  • 1. Data: 2018-06-02 17:06:32
    Temat: Wyłapanie sadzy po otwarciu drzwiczek
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jestem po odnowieniu pokoju z kominkiem.
    Macie może jakiś patent, aby nad drzwiczkami umieścić jakiś "filtr" (coś co
    wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i nie
    wylatywały kratką zaczerniając sufit?
    Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
    promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby nie
    strząsać za bardzo tej sadzy.
    Pozdrawiam.
    T.

  • 2. Data: 2018-06-02 22:06:13
    Temat: Re: Wyłapanie sadzy po otwarciu drzwiczek
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-02 o 17:06, Tomek pisze:
    > Witam,
    > Jestem po odnowieniu pokoju z kominkiem.
    > Macie może jakiś patent,
    Tak, wolno otwierać drzwiczki, wpierw je lekko uchylamy na 1-2cm szpary,
    tak aby kominek zaczął zasysać powietrze przez szparę dopiero potem
    otwieramy.
    Szybkie otwarcie drzwiczek powoduje zassanie dymu z kominka do pokoju.

    aby nad drzwiczkami umieścić jakiś "filtr" (coś
    > co wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i
    > nie wylatywały kratką zaczerniając sufit?
    Musiałbyś zrobić okap jak nad kuchnią ale wg mnie to bez sensu.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2018-06-02 22:09:22
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

> [...]
    > Musi to być coś odporne na temperaturę, aby się nie zapaliło od
    > promieniowania wkładu i albo do wymiany, albo do czyszczenia tak, coby nie

    Po co robiłeś kotłownię w pokoju?

  • 4. Data: 2018-06-02 22:32:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 22:10:02 UTC+2 użytkownik Jarek napisał:

    > Po co robiłeś kotłownię w pokoju?

    Może w bloku mieszka i nie miał innego wyjścia. Bo w domu używać kominka to bez sensu

  • 5. Data: 2018-06-03 09:40:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.06.2018 o 17:06, Tomek pisze:
> [...]
    > co wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i
    > nie wylatywały kratką zaczerniając sufit?
    A jesteś pewien, że ten czarny sufit to od sadzy?
    Nad kaloryferami też ściany się robią czarne, a nie podejrzewasz chyba
    sadzy z kaloryferów.
    Po prostu ciepłe powietrze unosi się i im większa jego cyrkulacja, tym
    więcej kurzu się osadza.
    Jacek

  • 6. Data: 2018-06-03 10:42:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jun 2018 09:40:14 +0200, Jacek

    > Po prostu ciepłe powietrze unosi się i im większa
    > jego cyrkulacja, tym więcej kurzu się osadza.

    I przypala ten kurz, przez co tworzy się niejako sadza.
    Poza tym z kominka, nawet jak jej nie widać gołym okiem,
    jednak wypada sadza, dlatego w życiu, ani do grania ani
    dla "przyjemności" kotłowni w domu nie zamontuję.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-06-03 11:20:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 2 czerwca 2018 17:05:14 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
> [...]
    > wyłapie sadze) aby owe, warciu drzwiczek, po ot nie szły za obudowę i nie

    Sprawdź lepiej na początek komin. Jak jest dobry i jest mocny "cug" to
    ciężko nawet drzwi otworzyć, a jak się otworzy to powietrze jest mocno
    wsysane w kominek, nie na odwrót. Chyba, że zapomnisz szybra otworzyć -
    wtedy potrafi buchnąć dymkiem do pokoju.

    Nie napisałeś zresztą żadnych szczegółów - jaką masz wentylacje i czy
    powietrze do kominka doprowadzasz szczelnym kanałem?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-06-03 14:12:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 03.06.2018 10:42, Myjk pisze:

    > Poza tym z kominka, nawet jak jej nie widać gołym okiem,
    > jednak wypada sadza, dlatego w życiu, ani do grania ani
    > dla "przyjemności" kotłowni w domu nie zamontuję.

    Zgroza, panie, z tym kominkiem - po prostu syf i malaria.
    Bo powiedz pan sam, ile razy w miesiącu można latać
    z odkurzaczem po saloonie, by wyłapać tę wypadającą
    sadzę, której nawet nie widać gołym okiem? Lupę brać,
    czy jak?

  • 9. Data: 2018-06-03 21:54:27
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Dom ma dobrych kilkanaście lat. Kominek służy do 2 celow:
    - utrzymaniu się w zużyciu gazu na poziomie taryfy W2 (ok. 400 kg drewna na
    sezon)
    - nagrzewaniu powietrza z zewnątrz dla potrzeb domu przy pracującym kotle z
    otwartą komorą.
    Ponieważ to wkład hipermarketowy to dymić się będzie. Chodzi tylko o jego
    ograniczenie.
    Wentylacja grawitacyjna.
    Mam zamiar kupić gęsto tkaną siatkę miedzianą. Przynajmniej się nie zapali.
    Podziękowania.
    T.

  • 10. Data: 2018-06-04 09:12:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 czerwca 2018 21:53:19 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:
    > Mam zamiar kupić gęsto tkaną siatkę miedzianą. Przynajmniej się nie zapali.
    > Podziękowania.

    Chyba że jest to problem syfienia z kratek wentylacyjnych
    nie przez sadzę, ale kurz unoszony ciepłym powietrzem?
    U teściów w kominku-samoróbce był taki problem, można spróbować
    założyć filtry np. G4 albo G3 o ile dziury są wystarczająco daleko
    od kominka.

    L.