  • 1. Data: 2017-05-28 16:05:30
    Temat: Wylącznik typu przycisk ale z blokadą
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję zmajstrować wyłącznik do pompy, który będzie działać tak:
    A. naciskam przycisk - pompa pracuje tak długo, jak długo naciskam
    B. naciskam przycisk i robię coś jeszcze - pompa załącza się na stałe.
    Mogę to zrobić na układzie ze stycznikiem i na trzech przyciskach, ale
    tutaj zależy mi na maksymalnym uproszczeniu.
    Czy znacie jakiś prosty wyłącznik, który działa tak, jak chcę?
    Myślę o przycisku, który naciśnięty wraca do pozycji wyłącz, jak
    puszczę, albo na przykład po naciśnieciu i przekręceniu blokuje się w
    pozycji "załącz".
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-28 19:57:42
    Temat: Re: Wylącznik typu przycisk ale z blokadą
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek potrzebuje zmajstrować wyłącznik do pompy, który będzie działać tak:

> [...]
    > Myślę o przycisku, który naciśnięty wraca do pozycji wyłącz, jak
    > puszczę, albo na przykład po naciśnieciu i przekręceniu blokuje

    Znamy "grzybek bezpieczeństwa", który działa podobnie. To znaczy
    po wciśnięciu pozostaje wciśnięty, a dopiero przekręcenie powoduje
    powrót do poprzeniego stanu. Przekręcenie grzybka naciąga sprężynę
    -- gdyby dało się odwrócić kierunek jej działanie, to by powstał
    obiekt marzeń.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-05-28 20:49:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/28/2017 4:05 PM, Jacek wrote:
    > Potrzebuję zmajstrować wyłącznik do pompy, który będzie działać tak:
    > A. naciskam przycisk - pompa pracuje tak długo, jak długo naciskam
    > B. naciskam przycisk i robię coś jeszcze - pompa załącza się na stałe.

    Przycisk z wiertarki. Co prawda współczesnych nie oglądałem, ale taki z
    przed 10 lat miał wbudowane wszystko w jeden blok plastiku.

  • 4. Data: 2017-05-28 21:12:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 maja 2017 20:49:44 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Przycisk z wiertarki. Co prawda współczesnych nie oglądałem, ale taki z
    > przed 10 lat miał wbudowane wszystko w jeden blok plastiku.

    Ot to. Właśnie miałem to samo doradzić ale szybszy byłeś;)

  • 5. Data: 2017-05-28 23:13:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, May 28, 2017 at 4:05:32 PM UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > Mogę to zrobić na układzie ze stycznikiem i na trzech przyciskach, ale
    > tutaj zależy mi na maksymalnym uproszczeniu.

    dwa przyciski ;) jeden sam wraca po puszczeniu,drugi nie...

  • 6. Data: 2017-05-29 09:02:43
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 28.05.2017 o 16:05, Jacek pisze:
> [...]
    > Myślę o przycisku, który naciśnięty wraca do pozycji wyłącz, jak
    > puszczę, albo na przykład po naciśnieciu i przekręceniu blokuje się w

    przycisk dzwonkowy i zagięty gwóźdź, który po przekręceniu blokuje
    przycisk w pozycji ON :D

  • 7. Data: 2017-05-29 09:46:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 09:02:44 UTC+2 użytkownik alberciq napisał:

    > przycisk dzwonkowy i zagięty gwóźdź, który po przekręceniu >blokuje przycisk w
    pozycji ON :D
    Naostrezona zapałka może byc;)

  • 8. Data: 2017-05-29 16:24:26
    Od: w...@a...com

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 09:46:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Naostrezona zapałka może byc;)

    Swietny pomysl z tym gwozdziem. Ja już go udoskonalam. Dwa zgięte gwoździe wbite w
    deska sprawę zalatwiaja. Przewody dolutowujesz od spodu. Jak je pokręcisz tak, ze
    będą się stykac glowkami to pompa będzie wyrczec. Jak je rozchylisz to przestanie.
    Przyciski dzwonkowe sa zawodne. I slabe. Ilez razy taki przycisk zadziała? 100
    moze 200 razy a potem mu cienka sprezynka peknie i dupa w kwiatach. A gwoździe
    będą nie do zdarcia. Korzystnie jeśli glowki robocze tych gwoździ będą posrebrzone.
    Możesz ten pomysl zglosic w Urzedzie Petentowym.

    Pzdr
    Tornad

  • 9. Data: 2017-05-29 18:54:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 29.05.2017 o 16:24, w...@a...com pisze:
> [...]
    > będą nie do zdarcia. Korzystnie jeśli glowki robocze tych gwoździ będą
    posrebrzone. Możesz ten pomysl zglosic w Urzedzie Petentowym.
    Po cichu liczyłem, że ktoś mi tu podpowie rozwiązanie lepsze od zapałki
    w przycisku dzwonkowym. Trudno zrobię układ na styczniku i na trzech
    przyciskach on-stały, off i on-chwilowy
    Jacek

  • 10. Data: 2017-05-29 19:37:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 maja 2017 18:54:45 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Po cichu liczyłem, że ktoś mi tu podpowie rozwiązanie lepsze od zapałki
    > w przycisku dzwonkowym. Trudno zrobię układ na styczniku i na trzech
    Może dwa starczą
    On-stały, off i on+off=chwilowy