  • 1. Data: 2015-07-27 23:28:04
    Temat: Wyłączenie z produkcji leśnej - takie troche marudzenie
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Tak sobie trochę pomarudzę, a może się komuś przyda.
    Rok temu kupiłem działkę od urzędu gminy. Fajna z dostępem do jeziora.
    Jedyny "problem" to, że leśna. Sporządzony był MPZP, który umożliwiał
    wylesienie.

    Spodziewałem się, że pójdzie to szybciej, niestety:
    - przed podpisanie aktu notarialnego okazało się, że pani z gminy źle
    opisała przetarg i terenu leśnego jest więcej niż się spodziewałem, nie
    wszystko będę mógł wyłączyć z produkcji leśnej,
    - w celu wyłączenia z produkcji leśnej musiałem pozbierać dokumenty z
    gminy, starostwa i wysłać do regionalnej dyrekcji LP
    - trzeba było ponegocjować z RDLP jeżeli chodzi o powierzchnię
    wyłączenia, ale w końcu wyłączyłem wszystko o co się starałem,
    - znalazłem drwala, który zajął się zrębem i zbytem, ale już "leśnego"
    co oznakował drewno musiałem się prosić, aby ruszył tyłek,
    - muszę płacić "haracz" przez 10 lat, za to że teraz nie posadzę lasu,
    tylko to co ja chce (wiedziałem o tym i pogodziłem się z tym),
    - wysłałem informację do RDLP o wyłączeniu,
    - wysłałem informację do starostwa o wyłączeniu, nikt w starostwie nie
    jest w stanie mi powiedzieć jak teraz sklasyfikowany będzie grunt, bo
    przecież już nie Ls,
    - wysłałem do starostwa zgłoszenie zamiaru postawienia płotu od drogi
    gminnej,
    - idę jutro do gminy, aby oddali podatek jaki zapłaciłem do końca roku
    za las (ciekawe co będzie się działo)

    Wysłałem już z 15 poleconych, akt notarialny kserowałem i wysyłałem z 5
    razy. Na tę chwilę zamiast lasu mam zrąb

    Pozdrawiam

    PS Jeżeli ktoś potrzebuje większych szczegółów proszę pisać.

  • 2. Data: 2015-07-28 00:13:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 lipca 2015 23:28:10 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:

    > - wysłałem do starostwa zgłoszenie zamiaru postawienia płotu od drogi
    > gminnej,

    Po ostatnich zmianach w prawie budowlanym nie ma juz obowiazku ani uzyskania
    pozwolenia na budowe, ani nawet zglaszania budowy ogrodzenia, wiec jestes
    5,2 pln za polecony (chyba) w plecy ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-07-28 10:50:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-27 o 23:28, Baczek pisze:
    > Witam wszystkich
    > Tak sobie trochę pomarudzę, a może się komuś przyda.

    To ja dodam w kwestii wyłączenia z produkcji rolnej.
    Czasowego wyłączenia.

    Do pozwolenia na budowę przyłącza gazu trzeba czasowo wyłączyć z
    produkcji rolniczej fragment ziemi z gazociągiem.

    Więc złożony wniosek.
    obszar do wyłączenia to całe 0,0010ha (50m * 20cm)

    Przyszła odpowiedź (listem poleconym z ZPO) z pieczątkami na 3 strony z
    dokładnym wyliczeniem.
    Otóż wyliczony koszt opłaty za to wyłączenie, to .... 9 gr / dzień.

    Ile trwa budowa przyłącza?
    1 dzień.

    I nie, nie mogę tego już zapłacić.
    Po zakończeniu budowy, muszę złożyć sprawozdanie zawierające ile dni mi
    zajęła budowa przyłącza.

    Wtedy starostwo łaskawie obliczy kwotę opłaty (1 dzień * 9gr) i wyśle mi
    (listem poleconym z ZPO) kwotę obliczonego podatku wraz z numerem konta
    do wpłaty (w pierwszym piśmie go nie przysłali).

    Jak w tym kraju ma być dobrze....

    --
    Pete

  • 4. Data: 2015-07-28 12:06:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sądzisz że gdzieś indziej takich bzdur nie ma? To wina posłow, senatorów, prezydenta.
    A nie jakiegoś urzędnika III kategorii. W jakimś stanie w USA kobietom bez mięskiej
    opieki pod jakąś karą nie wolno puszczać miast. W innym jest zakaz plucia pod wiatr.
    W Anglii możesz się wysikać na ulicy pod warunkiem że lewą ręką jesteś oparty o wóz.
    A w Irlandii jak nie wpuścisz do kibla kogoś kto się chce odkasztanić to jak doniesie
    na policje to mandat się należy.

  • 5. Data: 2015-07-29 10:15:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2015 15:13:52 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Po ostatnich zmianach w prawie budowlanym nie ma juz obowiazku ani uzyskania
    > pozwolenia na budowe, ani nawet zglaszania budowy ogrodzenia,

    O, jestes pewien tego z ogrodzeniem?

    A gdybym chcial przebudowac istniejace ogrodzenie wzdluz drogi publicznej,
    ktorego budowa byla zgloszona 2 lata temu, to tez nie musze zglaszac?

    Bo musze kawalek przestawic, a nie chce mi sie babrac z papierami.

    Jak teraz wyglada sprawa z narzucaniem przez urzad odleglosci ogrodzenia od
    drogi publicznej?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2015-08-05 15:52:27
    Od: j...@g...com

    A w Irlandii jak nie wpuścisz do kibla kogoś kto się chce odkasztanić to jak
    doniesie na policje to mandat się należy.

    Ale jest mus że nieodpłatnie czy można robić biznes?
    Jackare