  • 1. Data: 2015-06-24 20:55:19
    Temat: Wylewki
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Mam polozone na podloge wylewki maszynowe polsuche.
    Po jakim czasie mozna ukladac plytki ceramiczne terakote?

  • 2. Data: 2015-06-25 09:49:20
    Temat: Re: Wylewki
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-24 o 20:55, uzytkownik pisze:

    > Mam polozone na podloge wylewki maszynowe polsuche.
    > Po jakim czasie mozna ukladac plytki ceramiczne terakote?

    Po czasie potrzebnym na wyschnięcie wylewki.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2015-06-25 20:15:20
    Od: "uzytkownik" <p...@w...pl>

    Pete <n...@n...com> typed:

    > Po czasie potrzebnym na wyschnięcie wylewki.

    *Po jakim czasie*

  • 4. Data: 2015-06-25 23:19:56
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    > *Po jakim czasie*
    Tak na slepo to będzie miesiąc,do 6 tygodni.Prawidlowo pielęgnowana,niezbyt gruba
    posadzka.Jeśli sie spieszysz,możesz klaść już po 3,ale ja bym nie ryzykowal.
    W skrócie:chodzi o to że napierw zachodzą reakcje chemiczne,potem odparowuje woda,a
    potem posadzka sie odpręża.kurczy sie wtedy i lubi pękać .
    Wtedy mozna klaść plytki.
    pozdro dolniak

  • 5. Data: 2015-06-26 10:14:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-25 o 20:15, uzytkownik pisze:
    > Pete <n...@n...com> typed:

    > *Po jakim czasie*

    Skąd mam wiedzieć w jakim tempie będzie schła wylewka.
    Jak zejdziesz do ok 2% (nie na wierzchu, ale głęboko) to możesz kłaść.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2015-06-26 19:02:14
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 czerwca 2015 20:15:16 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > *Po jakim czasie*

    Powinienes zapytac "po czym poznac ze juz moge klas terakote" :)

    Sa jakies testy z gazeta i folia, jak po dobie gazeta nie nawilgnie to wylewka juz
    sucha. Szczegoly w sieci.

    bajcik

  • 7. Data: 2015-06-27 02:01:28
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2015 19:02:15 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

> [...]
    >
    > Sa jakies testy z gazeta i folia, jak po dobie gazeta nie nawilgnie to wylewka juz

    Nie kręć, jak nie wiesz.
    Producent każdego materiału podłogowego , musi określić warunki, jakie musi spełniać
    podłoże.
    Jednym, z ważniejszych parametrów jest określenie wilgotności podłoża.
    Obiektywnym badaniem jest badanie przy pomocy aparatu CM.
    Poaza tym, producent materiału podłogowego, może określić minimalną wytrzymałość
    podłoża na odrywanie..
    Są na to specjalne testy.

    Trzeba, po prostu, zwrócić się do producenta płytek ( parkietu), aby określił, jakie
    są wymagania, celem utrzymania prawa do ew. reklamacji.

  • 8. Data: 2015-06-27 11:45:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 czerwca 2015 02:01:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Producent każdego materiału podłogowego , musi określić warunki, jakie musi
    spełniać podłoże.

    Rozumiem, ze kupujac kafelki w castoramie nalezy zwrocic sie pisemnie z prosba
    o wydanie warunkow technicznych jakie musi spelniac podloze, zeby moc polozyc
    na nie kupione plytki? :-) Koniecznie z podpisem i jakas pieczatka (mozna
    zrobic z ziemniaka).

    > Jednym, z ważniejszych parametrów jest określenie wilgotności podłoża.
    > Obiektywnym badaniem jest badanie przy pomocy aparatu CM.

    Juz widze jak przychodzi chlopek kafelkarz polozyc kafle na zoli, a Ty go
    pytasz o "aparat CM" :-)

    > Poaza tym, producent materiału podłogowego, może określić minimalną wytrzymałość
    podłoża na odrywanie..
    > Są na to specjalne testy.

    Wszystkie kleje sa klejami na bazie cementu, czyli wiaza. Im dluzej bedzie
    sie utrzymywala wilgoc tym klej powinien mocniej zwiazac :-) Nadmirna wilgoc
    wyjdzie fugami. W koncu klej pod plytkami tez jakos wysycha :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-06-27 22:52:50
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 27 czerwca 2015 11:45:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > na nie kupione plytki? :-) Koniecznie z podpisem i jakas pieczatka (mozna

    Zgadnij, co odpowie producent plytek, jesli zglosisz jakas reklamacje - ze nie
    dotrzymales warunkow ukladania.

    > Juz widze jak przychodzi chlopek kafelkarz polozyc kafle na zoli, a Ty go
    > pytasz o "aparat CM" :-)

    Mialem na mysli, ze takie badanie jest obiektywne. Nie twierdze, ze kazdy kafelkarz
    ma taki aparat.

    > Wszystkie kleje sa klejami na bazie cementu, czyli wiaza. Im dluzej bedzie
    > sie utrzymywala wilgoc tym klej powinien mocniej zwiazac :-) Nadmirna wilgoc
    > wyjdzie fugami. W koncu klej pod plytkami tez jakos wysycha :-)
    Kleje do plytek maja w swoim skladzie środki do utrzymania retencji wody, tak, ze nie
    potrzebuja wilgoci z podloza.
    Poza tym, jesli podloze jest jeszcze wilgotne, to mozna przypuszczac, ze jeszcze do
    konca nie zwiazalo, wiec moze nie miec wystarczajacej wytrzymalosci.
    Zamkniecie wilgoci pod plytkami moze sie skonczyc zagrzybieniem podloza.
    Na koniec jeszcze, podloze moze miec tendencje do pekania, nawet po 3 miesiacach.
    Jezeli sie wczesniej polozylo plytki, to mozna tego póżniej żałować.
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Pozdr
    MW

  • 10. Data: 2015-06-27 23:34:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 czerwca 2015 22:52:51 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    Ty tak na poważnie czy jaja Sobie robisz?