  • 1. Data: 2018-03-09 14:09:45
    Temat: Wypełniacz szczelin
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem, szybkie pytanie: czy poza pianką montażową i zaprawą jest jakiś
    środek, którym można by wygodnie i trwale wypełnić szczeliny w murze?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2018-03-09 14:57:14
    Temat: Re: Wypełniacz szczelin
    Od: mark64 <m...@p...pl>

    Akryl w tubie, możesz szlifować i malować.
    Nadal jest elastyczny i dużo później widać
    rysy jeżeli dalej pęka ściana.

  • 3. Data: 2018-03-09 15:26:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-03-09 o 14:57, mark64 pisze:
    > Akryl w tubie, możesz szlifować i malować.
    > Nadal jest elastyczny i dużo później widać
    > rysy jeżeli dalej pęka ściana.

    Podczepię się... A szczelinę na jakieś 2 cm między nowoosadzonym dużym
    oknem typu patio a istniejącym już ociepleniem, to czym wykończyć?
    Piana + siatka z klejem, jak na pozostałym styro, czy jednak czymś innym
    niż pianą to jeszcze wypełnić?
    W ramach usuwania fuszerek po poprzednikach, nowe okno musiało być te 2
    cm głębiej osadzone i mi teraz takie szczeliny zostały...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 4. Data: 2018-03-09 18:27:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Mar 2018 14:57:14 +0100, mark64 napisał(a):

    > Akryl w tubie, możesz szlifować i malować.
    > Nadal jest elastyczny i dużo później widać
    > rysy jeżeli dalej pęka ściana.

    Zapomniałem napisać, że chodzi o szczeliny na zewnątrz, a akryl chyba nie
    jest odporny na mróz i UV.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2018-03-09 19:20:57
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Zapomniałem napisać, że chodzi o szczeliny na zewnątrz, a akryl chyba
    > nie jest odporny na mróz i UV.

    W niektórych wypadkach konieczne jest zastosowanie wypełniaczy do szczelin
    zewnętrznych, które również będziemy chcieli pomalować farbą lub pokryć
    tynkiem. Nie zrobimy tego na wypełnieniach z silikonu, lecz z pomocą
    przychodzą nowe technologie akryli mrozoodpornych.
    Większość takich akryli zachowuje elastyczność w temperaturach do -20 stopni
    Celsjusza. Ważne jednak, aby po wypełnieniu szczelin zabezpieczyć akryl
    przed wilgocią przynajmniej przez 5-8 godzin. Pozwoli to na właściwe
    stwardnienie akrylu i zachowanie jego mrozoodporności.

    Pozdr T.

  • 6. Data: 2018-03-09 22:01:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.03.2018 o 18:27, Maciek pisze:
    > Zapomniałem napisać, że chodzi o szczeliny na zewnątrz, a akryl chyba nie
    > jest odporny na mróz i UV.
    Nie wiem, jak w teorii, ale u mnie akryl bardzo dobrze się sprawdza i
    nie daje żadnych oznak, żeby był nieodporny na mróz i UV.
    Jak dla mnie wadą akrylu jest jego ubytek objętości z powodu wysychania.
    Jak się zakituje na równo, to po wyschnięciu robi się wklęśnięcie.
    Jacek