  • 1. Data: 2021-10-13 01:59:57
    Temat: Wykrywacz przewodów
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jaki polecacie wykrywacz przewodów w ścianach?
    Czaje się na Bosch GMS 120 ale moze cos lepszego w tej cenie albo cos
    tanszego i rownie dobrego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 2. Data: 2021-10-13 11:28:24
    Temat: Re: Wykrywacz przewodów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 12 Oct 2021 23:59:57 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Jaki polecacie wykrywacz przewodów w ścianach?
    > Czaje się na Bosch GMS 120 ale moze cos lepszego w tej cenie albo
    > cos
    > tanszego i rownie dobrego?

    Testowałem kilka, włącznie z tym Boshem i żaden IMHO nie działa tak
    jak się tego oczekuje. Raz pokaże, że przewód jest ale przekładając
    go na inną ściane pokazuje, że przewód jest "wszędzie". Urządzenia
    działające na zasadzie "najprawdopodobniej gdzieś tutaj jest przewód
    ale z całą pewnością dokładnie gdzie stwierdzić nie mogę".
    Była już na ten temat dyskusja i żadnych konkretnych działających
    pewnie *tego typu* urządzeń nikt nie zaproponował.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2021-10-13 11:39:49
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 13 October 2021 at 11:28:26 UTC+2, Marek wrote:
> [...]
    > Była już na ten temat dyskusja i żadnych konkretnych działających
    > pewnie *tego typu* urządzeń nikt nie zaproponował.

    miałem 2 wykrywacze
    Jeden miał przełącznik: prąd stały, prąd zmienny i zbrojenie
    i regulację czułości
    Drugi to wykrywacz metali do ręcznego skanowania osób, bez regulacji i przełączania i
    wykrywa metal w ścianie

    Mialem jeszcze inny, to wykrywał kierunek prowadzenia przewodu pod tynkiem

    Niestety żaden nie działa jak georadar, skanujący pod ziemią i pokazujący obraz
    gruntu w 3D

  • 4. Data: 2021-10-13 21:48:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    https://youtu.be/sWMJhfMPWn4?t=507

  • 5. Data: 2021-10-14 10:42:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Oct 2021 21:48:02 +0200, m4rkiz
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > https://youtu.be/sWMJhfMPWn4?t=507

    Amerykańskie realia tj. ściany z "dykty i kartonu" mają się nijak do
    naszych "warunków budowlanych" używania tego typu instrumentów.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2021-10-14 10:43:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 14.10.2021 o 10:42, Marek pisze:
    > Amerykańskie realia tj. ściany z "dykty i kartonu" mają się nijak do
    > naszych "warunków budowlanych" używania tego typu instrumentów.

    to jest najzwyklejsza płyta gk, więc niezbyt rozumiem o co ci chodzi

  • 7. Data: 2021-10-14 11:12:48
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W środę, 13.10.2021 o 01:59, Budzik napisał:

    > Jaki polecacie wykrywacz przewodów w ścianach?
    > Czaje się na Bosch GMS 120 ale moze cos lepszego w tej cenie albo cos
    > tanszego i rownie dobrego?

    Parkside 4-in-1 Multi Detector z Lidla. Miałem do nawiercenia dziurkę
    pod haczyk do obrazka, akurat w linii łączącej puszkę z gniazdkiem.
    Parkside pokazywał przebieg przewodów z dokładnością do 1cm. Dla lepszej
    widoczności przez Parksida płynących elektronów, podłączyłem do gniazdka
    lampę. Wiertło potwierdziło wskazania: błysku nie było, bezpieczników
    nie wywaliło, prund nadal jest w gniazdku i obrazek wisi. Ściana
    ceglana.

  • 8. Data: 2021-10-18 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Collie p...@b...pl ...

> [...]
    > wskazania: błysku nie było, bezpieczników nie wywaliło, prund
    > nadal jest w gniazdku i obrazek wisi. Ściana ceglana.

    Parkside miałem i niestety ale to pierwsza rzecz z tej lidlowej serii
    która mnie zawiodła.
    Być moze trafiłem na jakis uszkodzony egzemplarz ale wskazania były
    dosc losowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 9. Data: 2021-10-18 14:14:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 18 października 2021 o 12:00:01 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Parkside miałem i niestety ale to pierwsza rzecz z tej lidlowej serii
    > która mnie zawiodła.

    Też mam, ostatnio w garażu u brata szukałem przebiegu przewodów pod napięciem, przy
    kontakcie działało, przy wyłączniku światła już nie wykrywało (światło włączone),
    najprawdopodobniej przewody zbyt głęboko (?)

  • 10. Data: 2021-10-18 18:10:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.10.2021 o 10:43, m4rkiz pisze:

    > to jest najzwyklejsza płyta gk, więc niezbyt rozumiem o co ci chodzi

    chyba o to, że jak masz kabel 5cm od futryny, to urządzenie "widzi"
    tylko futrynę. nie ważne czy "szuka" metalu czy napięcia w przewodniku.