  • 1. Data: 2016-10-16 13:31:37
    Temat: Wylewka z suchego jastrychu na tarasie - czy zabezpieczać na zimę?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Szykuję wylewkę na tarasie.
    Za kilka dni ma być wykonana z suchego jastrychu o grubości ok. 6 cm. W
    środku zbrojenie z prętów.

    Docelowo chcę na to położyć jakąś posadzkę żywiczną, ale to na wiosnę
    dopiero.
    Czy zabezpieczyć ten beton na zimę? Wg mnie nic mu nie grozi, ale wolę
    zapytać.

    --
    MN

  • 2. Data: 2016-10-25 21:22:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co ile robisz dylatacje?

    -----

  • 3. Data: 2016-10-26 20:02:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 21:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co ile robisz dylatacje?

    Jedna dylatacja w połowie szerszego boku, który ma 8m.
    Węższy ma 4.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-10-27 00:33:29
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Szykuję wylewkę na tarasie.
    > Za kilka dni ma być wykonana z suchego jastrychu o grubości ok. 6 cm. W
    > środku zbrojenie z prętów.

    Stary jestem i nie łapie.
    Te suche jastrychy które widywałem to one były suche.
    Znaczy, że nie można ich było moczyć.Nawet przypadkiem.

    A wylewka to inna inszość.Będzie mokra od teraz aż do wiosny.I- pomijając
    pierwsze 3 dni- da sobie radę.Ale nie wiem, co jest pod spodem.
    Ale może ja się nie znam? Stary jestem...

  • 5. Data: 2016-10-27 08:12:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.10.2016 13:31, Marcin N wrote:
    > Docelowo chcę na to położyć jakąś posadzkę żywiczną, ale to na wiosnę
    > dopiero.

    Wiesz już jaka to będzie posadzka?
    Sam będziesz to robił?
    Mam podobne plany z tym, że tasam mam lany 2 lata temu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2016-10-27 08:44:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 00:33, abomito pisze:

> [...]
    > pierwsze 3 dni- da sobie radę.Ale nie wiem, co jest pod spodem.
    > Ale może ja się nie znam? Stary jestem...

    Ten suchy jastrych ma konsystencję mokrej ziemi. Walą to z miksokreta.
    U mnie zużyli na ok 160 m2 ponad 1500 litrów wody. Grubość średnia około
    7 cm.

    Teraz mam inny dylemat: czy powinienem wypełnić jakąś masą szczelinę
    dylatacyjną. Gdy dostanie się do niej woda i zamarznie - nieszczęście
    gotowe.

    Jak radzicie?

    --
    MN

  • 7. Data: 2016-10-27 10:39:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Co jest pod spodem?

    BTW jeżeli planujesz żywicę, to wylewka powinna być czysta, inaczej wydasz kasę na
    blastrakowanie, to chyba taniej zabezpieczyć folią (przed brudem), na gruntowanie już
    trochę późno (temperatury).

    -----

  • 8. Data: 2016-10-27 17:13:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 10:39, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    blastrakowanie, to chyba taniej zabezpieczyć folią (przed brudem), na gruntowanie już

    Pod spodem jest porządna gruba papa - jedna warstwa zgrzewana na gorąco.
    Spadek całości to 1%.

    --
    MN

  • 9. Data: 2016-10-30 01:52:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 27 Oct 2016 17:13:33 +0200, Marcin N napisał(a):

    blastrakowanie, to chyba taniej zabezpieczyć folią (przed brudem), na gruntowanie już
    trochę późno (temperatury).

    > Pod spodem jest porządna gruba papa - jedna warstwa zgrzewana na gorąco.

    Grubość papy o niczym nie świadczy. Pokaż kartę katalogową, to będzie można
    ją ocenić. W tym przede wszytkim minimalną temperaturę, w której papa
    zachowuje elastyczność. Jeśli masz tam więcej, niż -20 C, to zawieś sobie
    termometr przy drzwiach, by jej przypadkiem nie uszkodzić zimą.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2016-10-31 20:19:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-10-30 o 01:52, Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    > zachowuje elastyczność. Jeśli masz tam więcej, niż -20 C, to zawieś sobie
    > termometr przy drzwiach, by jej przypadkiem nie uszkodzić zimą.

    W jaki sposób mam ją uszkodzić, skoro leży na niej 6-centymetrowa
    warstwa betonu?

    --
    MN