaj sobie haseł "beton mrozoodporny",
    "betonowanie na mrozie"...

    Za Wujka Adolfa Niemcy przy -25 spokojnie lali beton - to tym bardziej
    teraz się da, tyle że drożej jak latem wychodzi.

    A jak się nie wie jak to zrobić - to się kończy tak jak parę lat temu w
    Warszawie, na budowie parkingu w Alejach Jerozolimskich. Postawili
    zbrojenie, zaszalowali, zaleli betonem, uwibrowali, poczekali aż
    stwardnieje (przy - 15), rozszalowali - i byli dumni i bladzi, do czasu
    aż przyszła odwilż - dobrze że na placu był tylko cieć, a budę miał
    dosyć daleko od konstrukcji - bo beton im się roztopił...

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-12-15 12:04:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    > W momemcie zalewania przecież cała "strefa" jest odkryta. Co chroni wtedy
    > warstwę rodzimej gliny przed zamarznięciem?

    Nic :-)

    Gdy chcesz zrobić wielki wykop i w nim wylewać ławy to masz rację - masz
    problem. Ale jak zrobisz wykop tylko na szerokość ław i wlejesz do niego
    beton (a skoro masz glinę to możesz) to będziesz miał tylko wąski rowek do
    przykrycia. Tak naprawdę wystarczy na to położyć folię na deskach i gotowe -
    byle ograniczyć ruch powietrza. Beton w trakcie wiązania wytwarza ciepło
    więc sam się ogrzeje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-12-15 12:07:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-15 12:04, Ergie pisze:
> [...]
    > do przykrycia. Tak naprawdę wystarczy na to położyć folię na deskach i
    > gotowe - byle ograniczyć ruch powietrza. Beton w trakcie wiązania

    Tak, mają być tylko rowki pod ławy.

    To do jakiej temperatury mogę spokojnie robić te fundamenty?

    --
    MN