  • 1. Data: 2017-09-21 10:21:31
    Temat: Wymiana żródła ciepła
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Dzień dobry
    Mieszkam w domku, który ma jakieś 150m, dwie kondygnacje plus parę metrów niskiego
    ocieplonego strychu. Ogrzewanie to aluminiowe kaloryfery ze śmieciuchem. Wielkimi
    krokami zbliża się śmierć tego kociołka i chciałbym wymienić go na jakąś
    nowocześniejszą alternatywę. Teraz pytanie - czy bez wymiany kaloryferów na
    podłogówkę mogę skończyć z paleniem paliwem stałym? Czy zostaje tylko zmiana na
    nowocześniejszy kocioł? Dodam,że nie mam dostępu do gazu.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2017-09-21 10:35:07
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: w...@g...com

    1 Skoro mieszkałeś i ogrzewałeś dom sporo lat, to podaj, jakie jest realne
    zapotrzebowanie na ciepło twojego domu. Realne, bo nie musisz przecież się posiłkować
    'oszacowaniem' np. ze strony http://cieplowlasciwie.pl/

    2 Podaj budżet oraz twoje oczekiwania finansowe dla nowego źródła ogrzewania.

    3 Gdzie mieszkasz? Suwałki czy Szczecin ? Czy masz szansę docieplić dom ?

    4 Podaj (w skali o 0 do 10) twoje oczekiwania w stosunku do nowej formy ogrzewania,
    przykładowo (zmień cyferki, które przykladowo podałem):

    a) ekonomia inwestycyjna - 0 (czyli pakujesz kupę kasy, ale jednorazowo)
    b) ekonomia uzytkowa - 10 (skoro wpakowałem kupę kasy, oczekuję niskich kosztów)
    c) bezobsługowość - 10
    d) ekologia - 0
    e) bezpieczeństwo - 10
    f) czystosc - 10

    pzdr
    Bogdan

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2017-09-21 10:57:19
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 10:35:08 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > a) ekonomia inwestycyjna - 0 (czyli pakujesz kupę kasy, ale jednorazowo)
    > b) ekonomia uzytkowa - 10 (skoro wpakowałem kupę kasy, oczekuję niskich

    a i b nalezy liczyć łącznie w czasie 20lat. Osobno wychodzą nietrafne inwestycje.

    b.

  • 4. Data: 2017-09-21 11:05:15
    Od: b...@g...com

> [...]
    > b) ekonomia uzytkowa - 10 (skoro wpakowałem kupę kasy, oczekuję niskich kosztów)

    1. Według tego licznika wychodzi mi 58W/m2. O to chodzi?
    2. Tego właśnie nie wiem. Chciałem poznać opcje, żeby zaplanować budżet.
    3. Okolice Mławy. Mam na scianach 10cm styro i 25cm wełny na skosach. Mam mostki,
    które sukcesywnie usuwam.
    4.a) ekonomia inwestycyjna - 3
    b) ekonomia uzytkowa - 8
    c) bezobsługowość - 7
    d) ekologia - 8
    e) bezpieczeństwo - 10
    f) czystosc - 5

    pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2017-09-21 11:09:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Sep 2017 01:21:31 -0700 (PDT), Marcin

> [...]
    > z paleniem paliwem stałym? Czy zostaje tylko zmiana na nowocześniejszy
    > kocioł? Dodam,że nie mam dostępu do gazu.

    Musisz podać cokolwiek więcej danych. Ile szło średnio opału, jakiego
    opału, paliłeś w śmieciuchu od góry czy zasypowo, z czego jest dom, czym i
    jak ocieplony, jesli nie ocieplony to czy w grę wchodzi termomodernizacja,
    jaki masz budżet na bezobsługowe źródło -- i może się coś uradzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2017-09-21 11:22:09
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 21 września 2017 11:09:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > jak ocieplony, jesli nie ocieplony to czy w grę wchodzi termomodernizacja,
    > jaki masz budżet na bezobsługowe źródło -- i może się coś uradzi.

    Dom jest z betonu komórkowego plus 10cm styro. Nie wiem jak się ten rodzaj palenia
    nazywa. Zasypuję od góry, podpalam od dołu a dym leci dołem za tylną ściankę, więc
    góra powoli opada i dopiero się pali, więc coś jakby pomiędzy zasypowym a "od góry".
    Budżet to właśnie zagadka, bo gdyby było warto, to może by się coś pokombinowało.
    Pozdrawiam Marcin

  • 7. Data: 2017-09-21 11:24:40
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Spalałem średnio 4t węgla

  • 8. Data: 2017-09-21 11:26:25
    Od: b...@g...com

  • 9. Data: 2017-09-21 11:33:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Sep 2017 02:22:09 -0700 (PDT), b...@g...com

    > Dom jest z betonu komórkowego plus 10cm styro.

    Zapodaj proszę link z cieplowlasciwie. 150m2 to powierzchnia grzana?

> [...]
    > coś jakby pomiędzy zasypowym a "od góry". Budżet to właśnie zagadka, bo
    > gdyby było warto, to może by się coś pokombinowało.

    To się nazywa "dolniak" i w sumie to jest prawie najlepszy sposób na
    spalanie węgla. Komin zasmolony czy tylko przecierasz z pyłu? Przepraszam
    za te szczegółowe pytania, ale to w celu ustalenia sprawności Twojego
    kotła. Opału szło widzę 5T (sporo niestety), pytani jakiego (wartość
    opałowa, ew. nazwa węgla)? Na jakich parametrach latał kocioł, tj. jaka
    temperatura szła na kalafiory i jaka średnia temperatura panowała w domu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-09-21 11:49:35
    Od: Marcin <b...@g...com>

    Namieszałem. Poprawiłem na złe, wyciągnąłem średnią z 8 lat, a dopiero 3 lata temu
    zacząłem poprawiać ocieplenie. Kupiłem dom od bankrutującego dewelopera, więc
    niedoróbek byłem świadomy. No i teraz sukcesywnie zdejmuje skosy i ocieplam, bo
    bywały miejsca 0,5m2 bez wełny.
    Na kotle miałem ustawione 60st. W domu ok 21st.