  • 1. Data: 2018-05-18 09:29:49
    Temat: Wykorzystaniom dachu wiaty
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam obok domu wiatę kryta dachówką, dach płaski
    Ok 30m2 pewnie dachu będzie
    Wiata po południowej stronie domu więc słońce tam swieci tak do 17tej nawet latem
    Jest tam sens dawac jakies panele FV?
    Dachu domu nie chce szpecić, dachu wiaty z poziomu trawnika nie widac wiec mogę cois
    tam pomontować
    Panele FV z tego co czytam to jest szansa na zwrot jak nie ma dopłat po 15 moze
    latach
    Ale jakbym jakieś dopłaty od gminy wyrwał to może i się skusze
    A może pójść najtańszą drogą, czyli olać lokalnych Mietków i ich FV z cenami z
    kosmosu a kupić coś najtańszego chińskiego od chińczyków bezpośrednio nawet?
    Ceny nie zabijają- na aliexpres na szybko patrząc 1mkw panela w cenie ok 100-150usd

  • 2. Data: 2018-05-18 09:56:32
    Temat: Re: Wykorzystaniom dachu wiaty
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 09:29:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Wiata po południowej stronie domu więc słońce tam swieci tak do
    > 17tej nawet latem

    A potem już nie? Zasłania coś?

    > Dachu domu nie chce szpecić, dachu wiaty z poziomu trawnika nie widac
    > wiec mogę cois tam pomontować

    Tylko że jak ustawisz na 40 stopni to będzie pewnie widać ;)
    Chyba że chcesz na płasko, tzn. estetyka ma być, uzyski niekoniecznie na maxa?

    > Panele FV z tego co czytam to jest szansa na zwrot jak nie ma dopłat
    > po 15 moze latach

    Ja tam liczyłem to wychodzi po 9-10, ale to szczegół.

    > Ale jakbym jakieś dopłaty od gminy wyrwał to może i się skusze

    Jak są dopłaty to brać nie czekać :]

> [...]
    > Ceny nie zabijają- na aliexpres na szybko patrząc 1mkw panela w cenie ok

    Bo ja wiem... Panel ma 1,6 m2, tak więc cena za panel robi się 160 usd,
    czyli na nasze 6 stów. A za 630 zeta brutto masz bez łaski 280W Hanwhę q-cells,
    albo nawet szarpa polikrystalicznego.

    Ja bym zrobił tak. Albo sępić dopłatę lokalną i kazać montować Zenkom
    całość, albo kupić coś taniego i samemu się pobawić.

    L.

  • 3. Data: 2018-05-18 10:22:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 09:56:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A potem już nie? Zasłania coś?

    Cień budynku pada bo wiata po południowej stronie budynku

    > Tylko że jak ustawisz na 40 stopni to będzie pewnie widać ;)

    Przyszły sasiad ew bedzie widział
    Ta strona z której jest wiata jest niewidoczna anui z podjazdu ani z tarassu, e z
    części trawnika.
    ale mniejsza o ten aspeklt.

    > Chyba że chcesz na płasko, tzn. estetyka ma być, uzyski niekoniecznie na maxa?

    Kwestia jaka będzie różnica w uzyskach pomiędzy "na płasko" a 40 stopni

    > Ja tam liczyłem to wychodzi po 9-10, ale to szczegół.

    Kilka wycen robiłem i dla mojego domu ceny od 20tys w góre
    Prądu rocznie zużywam za mniej jak 2500zł więc u mnie czas zwrotu to pewnie więcej
    jak 20lat

    > Bo ja wiem... Panel ma 1,6 m2, tak więc cena za panel robi się 160 usd,
    > czyli na nasze 6 stów. A za 630 zeta brutto masz bez łaski 280W Hanwhę q-cells,
    > albo nawet szarpa polikrystalicznego.
    To co tak cenę u nas podnosi- Niżej człowiek pisze ze za 20 paneli zapłacił 24tys.?
    600*20=12tys
    Drugie 12tys to robocizna, i osprzęt do tego?

    > Ja bym zrobił tak. Albo sępić dopłatę lokalną i kazać montować Zenkom
    > całość, albo kupić coś taniego i samemu się pobawić.

    I własnie po ludzku napisałeś o co mi chodzi
    Czy kazać montować Zenkom czy jest jednak sens bawić się czymś tanim od Chinczyków.

  • 4. Data: 2018-05-18 11:10:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 10:23:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Kilka wycen robiłem i dla mojego domu ceny od 20tys w góre
    > Prądu rocznie zużywam za mniej jak 2500zł więc u mnie czas zwrotu
    > to pewnie więcej jak 20lat

    Zawsze można na początek zmienić taryfę na G12w i naciapać paneli
    tyle, żeby zjadły zużycie w drogiej strefie. Wtedy jak dla mnie będzie
    najszybszy zwrot. A resztę dorzucić albo jak się chapsnie dofinansowanie,
    albo jak wpadnie jakaś dodatkowa kasa i będzie można sobie na to
    pozwolić.

    > To co tak cenę u nas podnosi- Niżej człowiek pisze ze za 20 paneli zapłacił 24tys.?
    > 600*20=12tys
    > Drugie 12tys to robocizna, i osprzęt do tego?

    Falownik z 6 tys, druty+zabezpieczenia+rozdzielnica+system montażowy ze 3 tys,
    do tego robocizna, może tak wyjść.

    > I własnie po ludzku napisałeś o co mi chodzi
    > Czy kazać montować Zenkom czy jest jednak sens bawić się czymś tanim od
    > Chinczyków.

    Ja bym Chińczyków w ogóle nie brał pod uwagę, zbędne ryzyko, długa
    dostawa, a jeszcze pewnie cło dowalą.

    Weźmy pod uwagę taki zestaw startowy dla początkującego, ceny biorę
    ze sklepu, bez negocjacji, pewnie można taniej:

    - 12 modułów TrinaSolar 270W 476 netto/szt
    - falownik 3f fronius 3.0-3M 3980 netto/szt
    - zestaw montażowy do paneli szacuję 1200 brutto
    - odrutowanie, zabezpieczenia, rozdziałka 1000 brutto

    jak się da umówić na 8% vat za panele i falownik
    i zamontować samemu, wyjdzie jakieś
    12200 brutto, co daje jakieś 4 tysiaki za KWp, przy czym falownik
    3f jest droższy od 1f więc można tutaj też przyciąć.
    Biorąc panele z aliexpressu ile można zaoszczędzić, o ile można?
    A pieprzenia się z tym może być więcej.

    L.

  • 5. Data: 2018-05-18 11:13:27
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 2018-05-18 o 09:29, Kris pisze:
    > Mam obok domu wiatę kryta dachówką, dach płaski

    Wziąłeś pod uwagę, że na domu mieszkalnym 8% VAT a na gospodarczym to
    już 23% ?

  • 6. Data: 2018-05-18 12:05:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 11:13:25 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Wziąłeś pod uwagę, że na domu mieszkalnym 8% VAT a na gospodarczym to
    > już 23% ?

    ty sobie zartujesz :) Wiadomo ze faktura 8% to wałek, ale nawet specjalnie zgorszony
    nie jestem.

    b.

  • 7. Data: 2018-05-18 12:10:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 12:05:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ty sobie zartujesz :) Wiadomo ze faktura 8% to wałek, ale nawet specjalnie
    > zgorszony nie jestem.

    Jaki wałek? Co za różnica czy panele będą na glebie, na dachu czy na sraczu?
    Prąd leci do tej samej skrzynki. To że przepisy jak zwykle nie nadążają
    za rzeczywistością to nie jest wina obywatela.

    L.

  • 8. Data: 2018-05-18 12:38:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 maja 2018 11:10:19 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zawsze można na początek zmienić taryfę na G12w

    Taką mam

  • 9. Data: 2018-05-18 13:04:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jaki wałek? Co za różnica czy panele będą na glebie, na dachu czy na sraczu?
    > Prąd leci do tej samej skrzynki. To że przepisy jak zwykle nie nadążają
    > za rzeczywistością to nie jest wina obywatela.

    Budyń nie jest świadomy, że żaden zdrowy psychicznie przedsiębiorca nie
    podłoży się wystawiając FV8% na panele w ogrodzie czy na garażu. :)

  • 10. Data: 2018-05-18 14:40:06
    Od: Agent0700 <k...@w...pl>

    > Budyń nie jest świadomy, że żaden zdrowy psychicznie przedsiębiorca nie
    > podłoży się wystawiając FV8% na panele w ogrodzie czy na garażu. :)

    Oj tam, przedsiębiorca zamontował na domu a właściciel sobie przeniósł :-)